سخنرانى در جلسه ماهانه جامعه اسلامى مهندسین به مناسبت بزرگداشت سالگرد قیام ١۵ خرداد (مندرج در روزنامه رسالت، پنجشنبه، مورخه ١٢ خرداد ١٣٧٩)

«اصلاح طلبی» که امروزه مطرح گردیده شعار جدیدى نیست، از همان روزى که فراماسونرى در ایران وارد شد این شعار مطرح شد. فراماسون‌ها به میرزاحسین خان سپهسالار «اصلاح‌طلب» می‌گفتند چون از مخالفان سرسخت اسلام و روحانیت بود، به فراماسونرى سرسپرد و با گرفتن رشوه کلان از استعمار انگلیس قرار داد «رویتر» را امضا کرد. شاید اغلب کسانى که این شعار را مطرح می‌کنند ندانند که چه می‌خواهند و دنباله‌رو چه جریانى هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانى مورخ معاصر در جلسه ماهانه جامعه اسلامى مهندسین که به مناسبت بزرگداشت سالگرد قیام ١۵خرداد برگزار شده بود، ضمن اعلام این مطلب گفت: «اصلاح‌طلبی» برخى را باید مساوى تسلیم طلبى گرفت و معنى آن این است که باید اسلام را کنار گذاشت و تسلیم فرهنگ غرب شد.

«اصلاح‌طلبان» در اصطلاح فراماسون‌ها، به کسانى گفته می‌شود که دین را از سیاست جدا بدانند، حکومت اسلامى را نفى کنند، آزادى و استقلال را در سرسپردگى و وابستگى به جهان‌خواران بدانند، در برابر مطامع استعمارى استعمارگران تسامح و تساهل پیشه کنند، در راه سازش با صهیونیست‌ها و اشغالگران فلسطینى بکوشند از اتحاد اسلامى و وحدت توده‌هاى مسلمان به شدت بپرهیزند، با شعار آزادى و آزادیخواهى بی‌بندوباری، هرزگرى و فساد اخلاقى را ترویج کنند و نظامى لائیک وابسته و بی‌اراده حاکم کنند و ملت‌ها و به ویژه نسل جوان را به هیچی، پوچى خودباختگى و بی‌هویتى بکشانند.

امروز اگر از عناصرى که خود را «اصلاح‌طلب» می‌خوانند بپرسید هدف شما از شعار اصلاح‌طلبى چیست و در چه زمینه‌اى و چگونه می‌خواهید به اصلاحات دست بزنید؟ پاسخ درستى نمی‌شنوید. شنیدم برخى از این خودباختگان در مذاکرات درون‌سازمانى رایزنى می‌کرده‌اند که مثلاً با کراوات چه رنگى در مجلس حضور یابند و یا اینکه به خود می‌بالند که با مانتو و روسرى و بدون چادر در مجلس ظاهر شوند! می‌بینید که این فرودستان اصلاح مشکلات اقتصادی، سیاسى و اجتماعى کشور را با کراوات زدن و چادر سرنکردن می‌خواهند حل کنند و اصولاً اصلاحات از دید برخى از این «اصلاح طلبان» در ویرانى حریم حیا و عفت میان دختر و پسر، رواج بی‌بند و باری، بیعارى و ولنگارى خلاصه می‌شود و از اصلاحات جز این چیزى نفهمیده‌اند، فهمیده‌هایشان که «شوکران اصلاحات» می‌نویسند و یا برایشان نوشته می‌شود، اصلاحات را در تسلیم شدن در برابر آمریکا می‌دانند و می‌خواهند براى ملت قهرمان پرور ایران عناصر واداده و بی‌آبرویى مانند یاسر عرفات را الگو و اسوه بنمایانند که جز سازش و کرنش در برابر صهیونیست‌هاى خون‌آشام هنرى ندارد. آمریکا و صهیونیست‌ها از روحیه شهادت طلبی، پایداری، سازش‌ناپذیرى و سلحشورى ملت ایران که براى دیگر ملتهاى الگو و اسوه شده است وحشت دارد. آمریکا از مقاومت حزب‌الله لبنان که موجب فرار خفت‌بار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان شد می‌ترسد و می‌خواهد این دلاوری‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها و جوانمردی‌ها را که راه عاشورائیان است به دست «اصلاح‌طلبان» از میان ببرد تا ملت ایران نیز مانند غرب باوران و تسلیم طلبان اهل بزم باشند، نه مرد رزم.

