ظرف یک سال گذشته سه فیلم سینمایی و یک سریال در سطح گستردهای در دنیا بازتاب یافت. فیلمهای «عملیاتی»، «پایان عملیات»، «تفرجگاه غواصی دریای سرخ» و سریال «جاسوس».
هر یک از این فیلمها روایتی جدید از یک داستان قدیمی از تاریخ تحولات دولت صهیونیستی است که سیستم اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی به نام موساد، بازیگر اصلی آن است.
فیلم «عملیاتی» محصول سال ۲۰۱۹، اثر یوال آدلر با بازی دایان کروگر به جاسوسی یک زن مأمور موساد در ایران در دوران ترور دانشمندان هستهای میپردازد.
فیلم بعدی «پایان عملیات» است که داستان ربایش آدلف آیشمن از آرژانتین و محاکمه و اعدام او به اتهام نسلکشی در جنگ جهانی دوم به ویژه در هولوکاست را به تصویر میکشد. این فیلم اثر کریس وایتز در سال ۲۰۱۸ و با بازی اسکار ایزاک و بن گینگزلی است.
فیلم سوم «تفرجگاه غواصی دریای سرخ» است که به جریان فرار یهودیان فالاشه از سودان و اتیوپی با کمک موساد به اسرائیل میپردازد. این فیلم نیز اثر گیدئون راف در سال ۲۰۱۹ با بازی کریس ایوانز و بن گینگزلی ساخته شده است.
و اما سریال «جاسوس» به داستان مفصل از فعالیت و سرنوشت اِلی کوهن جاسوس موساد در سوریه میپردازد که با بازی ساشا بارون کوهن یهودی و به کارگردانی گیدئون راف در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت صهیونیستی نتفلیکس آماده و پخش شد. در این آثار پُرکاری گیدئون راف به عنوان یک کارگردان زاده اسرائیل و به ویژه فعالیت او در ژانر جاسوسی به ویژه در دو سال اخیر و قبل از آن با «سرزمین مادری»، «اسیر» و «تجسس» شایان توجه است.
معلوم نیست کمپانیهای صهیونیستی همچون متروگلدن مایر یا نتفلیکس با چه هدف و نیتی ظرف یک سال، اینچنین مأمور تصویرسازی از عملکرد موساد شدهاند! ولی یک ناظر بیطرف به راحتی به این قصد نائل خواهد شد که رژیم صهیونیستی با به کارگیری ابزاری همچون سینما در چنان شرایط ناگواری از حیات خود است که باید دروغپردازی و بزرگنمایی از دستگاه جاسوسی خود را در رأس برنامههای تبلیغی قرار دهد؛ به خیال اینکه بتواند طرحهای مخالف خود را نیز در منطقه و جهان تحت تأثیر قرار دهد. بدیهی است که در حال حاضر این رژیم کاریترین ضربهها را از جبهه مقاومت به رهبری ایران دریافت کرده و نشان دادن توان غیرقابلاثباتش در تهران یا مجازات دشمنانش همچون آیشمن در آن سوی دنیا و از طریق دستهای دراز یهود و همچنین اهتمام نسبت به سرنوشت یهودیان به عنوان تبعه رژیم صهیونیستی در هر نقطه از دنیا ولو در میان سیاهان قحطیزده آفریقایی، پیامهای آشکاری است که در این برهه حساس از دست و پا زدن این رژیم، نیاز بود که به این طرفها داده شود.
و البته این داستانسراییها به وسیله پرده نقرهای با استودیوهای بزرگ هالیودی و اروپایی حامی یهود و صهیونیسم کماکان فعال هستند. آن چنان که در حال حاضر نیز مشغول پخش داستان یکی از مهمترین مظلومنماییهای مشرف به تأسیس جنبش صهیونیسم در اواخر قرن نوزدهم در فرانسه به نام «یک افسر و یک جاسوس» اثر رومن پولانسکی یهودی هستیم که به جریان دریفوس میپردازد که متهم به جاسوسی برای آلمان علیه کشور خود، یعنی فرانسه است.