دکتر سیروس حاجی‌زاده

بزرگداشت روز دانشجو (روز ۱۶ آذر) هر ساله در شرایطی برگزار می‌شود که بیش از شش دهه از زمانی که خون سه دانشجوی ایرانی فرش قرمزی شد برای استقبال از ورود ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا به تهران می‌گذرد. اما اینک در آستانه پاسداشت رشادت آن خون‌های حماسه‌آفرین، دنیا شاهد اعتراض مردم و دانشجویان امریکایی به سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های کنگره و کاخ سفید در ابعاد داخلی و خارجی بوده و حتی رأی آنها در پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به کسی تعلق می‌گیرد که بیشترین اعتراض را به نظام و حاکمیت امریکا وارد می‌نماید.

اما به موازات این روند در بیرون، نگاه و ندای دیگری در داخل نسبت به حرکت دانشجویی سر داده می‌شود. امروز جریانی سیاسی در داخل قصد دارد با ایجاد اشتباه محاسباتی در بین جوانان، دانشجویان و مردم، جنبش دانشجویی ایرانی را که با انقلاب و نفس حق امام راحل توانست خود را از جریان بیمار روشنفکری برهاند و با رویکرد انقلابی در صفوف فشرده مردمی قرار دهد، از روح و هدف متعالی‌اش، یعنی اعتراض توأمان به استبداد داخلی و استعمار خارجی حامی دیکتاتوری پهلوی که نماد نظام سلطه امریکای جنایتکار بود، تهی نماید.

لذا امروز عده‌ای بدون توجه به زمینه و خاستگاه شعار «مرگ بر امریکا»، دنبال تبرئه و تطهیر چهره مسبب اصلی مشکلات دیروز و امروز ایران اسلامی، یعنی امریکا هستند و تلاش می‌کنند این چهره‌سازی و بزک نمودن امریکا را عقلایی جلوه داده، برای جا انداختن آن استدلال منطقی اقامه نمایند. در همین امتداد در رابطه با استکبار ستیزی، مقام معظم رهبری در این باره فرمود: «شعارها و هدف هایی که این انقلاب ترسیم کرده، با ذات و نیازهای ذاتی انسان، آمیخته است. هدف های این انقلاب، عدالت خواهی، تکریم انسان، مبارزه با ستم گری، دفاع از مظلوم، پر کردن شکاف های طبقاتی است… این شعارها، هرگز کهنه نمی‌شود.

در این مطلب تلاش خواهیم کرد با استفاده از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دو خطایی که از سوی دستگاه استکبار و امریکا و بعضی‌ها در داخل ترویج می‌شود تا دشمنی ما با امریکا را غیر منطقی و از سر تعصب و لجاجت نشان دهد و حل مشکلات داخل را به سازش با این کشور گره بزند، منطق تداوم و استمرار دشمنی با امریکا و شعار «مرگ بر امریکا» را نشان دهیم.

نسخه کامل PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Curabitur Aliquam commodo velit, Sed elementum