وى افزود: کسانى که شعار «اصلاح‌طلبی» و مردم سالارى و قانون‌گرایى سرداده‌اند با عملکرد خود در انتخابات مجلس ششم نشان دادند که دروغ می‌گویند چراکه دیدیم که در انتخابات نه‌تنها به مردم خیانت کردند بلکه به کسانى که به صورت تاکتیکى و ظاهرى همسو و هم جبهه بودند نیز خیانت کردند.

وى در ادامه اظهار داشت: شوراى نگهبان در قضیه انتخابات مظلوم واقع شد و بنده خوشحال هستم که این مدعیان دروغین مردم سالارى و «اصلاح‌طلبی» ماهیت خودشان را نشان دادند. اینها هرگز دنبال آن اصلاحاتى نیستند که مقام معظم رهبرى روى آن اصرار دارند و رئیس جمهور محترم آن را مطرح می‌کنند.

وى گفت: کسانى که دم از مردم سالارى می‌زنند فقط براى فریب دادن مردم از این واژه‌ها استفاده می‌کنند و اگر روزى به قدرت برسند فاشیستی‌ترین حکومتها را تشکیل خواهند داد و دهن‌ها را خواهند بست و قلم‌ها را خواهند شکست.

حجت‌الاسلام روحانى ضمن اشاره به یادداشتهاى ابراهیم یزدى در یکى از روزنامه‌هاى تعطیل شده در توهین به علماى بزرگى همچون آیت‌الله نائینى و آیت‌الله اصفهانى گفت: در پاسخ به این مطالب، بنده مقالاتى منطقى و استدلالى نوشتم و براى آن روزنامه ارسال کردم که اول آنها چاپ نمی‌کردند ولى بعداً با فشار برادربزرگوارم حجه‌الاسلام و المسلمین آقاى کروبى تنها ٢قسمت آنرا چاپ کردند.

وى افزود: اینها همان کسانى هستند که فریاد آزادى بیان و قلم آنان گوش فلک را کر کرده است.

وى در زمینه قیام ١۵خرداد گفت: حضرت امام(ره) در سال ۵٨ طى پیامى در زمینه ١۵خرداد فرمودند: «١۵خرداد را بشناسید، مقصد ١۵خرداد را بشناسید، کسانى که ١۵خرداد را به وجود آوردند بشناسید، کسانى که ١۵خرداد را دنبال کردند بشناسید و مخالفین ١۵خرداد را بشناسید».

وى افزود: براى پی‌بردن به عظمت این پیام باید مسائل و جریانات قبل از این قیام عظیم را بررسى کرد و اینکه چه جریاناتى حاکم بود و مخالفین شاه چگونه حرکت می‌کردند و چه اهدافى را دنبال می‌کردند.

وى گفت: بعد از کودتاى ٢٨مرداد کشور مورد تاخت و تاز امریکاى جنایتکار قرار گرفت و مستشاران امریکایى و کارترهاى امریکایى به تمام جریانات سیاسی، اقتصادى و نظامى ایران حاکم شدند ساواک توسط سازمان سیا در ایران تشکیل شد، نیروهاى مردمى به شدت سرکوب شدند، نیروهاى مذهبى مثل فدائیان اسلام در ٢٧دیماه١٣٣۴ به جوخه اعدام سپرده شدند و در ٢٨ دیماه یعنى یک روز بعد از اعدام فدائیان اسلام آیت‌الله کاشانى را دستگیر و به زندان و محاکمه کشیدند تز استعمارى جدایى دین از سیاست در محافل مذهبى و روشنفکرى پذیرفته شد و جریانات مارکسیستى و فراماسونرى اوج گرفت، فرهنگ غرب‌باورى در بین تحصیلکردگان جاافتاد و نیروهاى به اصطلاح مخالف رژیم شاه با پذیرفتن سلطه امریکا و سلطنت شاه، راه انحراف در پیش گرفتند.

وى گفت: براى نیروهاى مخالف رژیم در آن روز چند نکته حل شده بود اول آنکه سلطه امریکا را پذیرفته بودند و اینکه بر خلاف سیاست آمریکا نمی‌توانند حرکت کنند و دوم آنکه معتقد بودند مبارزه با قدرت شاه امکان پذیر نیست. از این رو، به شعار پوسیده شاه باید سلطنت کند نه حکومت دل خوش کرده بودند. و اندیشه‌هاى سازش‌کارانه و لیبرالیستى تمام وجود آنها را فراگرفته بود و بی‌بندوبارى درمیان آنان رواج داشت، رسماً در نشریات خودشان از اسرائیل و رابطه با این غده سرطانى حمایت می‌کردند.

