خبرگزاری تسنیم : حمید روحانی در آزادشهر: فتنه‌گران معتقدند بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی کشور گفت: یکی از رسالت‌های مهم صاحبان علم و اندیشه و به ویژه روحانیون روشنگری جامعه است که متاسفانه به این وظیفه تاکنون به خوبی عمل نشده است.

حمید روحانی در آزادشهر: فتنه‌گران معتقدند بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان آزادشهر، حجت الاسلام سید حمید روحانی عصر امروز در دیدار با نخبگان، روحانیون و تاثیرگذاران فرهنگی و مذهبی آزادشهر در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهارداشت: اگر علماء، روحانیون و نخبگان پیرو خط رهبری بودند و به وظیفه خود که روشنگری بود، عمل می‌کردند امروز جو حاکم کشور این نبود. امروز ما روحانیون و آزاداندیشان جامعه، رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشتیم و آن‌گونه که باید و شاید به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی افزود: آنچه امروز مهم است دیده می‌شود که برنامه فتنه از سوی همان افرادی که در فتنه ۸۸ سهیم بودند، دنبال می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نخستین برنامه فتنه‌گران ۸۸ را سازش با آمریکا دانست و گفت: آنها معتقد بودند که بدون آمریکا نمی‌توان کشور را اداره کرد و به هر نحوی باید تسلیم در برابر آمریکا شد. اکنون این تفکر همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند که بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست.

وی هدف بعدی فتنه‌گران را مقابله با ولایت و رهبری و کشاندن ملت به ذلت دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌گران قصد داشتند رهبر معظم انقلاب را تضعیف کنند و مردم را به ذلت و خواری بنشانند، زیرا ملتی که غیور، آزاده و سربلند باشد، نمی‌خواهد که با آمریکا سازش کند.

حجت الاسلام روحانی گفت: اگر به اوضاع کشور نگاه کنید مردم دچار مشکلات فراوانی هستند و چند نفر از نخبگان که رسالت روشنگری را عهده‌دار هستند درباره کج ‌روی‌ها و انحرافات مسئولان و رجال سیاسی کشور حرف می‌زنند؟ ما روحانیون با بی‌تفاوتی و سکوت در برابر انحرافات مسئولان آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

وی اضافه کرد: مردم از روحانیون انتظار بیشتری دارند و زکات علم بازگو کردن و افشاگری و پیشگیری از انحرافات و آگاه ساختن مردم است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: امروز برخی از رجال سیاسی حرف زدن از استقلال را پوچ می‌دانند. بنده از ائمه جمعه،روحانیون و نخبگان گله‌مند هستم که چرا در برابر این سخنان موضع‌گیری نمی‌کنند. سکوت در برابر این سخنان مانند کسی است که در ظلم شریک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Praesent mattis luctus vulputate, facilisis adipiscing risus. ipsum Donec felis