به گزارش پایگاه خبری تحلیی قلمکده در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی مطرح شد؛ حجت الاسلام سید حمید روحانی خطاب به رئیس جمهور دولت تدبیر و امید گفت: رهبر انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گذاری کردند، شما که پیرو مکتب عصر ولایت فقیه هستید؛ انتظار این بود که بیش از دیگران در راه همدلی و همزبانی بکوشید.

حجت الاسلام دکتر سید حمید روحانی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵خرداد در مصلی نماز جمعه خمینی شهر با بیان ویژگی و ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) به بررسی سیره عملی و روند مبارزات ایشان پرداخت و بارزترین ویژگی امام خمینی را تربیت یافته بودن مکتب قرآن دانست.
وی گفت: اغراق آمیز نیست اگر بگویم امام قرآن ناطق بود و قرآن را در همه ابعاد بکار بسته بود. هم زاهد، هم پارسا و مجتهد و سیاستمدار و مردمی بود. نه این که فقط به یک بعد از اسلام بسنده کند. وقتی به عبادت می ایستاد پارسایی بود که صدا ی ناله های نیمه شبش تا منزل همسایه می رفت و وقتی در میدان سیاست وارد می شد مانند شیر می غرید وکاخ های ظالم را می لرزاند.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی، مبارزه با نفس و بیزاری از خودستایی را یکی دیگر از صفات امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: حرکت امام قیام برای خدا بود، امام از خود رسته بود و حتی از اینکه از او ستایش بشود رنج می کشید و ناراحت می شد و اگر می توانست اعتراض می کرد، به عنوان مثال همه شاهد بودند وقتی مرحوم فخرالدین حجازی در حسینیه جماران در حضور امام آیه «الله نورالسموات والارض» را قرائت کرد و به امام تطبیق داد امام همانجا اعتراض کرد و گفت:  من از آقای حجازی گله می کنم، من به خداپناه می برم. به شدت انزجار داشت از اینکه او راستایش کنند زیرا خود بینی، خودخواهی و اینگونه مسائل در امام مفهوم نداشت.
سید حمید روحانی ادامه داد: تمام بلاها و مشکلات جامعه ما در همین یک نکته نهفته است که ما گرفتار نفسانیات هستیم، وقتی انسان اسیر نفس باشد نمی تواند به کشور ودینش خدمت کند. امام از آنجایی که خود ساخته بود حرکت و سخن و موضع گیری اش قرآنی بود نمی توانست حکومت بیدادگران وبیگانگان راتحمل کند.
وی، مردمی بودن را دیگر ویژگی امام برشمرد و افزود: امام به مردمش عشق می ورزید چون به خدا عشق می ورزید. تمام آرزوی امام این بود که به مردم خدمت کند. گاهی شاهد بودم وقتی مسئولین حضور امام می آمدند و گزارش کارهای عمرانی صورت رفته را می دادند امام به وجد می آمد. امام  با مردم صداقت داشت و دورویی نداشت.
حجت الاسلام روحانی ادامه داد ویژگی دیگر امام سازش ناپذیری بود، با دوستان دوست و با دشمنان دشمن بود و اینگونه مسائلی که در میان سیاستمداران وجود داشت که سعی می کردند با حاکمان ظالم دوگانه ارتباط داشتند و به ظاهر مبارزه و در پشت پرده مذاکره کنند را امام نداشت. روحانی افزود: اعتدال در زندگی امام به تمام معنا حاکم بود اما نه اعتدالی که به معنای تسلیم باشد. معنای اعتدال این نیست که اگر دشمن ما را تحقیر کرد لبخند ذلت آمیز بزنیم.
انتظار می رفت در جهت  همدلی و هم زبانی دولت و ملت تلاش شود
وی در ادامه با ابراز امیدواری از دریافت پاسخ مناسب از طرف مسئولان سوالاتی را خطاب به رئیس جمهور در خصوص نوع عملکرد دولت در مقایسه با سیره عملی امام خمینی(ره) مطرح کرد.
دکتر سید حمید روحانی در اولین سوال خود خطاب به رییس جمور گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت  نام گذاری کردند، شما که اگر پیرو ولایت فقیه هستید؛ انتظار این بود که بیش از دیگران در راه همدلی و همزبانی بکوشید، اگر در سال گذشته شما به این ملت عزیز طعنه زدید و آنها را بی سواد خوانده و به جهنم حواله دادید؛ شاید از شما غیر از این انتظار نبود ولی امسال چرا!؟
روحانی ادامه داد: چرا در ۹خرداد سال ۹۴ بار دیگر ملت عزیز  ایران را مورد طعنه قرار دادید و آنهایی را که در راه خدمت به کشور ایستاده اند زیر سوال بردید؟ چرا اینگونه وانمود می کنید که اگر امروز به مردم بگویند از دستگاه قضایی و یا مجلس انتقاد کنید در جواب می گویند ما می خواهیم زندگی کنیم اما از دولت خیلی راحت انتقاد می کنند! می خواهید بگویید اینقدر دیکتاتوری حاکم است که کسی نمی تواند انتقاد کند و فقط دولت این وسط آزادی داده است؟ شما که روزنامه ها و سایت را تعطیل کردید حال با زیر سوال بردن دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی با چه مبنا و روی چه میزانی است؟
وی افزود: شما اعلام کردید همه با صلح موافق هستند اما اقلیتی که فقط بلندگو دستشان است مخالف هستند؛ اولا همه ملت ایران، همه مسلمانان و پیروان راستین امام صلح طلبند، هر مسلمان راستین و انسان وارسته ای محال است که جنگ طلب باشد، اما شما اشتباه نکنید صلح طلب بودن با سازشکاری، کرنش و تسلیم تفاوت دارد. امام حسین (ع) هم صلح طلب بود، مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و بسیجی ها همه صلح طلب هستند و هیچکس راضی نیست خونی از بینی یک انسانی بیاید.
