برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محل دانشگاه تهران به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد. جمعیت کثیری در این نماز شرکت کردند. آیت الله طالقانی در سخنرانی های امروز خود در نماز جمعه درباره مبارزه با استکبار، قدرت ایمان، حق و عدالت و آزادی و نیز قبول نامزدی برای مجلس خبرگان قانون اساسی صحبت کرد.

برگزاری نماز جمعه توسط آیت الله سید محمدباقر خوانساری در مسجد امام تهران

آیت الله حاج سیدمحمد باقر خوانساری ظهر امروز طبق معمول گذشته در مسجد امام خمینی، شاه سابق، نماز جمعه اقامه کرد.

وی که پس از پیروزی انقلاب ملت به تقاضای بازاریان و امر امام خمینی همه هفته نماز جمعه اقامه کرده است امروز در خطبه نماز جمعه از آفات جدایی دین از سیاست که ره آورد استعمار است سخن گفت. آیت الله خوانساری همچنین از مردم خواست برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی اهتمام کنند. (خا ۷/۵، ش ۱۳۰، ص ۳)

برگزاری نماز جمعه در چند شهر کشور

ظهر امروز نماز جمعه در اصفهان به امامت حجت الاسلام سید جلال الدین طاهری در اراک به امامت حجت الاسلام موسوی زاده در سنندج به امامت احمد مفتی زاده، در قزوین به امامت حجت الاسلام میرزا عبدالله شهیدی، در گرگان به اقامت حجت الاسلام نورمفیدی، در خمین به امامت حجت الاسلام علی اکبر رضوانی، و در فسا به امامت آیت الله ارسنجانی اقامه شد. (اط ۶/۵، ص ۳، انق ۶/۵ ، ص ۳، جم۶/۵، ص ۳. بام ۶/۵، ص ۲)

درگذشت تولیت سابق آستان مقدس حضرت معصومه (س)

ابوالفضل تولیت، معروف به مصباح، نایب التولیه آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) امروز بر اثر بیماری نارسائی قلب در سن هفتاد سالگی در تهران درگذشت. پیکر وی بنابر وصیت او در شهرک مستضعفین قم به خاک سپرده شد. در مراسم تدفین وی گروهی از علماء و روحانیون از جمله آیت الله العظمی مرعشی نجفی و حجت الاسلام سید احمد خمینی شرکت داشتند و تسلیت امام خمینی را به بازماندگان آن مرحوم ابلاغ کردند. (خا۷/۵، ش ۱۳۰، ص ۱ شهرستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

diam mattis justo dolor. dictum velit,