سخنرانی امام خمینی در جمع راهپیمایان روز قدس در قم

امام خمینی امروز در جمع راهپیمایان روز قدس سخنرانی کردند. ایشان ابراز امیدواری کردند که روز قدس مقدمه ای برای تشکیل حزب مستضعفین در تمام دنیا باشد. ایشان سپس فرمودند که باید در مقابل اسرائیل ایستاد و نباید به او مهلت داده شود. امام فرمودند در صورتی که از ابتدا انقلابی عمل می کردیم و افراد فاسد و مطبوعاتی فاسد را درو کرده بودیم افراد فتنه گر اجازه عمل پیدا نمی کردند. «من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم و من اعلام می کنم به این قشرهای فاسد در سرتاسر ایران که اگر سر جای خودشان ننشینند ما به طور انقلابی با آنها عمل می کنیم». ایشان در پایان سخنان خود به سازمان های دولتی و ارتش افغانستان توصیه کردند که به ملت مسلمان افغانستان بپیوندند (صح ۲۶/۵)

گزارش بی. بی. سی درباره راهپیمایی روز قدس در تهران

رادیو بی. بی. سی در گزارشی از راهپیمایی امروز در تهران گفت: در اوایل ماه جاری «آیت الله خمینی از مسلمانان جهان دعوت کرد که در آخرین روز جمعه ماه رمضان همبستگی خود را نسبت به فلسطینی ها نشان داده و نگرانی خود را از اشغال بیت المقدس به وسیله اسرائیل ابراز دارند. به همین مناسبت در تهران راهپیمایی بزرگی برپا شده بود در تظاهرات امروز نیروهای نظامی در راهپیمایی شرکت کرده بودند بسیاری از راهپیمایان، زن بوده و اکثرشان چادر به سر داشتند. بعضی ها آوازهای انقلابی می خواندند و بعضی ها شعار می دادند. به هنگام آغاز نماز جمعه تمام محوطه دانشگاه و محوطه اطراف آن مملو از جمعیت بود و برای ساعت ها بعد در خیابان تهران راه بندان بود. ناظران می گویند که راهپیمایی امروز به بزرگی بعضی از راهپیمایی های قبل از انقلاب نبود ولی با تمام این احوال بسیار با ابهت بود و نشان می داد که آیت الله خمینی در میان مردم معمولی تهران تا چه اندازه وقار و اعتبار دارد. آیت الله طالقانی در طی نطق خود گفت که صهیونیزم نه تنها برای اسلام و مسیحیت خطرناک است بلکه حتی یهودیان را هم در معرض خطر قرار داده است.» (کی ۲۷/۵، ص ۲)

سقوط یک فروند بالگرد در پاوه

سخنگوی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ساعت ۱۴ امروز یک فروند بالگرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تخلیه پاسداران در منطقه پاوه مورد اصابت گلوله مهاجمین واقع شده و سقوط کرد.

بر اثر این حادثه خلبانان بالگرد به نام ستوان دوم جعفر مهدوی ملک کلاهی و ستوان دوم محمدرضا وجدانی جزم شهید شدند. (خا۲۸/۵، ش ۱۵۱، ص ۱۵)

انحلال کمیته های انقلاب اسلامی استان فارس

مهندس رجبعلی طاهری، فرمانده سپاه پاسداران استان فارس. امروز در مراسم روز قدس در استادیوم ورزشی حافظیه شیراز اعلام کرد که به علت تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر استان فارس به دستور استاندار فارس کلیه کمیته های سراسر این استان منحل شد لذا باید افراد این کمیته ها کلیه وسایل و تجهیزات خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کلیه نقاط مختلف استان تحویل دهند. (جم ۲۷/۵، ص۳)

وقوع انفجار در سفارت آمریکا در تهران

دو انفجار در ساعت های ۱۱ و ۵/۱۱ دقیقه امشب در محل سفارت آمریکا در تهران رخ داد. بنا به اظهار پاسداران مستقر در ساختمان سفارت آمریکا این انفجارها در نتیجه استفاده از سلاح آر- پی – جی هفت بوده است که از جناح جنوب غربی به ساختمان کنسولگری سفارت آمریکا شلیک شد. این انفجارها دیوار طبقه دوم این ساختمان به مساحت ۲۴ متر مربع را تخریب نموده و کلیه شیشه های ساختمان مزبور را خرد کرده است.

انفجار دومی که در ساعت۵/۱۱ دقیقه به گوش رسیده در محل دیگری از ساختمان سفارت است.

از طرف وزارت امورخارجه ایران به مأموران سفارت اعلام شده که از فردا حفاظت سفارتخانه را نیروی مجهز از طرف این وزارتخانه برعهده خواهد گرفت. گروهی موسوم به جنبش مقاومت امت انقلابی مسلمان ایران گروه ۱۷ شهریور – تل زعتر مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت. (انق ۲۷/۵، ص ۲و۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Praesent commodo mattis dolor tempus id dictum