تصویر روزنامه اطلاعات ۲۷ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۲7 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲۷ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲7 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲۷ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲7 مرداد ۱۳۵۸

فرمان امام خمینی برای پایان دادن به غائله پاوه

امام خمینی امروز به نیروهای نظامی و انتظامی، ژاندارمری و دولت فرمان داد به غائله پاوه پایان دهند. در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم از طرف ایران گروه های ارتش و پاسداران و مردم غیرتمند تقاضا کرده اند که من دستور بدهم به سوی پاوه رفته و غائله را ختم کنند. من از آنان تشکر می کنم و به دولت و ارتش و ژاندارمری اخطار می کنم اگر با توپ ها و تانک ها و قوای مجهز تا ۲۴ ساعت دیگر حرکت به سوی پاوه نشود من همه را مسئول می دانم.

من به عنوان ریاست کل قوا به رئیس ستاد ارتش دستور می دهم که فوراً با تجهیز کامل عازم منطقه شوند و به تمام پادگان های ارتش و ژاندارمری دستور می دهم که – بی انتظار دستور دیگر و بدون فوت وقت- با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند؛ و به دولت دستور می دهم وسایل حرکت پاسداران را فوراً فراهم کنند. تا دستور ثانوی، من مسئول این کشتار وحشیانه را قوای انتظامی می دانم و در صورتی که تخلف از این دستور نمایند با آنان عمل انقلابی می کنم. مکرر از منطقه اطلاع می دهند که دولت و ارتش کاری انجام نداده اند. من اگر تا  24 ساعت دیگر عمل مثبت انجام نگیرد سران ارتش و ژاندارمری را مسئول می دانم. والسلام             روح الله الموسوی الخمینی» (صح ۲۷/۵)

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عدم نیاز به ارسال نیروی بیشتر به پاوه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای ضمن قدردانی از مردم برای اعلام آمادگی جهت اعزام به پاوه اعلام کرد که هیچ گونه کمبودی از جهت اعزام نیرو به پاوه وجود ندارد. (انق ۲۷/۵، ص ۱۶)

مصاحبه آیت الله منتظری

آیت الله حسینعلی منتظری در مصاحبه ای با روزنامه کیهان نظرات خود را درباره قانون اساسی، اقدامات دولت، مسأله مالکیت، حوادث کشور و… بیان کرد. (کی ۲۷/۵، ص ۱۴)

ممنوعیت انتقال اموال کلیه مقامات حکومت پهلوی

فهرست کامل افراد ممنوع المعامله انتشار یافت. براساس این فهرست  270 نفر نمایندگان مجلس شورای ملی، ۶۵ نفر سناتورها و صدها نفر مقام های برجسته دیگر حکومت پهلوی نظیر نخست وزیران، وزیران، امرای ارتش، معاونان وزارتخانه ها، سفرا و وابستگان نزدیک به حکومت پیشین که اکثراً فراری یا در خارج از کشور به سر می برند طبق اعلام دادستان کل انقلاب از هرگونه معامله یا نقل و انتقال اموال غیرمنقول یا سهام متعلق به خود در بانک ها و شرکت ها تا دستور ثانوی ممنوع شدند. (کی ۲۷/۵، ص ۲)

تصمیم هیأت دولت در خصوص حکم تمرد از ارتش

دکتر صادق طباطبایی، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت، امشب با اشاره به ناآرامی های پاوه از تصمیم هیأت دولت برای مجازات افراد متمرد ارتشی خبر داد.

وی در پاسخ این سؤال که حداکثر مجازاتی که برای اینگونه افراد تعیین شده چیست؟ گفت: طبیعی است که اعدام خواهد بود. (اط۲۸/۵، ص ۱)

تلگرام آمادگی فرمانده لشکر خوزستان به امام خمینی

فرمانده لشکر خوزستان امروز طی تلگرامی به حضور امام خمینی آمادگی کلیه افسران، درجه داران، همافران، کارمندان و سربازان لشکر ۹۲ زرهی خوزستان را به منظور حفظ انقلاب و پاسداران از مرز و بوم مملکت و اعزام به هر نقطه از مملکتمان اعلام نمود. (جم ۲۸/۵، ص ۲)

تشکیل جبهه اسلامی مستضعفین از سوی حزب جمهوری اسلامی

حزب جمهوری اسلامی امروز با انتشار اطلاعیه ای در پاسخ به دعوت امام خمینی تشکیل جبهه اسلامی مستضعفین را اعلام کرد و از همه افراد و گروه های مسلمان و مبارز خواست تا به این جبهه بپیوندند. (خا ۲۸/۵، ش ۱۵۱، ص ۱۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ut dolor Curabitur justo amet, odio ante. id ut libero risus. Sed