شمس‌الدین رحمانی

کتاب قحطی بزرگ

جغرافیای سیاسی امروز دنیای ما، در جنگ جهانی اول(۱۹۱۸-۱۹۱۴) طراحی و سازمان‌دهی شد.

در آن جنگ بود که انگلیس با پیروزی، درست یک قرن ابرقدرتی خود را در جهان جشن گرفت که با شکست ناپلئون، قدرت بی‌رقیب اروپا شده بود و با وسعت امپراتوری استعماری خود، سرزمینی بی‌غروب آفتاب را در سلطه داشت.

در آن جنگ بود که روسیه تزاری و سلطنت چهارصدساله رومانوف‌ها به پایان رسید و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی متولد شد که اولین دولت مارکسیست کمونیست در تاریخ جهان بود.

در جنگ جهانی اول بود که امپراتوری عثمانی پس از پنج قرن ایجاد وحشت در دل و جان اروپایی‌ها، تکه پاره شد و کشورهای منطقه- همگی تحت سلطه انگلیس و فرانسه- شکل گرفتند و بدنه اصلی آن هم، ترکیه لائیک و بلکه ضداسلامی، به جای خلافت عثمانی وارث فرهنگ ترکی شد.

در آن جنگ، امپراتوری اتریش با سابقه طولانی اشرافیت اروپایی تبدیل به یک کشور کوچک شد تا فقط خاطرات گذشته‌اش را در کتاب‌های تاریخ بازگویی و بازبینی کنند.

در پایان جنگ جهانی اول طرح و برنامه سلطه آینده امریکا بر جهان شکل‌بندی شد؛ با تشکیل «شورای روابط خارجی» متشکل از اکثریت قاطع سرمایه‌داران- خصوصاً صهیونیست‌ها- و در تمام قرن بیستم، امریکا تحت نظارت و مدیریت این شورا حرکت می‌کرد.

در اواخر جنگ جهانی اول- در سال ۱۹۱۷- دولت انگلیس با اعلامیه بالفور، بنیان «نحس و نجس و حرامزاده» رژیم صهیونیستی را در منطقه غرب آسیا و در میان کشورهای اسلامی و عربی مستحکم کرد.

و اما در ایران، این دوران مواجه با دو واقعه بسیار مهم بود که یکی از آنها معروف و آشناست و دیگری به کلی مغفول و بی‌نام و نشان باقی‌مانده است و هر دو با وقایعی که ذکر کردیم مرتبط بود:

الف. تغییر حکومت قاجار به پهلوی.

ب. قحطی بزرگی که در سال‌های۱۹۱۹-۱۹۱۷(۱۲۹۸-۱۲۹۶هـ ‌ش) بیش از ۹میلیون نفر از مردم ایران را به‌ کام مرگ برد و با نقشه و برنامه‌ای جنایتکارانه، تعمداً این فاجعه ایجاد شد. در پایان این مقاله ربط و اتصال این وقایع را بازخوانی خواهیم کرد.

در مقاله‌ای که پیش‌ روی خواننده محترم است ابعاد عجیب فاجعه قحطی را بررسی می‌کنیم تا روشن شود که «دشمنان ما» چه موجوداتی هستند و چه جنایاتی کرده‌اند و تا کجاها می‌توانند پیش بروند.

درباره قحطی بزرگ در ایران و در جنگ اول جهانی، ظاهراً تنها یک کتاب نوشته شده است- نوشته دکتر محمدقلی مجد- که در آن، بر اساس اسناد و مدارک ثابت می‌کند که اولاً شمار قربانیان نه میلیون نفر است و ثانیاً این کشتار، تعمدی بوده است. اما در این کتاب به علت اصلی این جنایت و دست‌های پنهان پشت سر آن اشاره‌‌ای نشده است. نگارنده این سطور، ابتدا خلاصه‌ای از کار مهم و عظیم آقای دکتر مجد را توضیح می‌دهد و سپس در حد بضاعت خود، شناسنامه آن دست پنهان را رو می‌کند.

نسخه کامل PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

odio libero. felis Praesent mattis fringilla Nullam amet, Sed ut