سخنرانی دکتر سیدحمید روحانی در شهرستان جیرفت به گزارش خبرگزاری فارس. ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

رئیس بنیاد دانش‌پژوهی انقلاب:

ایران اسلامی همیشه با دنیا تعامل داشته است

رئیس بنیاد دانش‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی همیشه با دنیا تعامل داشته است، اما آنچه استکبار جهانی می‌گوید زور است و تعامل نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سید‌حمید روحانی امشب در نشست بصیرتی فرهنگیان بسیجی شهرستان جیرفت اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های صاحبان رسالت و انسان‌های برجسته و خودساخته خدامحوری است.

وی تصریح کرد: انسان‌های خدا‌جو به مقامی رسیده‌اند که جز خدا به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و رسالت آن‌ها بدون کوچک‌ترین تزلزل و تردیدی دنبال می‌شود، مردان خدا‌جو برای خدا کار می‌کنند و همیشه خدا را در نظر دارند حتی اگر به ضرر موقعیت خودشان باشد.

روحانی با اشاره به شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) افزود: امام راحل در رسالت خود چیزی که جنبه مادی داشته باشد در نظر نگرفت و به وظیفه الهی می‌اندیشید و حتی اکراه داشت که از ایشان تجلیل شود تا این حد خدا محوری در امام راحل جلوه داشت.

وی با بیان اینکه هر چه انسان بیشتر خدایی شود، مردمی‌تر می‌شود و عشق مردم در دل او جلوه‌گر می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که شعار مردم می‌دهند اما زمانی که به قدرت می‌رسند، مردمی نیستند و دروغ می‌گویند.

رئیس بنیاد دانش‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: نهضت امام راحل با اتکای بر مردم بود و مردم را محرم راز می‌دانست و با مردم صداقت داشت و بعد از انقلاب اسلامی هر‌گاه یکی از مسئولان گزارش اقدامی را در نقطه‌ای از کشور می‌داد، خوشحال می‌شد و آرزوی خدمت‌رسانی به مردم را داشت و در همین راستا بنیاد شهید، جانبازان، مسکن و … تشکیل شدند.

روحانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) جز خداوند متعال کسی را صاحب قدرت نمی‌دانست و اعتقاد داشت که آمریکا در برابر قدرت الهی قدرت نیست، عنوان داشت: امام چون مردمی بود به افکار مردم احترام می‌گذاشت، امام بنی‌صدر را قبول نداشت اما زمانی که مردم او را انتخاب کردند امام از افکار مردم حمایت می‌کرد و پیرو رأی مردم و رأی اکثریت بود و نمی‌خواست در مسائل مختلف استبداد فردی به وجود بیاید.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) چون به جز خدا کسی را قدرت نمی‌دانست، اعدام سلمان رشدی را بدون هیچ ترسی اعلام کرد که بعد از این اعلام ۱۱ کشور اروپایی سفرای خود را از ایران فرا خواندند اما بعد از مدتی با عذرخواهی این سفیران به ایران بازگشتند.

روحانی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم این ویژگی‌های امام راحل را دارند و یکی از نعمت‌هایی است که خداوند بعد از ارتحال امام خمینی(ره) به ما داده است که در همه مسائل یک تنه در مقابل همه ایستاده است، امام راحل وقتی در برابر قدرت‌ها می‌ا‌‌یستاد برخی مسئولان که موافق نبودند به اجبار حمایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸ تزلزلی در برخی مسئولان افتاده بود و خود را در این فتنه در برابر دشمن باختند و نگران بودند اما مقام معظم رهبری یک تنه در برابر آن‌ها ایستادند، جریانی که استکبار جهانی در آن نقش داشت، اما مقام معظم رهبری در برابر آن ایستاد و این فتنه را خنثی کرد.

روحانی تصریح کرد: استاد مرتضی مطهری هم ویژگی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را داشت، خدایی بود و در راه رسالت خود هرگز پروا نمی‌کرد که این کار به نفع او یا به ضرر او است، کتاب حقوق زن را نوشت و از دو طرف روشنفکر مأب‌ها و تحجرگراها تحت فشار بود.

رئیس بنیاد دانش‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های افراد فرصت‌طلب گفت: کسانی فرصت‌طلب هستند که ابتدا با انقلاب بودند اما بعد خسته شدند، کسانی هستند که خود را صاحب انقلاب می‌دانند و گمان می‌کنند، تعیین‌کننده هستند که مثلاً چه زمان مردم مرگ بر آمریکا بگویند و چه زمان نگویند و رهبر و ملت هم باید پیرو آن‌ها و خود در صدر قدرت باشند.

روحانی افزود: افراد فرصت‌طلب کسانی هستند که از ابتدا با انقلاب نبودند و امروز می‌گویند که باید دنبال عقلانیت باشیم و عقلانیت این است که باید تسلیم آمریکا باشیم و با او کنار بیایم این یعنی اینکه امام خمینی(ره)، شهدا و … از روی احساسات تسلیم آمریکا نشدند و مانند برخی مهره‌های شرف فروخته در کشورهای اسلامی که در برابر آمریکا ذلیل هستند، باشیم.

وی بیان داشت: این افراد امروز مقدسات ما را زیر سئوال می‌برند، امروز مرگ بر آمریکا مانند لعن بر یزید است اما آنها این را خلاف عقلانیت می‌دانند و این خطر است، اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری در مسائل فرهنگی هشدار دادند این است که خطر از خود ما است.

روحانی گفت: امام راحل بارها بیان داشتند که دشمن نمی‌تواند به این مملکت آسیبی برساند، مگر اینکه از درون این خطر باشد، امروز افرادی راه افتادند تا آرمان‌های امام راحل را کم‌رنگ کنند و پشت پرده خیانت می‌کنند اما ما وظیفه داریم از خون شهدا و راه امام خمینی(ره) دفاع کنیم، اگر در برابر این نقشه کوتاهی کنیم خون شهدا را پایمال کرده‌ایم.

روحانی ادامه داد: می‌گویند، می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، ایران اسلامی همیشه با دنیا تعامل داشته است، اما آنچه استکبار جهانی می‌گوید زور است و تعامل نیست، پذیرفتن خواسته‌های دشمن و فحش و تهدید دشمن تعامل نیست، ملت ما حاضر است بی‌نان باشد اما ذلیل نباشد و اقتدار و عزت خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nec felis sit et, elit. id Aliquam ipsum amet, sem, risus.