تصویر روزنامه اطلاعات ۲۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۲5 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲5 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲5 مرداد ۱۳۵۸

محاصره شهر پاوه

براساس اخبار رسیده، بی سیم شهربانی پاوه امروز صبح در پیامی از وقوع درگیری میان مهاجمین و مردم در این شهر و جنگ تن به تن و خانه به خانه خبر داد. فرودگاه بالگرد پاوه نیز به تصرف مهاجمان درآمده است و کمک رسانی به مردم پاوه مشکل شده است.

گزارش های دیگر حاکی از مقاومت افراد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروهی از مردم شهر پاوه است. نیروهای مردمی و انقلاب همچنان خواستار کمک های بیشتری هستند. وزیر کشور و وزیر دفاع ملی ضمن تکذیب خبر سقوط شهر پاوه اعلام کردند که این شهر در محاصره نیروهای مسلح قرار گرفته است.

(اط۲۵/۵، ص ۲، کی ۲۵/۵، ص۲)

اطلاعیه دادگاه ویژه انقلاب اسلامی مستقر در کمیته امور صنفی در خصوص قصابی های گران فروش

صبح امروز دادگاه ویژه انقلاب اسلامی مستقر در کمیته امور صنفی امام خمینی طی اطلاعیه ای به آن دسته از صاحبان فروشگاه های بزرگ گوشت و مغازه های قصابی که گوشت را گرانتر از نرخ های مصوب عرضه می کنند اخطار کرد: از روز شنبه ۲۷ ماه جاری برای یکبار گرانفروشی مقداری از سهمیه گوشت آنها قطع و در صورت تکرار گرانفروشی کلیه سهمیه های گوشت آنها قطع خواهد شد.

در این اطلاعیه از مصرف کنندگان تقاضا شده است برای ریشه کن کردن گرانفروشی فروشندگان متخلف را به پاسداران کمیته های ۱۴ گانه معرفی کنند تا پس از تنظیم پرونده در کمیته هر محل برای محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی مستقر در کمیته امور صنفی امام خمینی فرستاده شوند و طبق موازین دین اسلام مجازات شوند.

قیمت هر کیلو گوشت ران گوسفند با استخوان ۱۳۰ ریال و قلوه گاه و سر سینه ۷۵ ریال تعیین شده است. (اط۲۵/۵، ص ۲)

مصاحبه روزنامه کیهان با آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در خصوص درگیری بین نیروهای پاسدار انقلاب، نظارت بر کار کمیته ها و چند مسأله دیگر

آیت الله مهدوی کنی که در رأس هیأتی برای رسیدگی به مشکلات استان آذربایجان شرقی وارد تبریز شده است، درباره درگیری میان دو کمیته در تبریز، مسأله انحلال کمیته ها، آیین نامه انضباطی کمیته ها و… سخن گفت. آیت الله مهدوی در این مصاحبه گفت: مسأله برخورد اخیر بین دو کمیته تبریز، امام را ناراحت کرده بود و به همین دلیل به دستور امام و موافقت آیت الله العظمی شریعتمداری هیأتی به آذربایجان آمد. ما می دانیم که اگر کار خلافی در کمیته انجام شود به ضرر جامعه روحانیت و مراجع تقلید است. ما سعی می کنیم با گروه های مختلف مذاکره کنیم و اختلاف جویی را از میان ببریم. هدف ما حفظ انقلاب است و طرفداران امام و آیت الله العظمی شریعتمداری باید این مسأله را درک کنند و امیدواریم آقایان روحانیون نیز این موضوع را بپذیرند.

آیت الله کنی در ادامه درباره انحلال کمیته ها گفت در حال حاضر صلاح نیست که کمیته ها برچیده شوند زیرا به وجود آنها نیاز داریم اما باید کمیته ها را تصفیه کرد. آیت الله مهدوی کنی سپس به آیین نامه انضباطی کمیته ها اشاره کرد و گفت براساس این آیین نامه پاسدارانی که تخلف کنند در دادگاه های انقلاب محاکمه می شوند. (کی ۲۵/۵، ص ۱۱)

امضای قرارداد فروش یک میلیون رأس گوسفند زنده استرالیایی به ایران

اطلاعات امروز گزارش داد ایران با استرالیا در مورد خرید یک میلیون گوسفند زنده و چهل هزار تن گوشت به مبلغ ۱۲۳ هزار دلار قراردادی امضا کرد. این معامله در تهران توسط یک واسطه تجاری استرالیا به نام تریهانت به انجام رسید.

استرالیا به ایران اطمینان داده است که گوشت صادراتی آن کشور به ایران توسط سلاخ های مسلمان و طبق رسوم اسلامی ذبح می شوند. گوسفندان و گوشت مورد قرارداد در ماه های آینده به ایران تحویل داده خواهد شد. (اط ۲۵/۵، ص ۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

dictum Donec consectetur accumsan dolor. Aliquam in amet, vulputate, mi, odio justo