تصویر روزنامه اطلاعات ۳۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 31 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۳۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 31 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۳۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 31 مرداد ۱۳۵۸

تشریح وقایع پاوه توسط فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ابوشریف، فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تشریح وقایع پاوه پرداخت. ابوشریف ضمن تشریح درگیری های پاوه گفت: «تعداد افراد ضدانقلاب در حدود ۵ الی ۶ هزار نفر بود و به انواع اسلحه های سبک و سنگین مجهز بودند. روز پنج شنبه افراد سپاه پاسداران بر شهر مسلط بودند و بر تپه ها و ارتفاعات بلند تسلط داشتند و بعد از اینکه فشنگ آنها تمام شد به بیمارستان پناه بردند. ولی روز بعد با حمله سراسری مهاجمان مجبور به فرار شدند. در بیمارستان ۱۰ نفر از مجروحین را در جلو چشم دکترها سر می برند و حتی در دهان بعضی از زخمی ها نارنجک منفجر می کنند.» ابوشریف در این جلسه به تعدادی از سؤالات نیز پاسخ گفت. (انق ۱/۶، ص ۱)

مصاحبه روزنامه کیهان با آیت الله حسینعلی منتظری در ارتباط با چند موضوع مهم

امروز خبرنگار روزنامه کیهان با آیت الله منتظری در خصوص موضوعات مختلف از جمله آیین نامه داخلی مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز اقدامات حجت الاسلام محمد منتظری مصاحبه کرد. آیت الله منتظری درباره نحوه کار مجلس گفت: «در کمیسیون های مقدماتی از همه متن های نسبتاً کاملی که تاکنون به دست ما رسیده و باتوجه به تذکراتی که از طرف قشرهای مختلف ملت تا حال رسیده متن جامع و کاملی تهیه می شود و سپس این متن در کمیسیون های بعدی و در جلسات علنی مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع نقایص و احراز جامعیت به تصویب نهایی خواهد رسید.» آیت الله منتظری در خصوص موضع گیری های فرزندش حجت الاسلام محمد منتظری هم گفت: «موضع گیری های غیرمنطقی او در مقابل شخصیت های دولتی و غیردولتی یا جناب آقای دکتر بهشتی به هیچ وجه مورد تأیید اینجانب نیست… مسئولیت گفتارها و نوشته های او به عهده خود اوست» (کی ۱/۶، ص۲)

تخلیه ستاد مرکزی جنبش ملی مجاهدین خلق ایران توسط پاسداران

عصر امروز پاسداران انقلاب ستاد مرکزی جنبش ملی مجاهدین خلق ایران در تهران را با در دست داشتن حکم تخلیه از طرف دادستانی انقلاب اسلامی از مجاهدین خلق پس گرفتند. (خا۲/۶، ش ۱۵۶، ص ۱۵-۱۳. اط ۱/۶، ص۲)

مصادره زمین های هژبر یزدانی، خیامی (ها) و غلامرضا پهلوی توسط سپاه پاسداران

۳۰۱ هکتار زمین مزروعی در ۱۱ کیلومتری شهر ری جاده ورامین متعلق به مسعود و عین الله خیامی به تصرف سپاه پاسداران گروه پادگان توحید درآمد. این زمین ها دارای ۲۰ حلقه چاه است.

محصولات زمین های فوق یونجه و گندم است که گندم آن برداشت شده و در حال حاضر یونجه زمین مزبور توسط سپاه برداشت می شود.

همچنین ۷۳ هکتار زمین متعلق به شرکتی که سهامداران آن شاهپور غلامرضا پهلوی و هژبر بوده اند توسط این سپاه شخم زده شده تا محصولات پائیزی در آن کشت شود. (انق ۳۱/۵، ص ۱۱)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Praesent ut fringilla commodo leo mi, ut id consectetur neque. quis