حضور امام خمینی در خیابان چهارمردان قم برای رأی دادن و استقبال مردم از ایشان

امروز امام خمینی برای به صندوق انداختن رأی خود به خیابان چهارمردان قم آمدند. بر اثر انبوه جمعیت ایشان نتوانستند از اتومبیل پیاده شوند و ناچار صندوق رأی را نزدیک اتومبیل شان آوردند و ایشان اسامی مورد نظر را بر روی ورقه ای نوشتند و درون صندوق افکندند. چون خواستند صندوق را بازگردانند مردم آن را رها نکردند و بر روی دست بردند. مسئولان صندوق سرانجام آن را از مردم شیفته امام گرفتند و به محل رأی گیری بازگرداندند. مردم  که برای زیارت امام اتومبیل ایشان را در میان گرفته بودند ؛ به حدی هجوم آوردند که اتومبیل امام آسیب دید. در تمام مدتی که حضرت امام در خیابان بودند جمعیت با بانگ بلند ندا درمی داد:

«حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله»

(محضر نور، ج۱)

برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی در سراسر کشور

از ساعت شش صبح امروز میلیون ها نفر از ایرانیان در انتخابات سرنوشت ساز کشور به منظور گزینش نمایندگان خود برای شرکت در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی در سراسر کشور به پای صندوق های رأی رفتند. نخست وزیر ساعت یازده و پنج دقیقه در حوزه سیار شماره ۲۲۰۰ مستقر در نخست وزیری برگ رأی خود را در این صندوق ریخت. همزمان با تهران در سایر استان های کشور نیز رأی گیری صورت گرفت. (خا ۱۳/۵، ش ۱۳۶، ص ۳)

شرکت اعضای اصلی حزب توده ایران در انتخابات

دکتر احسان طبری، محمدعلی عمویی، و عباس حجری اعضای هیأت سیاسی و مریم فرمانفرماییان، آصف رزمدیده، صابر محمدزاده و اعضای کمیته مرکزی حزب توده ایران در حوزه اخذ رأی در خیابان کارگر شمالی آرای خود را به صندوق ریختند. (اط ۱۳/۵، ص ۴)

درگیری و نارضایتی در انتخابات تبریز

انتخابات امروز در تبریز با رقابت دو حزب جمهوری اسلامی و جمهوری خلق مسلمان همراه بود. در خیابان مارالان (حنیف نژاد) حوزه های رأی گیری وضع متشنجی داشت. افراد مسلح بیرون حوزه ۲۷۸ مسجد یاری در این خیابان و حتی پای صندوق ها حضور داشتند. در این حوزه میان نماینده فرمانداری و مسئول حوزه درگیری پیش آمد و به گفته شاهدان عینی طرفین به روی هم اسلحه کشیدند. صندوق مستقر در این حوزه به علت فعل و انفعالاتی که صورت گرفت مهر و موم شد. (کی۱۳/۵، ص ۱۰)

برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران

امروز به امامت آیت الله طالقانی نماز جمعه در محل دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم قبل از ایراد خطبه ها مهندس بازرگان و حجت الاسلام مجتهد شبستری صحبت کردند و سپس آیت الله طالقانی به ایراد خطبه ها پرداخت. اهم مسأله ای که وی در خطبه ها بیان کرد مسأله کردستان، وقایع ترکمن صحرا و جنوب بود. وی خطاب به مردم منطقه کردستان ضمن بیان این نکته که شما از دوره عثمانی مورد اجحاف واقع شده اید از آنها خواست آلت دست عده ای فرصت طلب نشوند. (خا ۱۳/۵، ش ۱۳۶، ص ۱۳- ۹)

اظهارات حجت الاسلام احمد جنتی، رئیس دادگاه های استان خوزستان، درباره دادگاه های این استان و مسائل دیگر استان

حجت الاسلام احمد جنتی، رئیس دادگاه های استان خوزستان و حاکم شرع این استان، که از طرف امام خمینی به این مقام منصوب شده است، امروز در یک مصاحبه رادیویی شرکت کرد و در خصوص مسائل این استان سخن گفت (جم ۱۳/۵، ص ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

dolor. ante. leo. id tristique elit.