رای مردم در انتخابات ۷ اسفند به کاندیدا های این یا آن جریان این گونه نیست که همگی به سیاست و باور های آن جریان رای داده باشند، بلکه انگیزه های مختلفی در رای به این و آن نقش داشت. از قرابت و رفاقت و دوستی تا رابطه قومی و قبیله ای تا باور این که این شخص یا جریان بهتر می تواند به درد مردم برسد و در رفع مشکلات مردم کمک کند

نکته هایی پیرامون انتخابات ۷ اسفند

حجت الاسلام دکتر سیدحمید روحانی

با سپاس از حضور غرورآفرین و حماسی ملت قهرمان پرور ایران در عرصه انتخابات ۷ اسفند یادآوری نکته های بایسته است:

۱-  نظام جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت و پشتیبانی قاطبه ملت ایران است و مقبولیت عامه دارد.

انقلاب اسلامی از آغاز بافت ملی مردمی داشت و جمهوریت نظام اسلامی ایران را استواری بخشید، اکنون پس از گذشت ۳۷سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، همانند روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارد و از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی می کند.

حضور بیش از ۶۵ درصد مردم از معیارهای جهانی بالاتر است. در آمریکا ۳۰ درصد مردم در انتخابات مجلس شرکت می کنند.

۲-  رای آوردن جریانی که برخی از افراد آن جریان ضمن قبول اصول با نظام اسلامی و مقام معظم رهبری زاویه دارند، دموکراسی واقعی و آزادی انتخابات ایران را به نمایش گذاشت و بار دیگر نشان داد رای ملت سرنوشت ساز است.

۳-  انتخابات ۷ اسفند تبلیغات درازمدت کسانی را که مدعی بودند قشر خاصی در نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند قدرت را در دست بگیرند و آنهایی که همراه و همفکر سردمداران نظام نباشند راهی و جایی در نظام ندارند، خنثی کرد.

۴-   انتخابات ۷ اسفند برخی از کسانی را که انگار بر این باور بودند، نمایندگی مجلس شورای اسلامی ملک طلق آنها است و در هر دوره حتما باید به صندلی مجلس تکیه بزنند، تلنگری بود که به آنها فهماند مجلس یک شغل مادام العمر برای کسی نیست و باید راه را برای جوان ترها باز کرد.

۵-   رای مردم در انتخابات ۷ اسفند به کاندیدا های این یا آن جریان این گونه نیست که همگی به سیاست و باور های آن جریان رای داده باشند، بلکه انگیزه های مختلفی در رای به این و آن نقش داشت. از قرابت و رفاقت و دوستی تا رابطه قومی و قبیله ای تا باور این که این شخص یا جریان بهتر می تواند به درد مردم برسد و در رفع مشکلات مردم کمک کند.

۶-   تفاوت دو گروهی که در سال ۸۸ رای آوردند و این دوره رای آوردند تفاوت مادر و دایه یا مادر و نامادری برای انقلاب اسلامی است حالا چه آنها را اصولگرا یا اصلاح طلب و یا به هر نام دیگری بخوانیم این تفاوت فاحش را باهم دارند.

آنهایی که در سال ۸۸ رای را باختند تا آن پایه اسیر قدرت بودند که بر آن بودند تا آنجا آتش اختلاف را شعله ور سازند که انقلاب قربانی شود و شیرازه نظام از هم بپاشد و ایران به ویرانه جغد نشین بدل شود لیکن گروهی که در این دوره (انتخابات ۷ اسفند) در تهران رای را باختند می بینیم چگونه خویشتن داری نشان دادند و برای حفظ نظام از هرگونه تشنج خودداری ورزیدند.

۷-  رای در تهران به یک لیست سازمان یافته و از آرایش سیاسی ویژه ای برخوردار بود، این گونه نبود که افراد به صورت خود جوش به یک لیست رای داده باشند بلکه افراد برنامه ریزی شده و هدایت شده به یک لیست رای می دادند.

البته من نمی خواهم بگویم همه کسانی که در تهران به یک لیست رای دادند کانالیزه شده بودند، بلکه چه بسا کسانی (چنانکه در بند ۵ اشاره کردم) از روی انگیزه دیگر و تشخیص خود به این لیست رای دادند، لیکن جای تردید نیست که رای به لیست جریانی سازمان یافته و برنامه ریزی شده بود که در آینده بهتر می توان روی آن به بررسی نشست.

۸-  حضور چشمگیر و حماسی مردم در پای صندوق های رای بار دیگر دشمنان ملت ایران را مایوس کرد و همانند راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال پیوند ناگسستنی ملت ایران با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

بار دیگر این حماسه ملی را به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

porta. velit, ultricies fringilla ante. ut libero ipsum venenatis elementum Aenean massa