حجت‌السلام روحانى گفت: اینها نه تنها در برابر به رسمیت شناختن اسرائیل از سوى رژیم شاه موضع‌گیرى نکردند حتى با مظلومان فلسطینى نیز همدردى نکردند.

وى افزود: اینها به جاى تکیه بر قدرت مردم به ابرقدرتها تکیه داشتند، از یک طرف شعار ملی‌گرایى می‌دادند و از طرف دیگر به گونه‌اى حرکت می‌کردند که به اصطلاح افکار جهانى از آنان نرنجند.

وى گفت: براى نمونه عرض کنم در جلسه‌اى که من هم حضور داشتم متین دفترى گفت وقتى على امینى در سال ۴٠براى اجراى به اصطلاح اصلاحات در ایران نخست وزیر شد جبهه ملى یک میتینگ در میدان جلالیه برگزار کرد و در آنجا بحث این بود که نام مصدق برده نشود چرا که امریکا ممکن است خوشش نیاید و شاید همین آزادى را هم از آنان بگیرد. دانشجویان جبهه ملى که از جریانات پشت پرده بی‌اطلاع بودند صدایشان درآمد و اینها مجبور شدند در یک جمله خیلى

کلى بگویند در مجلسى که روزى مصدقها و مدرسها بودند امروز مشتى ساواکى حضور دارند.

وى در ادامه اظهار داشت: ببینید این جبهه ملى است که در شعار هم تبعیت از امریکا و سیاستهاى امریکا می‌کند وقتى امریکا مایل به شعارى نبود آنها آن شعار را هم حذف می‌کردند.

وى گفت: وقتى جریان کاپیتولاسیون پیش‌آمد انتظار می‌رفت کسانى که دم از ملیت و ایرانیت می‌زدند خیلى حساسیت نشان دهند و در برابر خوار و ذلیل کردن ملت ایران با شدت برخورد کنند اما می‌بینیم که نه نهضت‌آزادی، نه جبهه ملى و نه نیروهاى مدعى ناسیونالیست کوچکترین عکس‌العملى از خود نشان ندادند.

وى در ادامه اظهار داشت: یک هفته بعد از جریانات کاپیتولاسیون رانندگان تاکسى در تهران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین اعتصاب کردند و نهضت آزادى در حمایت از آنان اعلامیه صادر کرد ولى در مورد کاپیتولاسیون اعلامیه و اعتراض نداشتند. چرا؟ براى اینکه مخالفت با احیاى رژیم کاپیتولاسیون در ایران، مخالفت آشکار با سیاست آمریکا به شمار می‌آمد و «اصلاح‌طلبان» هرگز نمی‌توانند با سیاست و مطامع آمریکا مقابله کنند.

حجت‌السلام ‌روحانى گفت: یکى از سران جبهه ملى در ملاقات با اللهیار صالح این را گفته که چقدر خوب شد که در جریان ١۵خرداد وارد نشدیم چرا که اگر وارد این جریان می‌شدیم آبروى ما می‌رفت.

وى افزود: یکى از شگردهاى اینگونه گروهها مذاکرات پشت‌پرده با دربار بود و اللهیار صالح که یکى از سران جبهه ملى بود جلسات متعددى با اسدالله علم نخست‌وزیر شاه داشت و حتى مهندس بازرگان در اظهارات خود می‌گوید که از طریق اللهیار صالح با امریکائیها مذاکره می‌کردیم.

وى گفت: این شیوه‌ها شیوه‌اى نبود که بتواند ١۵خرداد ایجاد کند و ملت را به حرکت درآورد چراکه آنها به دنبال آن بودند که با سیاست بازى منافع خود را تأمین کنند و منافع ملى برایشان مطرح نبود و در فکر آن بودند که با گوشه چشم آمریکا به وزارت و وکالت برسند.

وى افزود: در چنین شرایطى امریکا زمینه را براى پیشبرد اهداف خود مناسب می‌دید و براى اینکه نیروهاى مردمى و مذهبى سرکوب شده دست به مبارزات چریکى نزنند و براى خام کردن توده‌هاى محروم، بحث رفرم در ایران را مطرح کرد. ملی‌گراها هم یا دم فروبستند و یا به گونه‌اى موضع‌گیرى کردند که با منافع امریکا تضاد نداشته باشد.

وى افزود: از آن طرف آمریکا می‌دید هر حرکت استعمارى که در ایران بخواهد انجام بدهد با مخالفت روحانیت مواجه می‌شود و با فوت آیت‌الله بروجردى و آیت‌الله کاشانى زمینه را مناسب می‌بیند تا توطئه اسلام‌زدایى را دنبال کند.

حجت‌الاسلام روحانى گفت: در این شرایط عاشورائیان به صحنه آمدند سخنانى گفتند که با شرایط آنروز به کلى متفاوت بود، اول آنکه رهبرى خدایى و فرهیخته از تبار ابراهیم به صحنه آمد که نه به غرب اعتناء داشت و نه به شرق و سخنى می‌گفت که با سخنان غرب زده‌ها و شرق زده‌ها متفاوت بود.

وى افزود: خصوصیت دیگر او این بود که مبارزه‌اش دو رکن داشت اول مبارزه با رژیم شاه و رکن دوم مبارزه با امریکا و اسرائیل. سالیان دراز امریکا و اذناب داخلى آن تز جدایى دین از سیاست را مطرح کرده‌اند ولى این رهبر خدایى می‌گوید سیاست ما عین دیانت ماست و پیروانش اسلام را نه تک بعدى که در تمام ابعاد قبول دارند و از یک طرف علیه شاه و امریکا فریاد می‌زنند و از طرف دیگر اهل عبادت، معنویت و روضه و گریه براى امام حسین(ع) هستند.

وى افزود: در عاشوراى سال ۵٧ حضرت امام(ره) در نوفل‌شاتو بودند، امام مجلس روضه خوانى دایر کرد و در مقابل چشم جهانیان براى مظلومیت سیدالشهداء گریست.

وى گفت: ویژگى دیگر رهبر ١۵ خرداد سازش ناپذیرى بود رژیم همه نیروى خود را به کار گرفت تا یک ملاقات پشت‌پرده با امام داشته باشد ولى امام نپذیرفت چرا که در مکتب عاشورا سازش و معامله مفهوم ندارد.

وى افزود: براى کسانى که ١۵خرداد را آفریدند پیروزى مطرح نبود بلکه انجام تکلیف مهم بود و امام(ره) در نامه‌اى به شهید سعیدى می‌گوید اگر همین اندازه احساس کردیم که به وظیفه خود عمل کرده‌ایم این براى ما بزرگترین پیروزى است، این را می‌گویند: انسانهاى مردمى و اصلاح‌طلب به معناى واقعی.

وى گفت: اگر فرمان امام(ره) و رهنمود ایشان در مورد ١۵خرداد را مسئولین به کار می‌بستند نیروهاى خودباخته‌اى که در قبل از ١۵خرداد دست خود را در مقابل شاه و امریکا بالا برده بودند امروز نمی‌تواستند به نام «اصلاح‌طلبی» به جنگ انقلاب، اسلام و ملت ایران بیایند.

وى افزود: متأسفانه پیام امام مورد توجه قرار نگرفت در نتیجه همان نیروهاى خودباخته در برابر آمریکا که براى نوشتن یک اعلامیه ساعتها بررسى می‌کردند که به امریکا برنخورد امروز با شعار «اصلاح‌طلبی» بازیگر میدان شدند و خلاصه حرفشان این است که مرگ بر امریکا نگوئید، پرچم امریکا را آتش نزنید و بر خلاف سیاست استعمارى آمریکا گام بر نداریم تا افکار عمومى جهان ما را محکوم نکنند.

اینها می‌خواهند عصر سیاه و ذلت‌بار شاهنشاهى را بار دیگر زنده کنند و ملت سربلند و آزاده ایران را بار دیگر اسیر و ذلیل آمریکا سازند و این آزادى و استقلال ملت ایران را که در تاریخ این کشور بى سابقه بوده است از میان ببرند.

وى گفت: اینکه افراد در مجلس چه خواهند کرد عرض کنم که که الحمدالله فرزندان انقلاب و آزاد اندیشان خداجو در مجلس حضور دارند و این خودباخته‌ها نه آن قدرت را دارند و نه آن نفوذ را که بتوانند در مجلس نیز به مردم خیانت کنند اینگونه نیست که در مجلس ششم بتوانند سیاست تسلیم طلبانه خود را پیش ببرند و ایران را دو دستى تحویل امریکا دهند تنها عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sed venenatis odio ut ut justo dolor nec