موسس بنیاد تاریخ پژوهی، در ادامه گفت امام به زیبایی فرمود: «ما میل داریم همه جا صلح و صفا باشد، همه عالم در صلح و صفا باشند، ما اگر قدرت داشتیم اصلا باروت را ازبین می بردیم تا عالم از این جنایت ها خالی شود، ما نمی خواهیم با کسی دعوا کنیم نه با عراق، نه با آمریکا، آنها با ما دعوا دارند و تو دهنی می خورند، اسلام اجازه نمی دهد که ما تعدی کنیم به یک کشور، لکن فرموده است اگر تعدی کنند به شما، بزنید تو دهنشان» و این راه امام است .
مراقب باشید به جای آمریکا سخن نگویید
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه دومین سوال خود را خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: مقام معظم رهبری دیرزمانیست که به مسئولین تذکر دادند مراقب باشید این جمله ای که آمریکایی ها تکرار می کنند مبنی بر این که « ایران باید با دنیا تعامل داشته باشد» را تکرار نکنید، این حرف شیطنت آمیز آمریکاست، آمریکا دنیا را جز خودش و چند کشور مانند خودش به رسمیت نمیشناسد وقتی می‌گوید دنیا یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه و اسرائیل. مقام معظم رهبری اضافه کردند ما با دنیا تعامل داریم و با بسیاری از کشورها روابط حسنه داریم مگر سال گذشته در ایران گرد نیامدند؟ ما با دنیا جنگ نداریم و دنیا با ما تعامل دارد.
روحانی افزود: ما انتظار داشتیم رئیس جمهور با این هشدار مقام معظم رهبری متنبه شود و این جمله را  تکرار نکند، اما شاهد بودیم درسخنرانی ۹خرداد چند بار تکرار کردندکه ما می خواهیم با جهان و دنیا تعامل سازنده داشته باشیم، آیا اینگونه پیرو رهبری هستید که حتی به تذکر ایشان بها نمی دهید !؟ آیا آقای رئیس جمهور هم دنیا را تنها آمریکا و اسرائیل می‌پندارد؟
چرا متن مذاکرات را از مردم پنهان می کنید؟
نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران، سومین سوال خود را خطاب به دولت اینگونه بیان کرد: چرا گوش به فرمان رهبر انقلاب ندادید، وقتی گفتند: «فکت شیت را منتشر کنید، ما با مردم چیزی پنهانی نداریم، مردم را در متن مذاکره قرار دهید». چرا گوش ندادید و به استهزا گرفتید و یکی از مسئولان گفت دست وزیر امور خارجه است دیگری گفت بزودی منتشر می شود و دست آخر گفتید منتشر شد. آیا این روش با اعتدال، با عقلانیت مغایرت ندارد؟
تداوم انقلاب با سازش وکرنش امکان پذیر نیست
حجت الاسلام سید حمید روحانی در بیان سوال بعدی خود گفت: مقام معظم رهبری دیر زمانی در خصوص مساله اقتصاد مقاومتی تاکید و دستور دادند، آقای رئیس جمهور! بفرمایید برنامه شما چیست؟ در این ۲ساله که از دولت یازدهم می گذرد در این زمینه چه طرحی دادید و یا خواهید داد. چگونه می خواهید اقتصاد مقاومتی را پیاده کنید؟
وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در همین سخنرانی خود گفته اند که: «چرا عده ای وقتی می بینند دولت مذاکرات هسته ای را با تدبیر پیش می برد که باید نشاط در جامعه باشد عده ای نمی خواهند کام مردم شیرین باشد؟»  آیا مردم عزیز ما در این کشور هیچ غصه و ناراحتی ندارند و فقط منتظرند از مذاکرات هسته ای دلشان شاد بشود؟ من باید بگوییم، آقای رئیس جمهور مردم عزیز همان بادمجان دور قاب‌چین‌ها نیستند که دور شما گرد آمده اند و در رفاه غرق هستند و آرزویشان این است که شما در مذاکرات هسته ای یک بردی داشته باشید تا خوشحال بشوید و خوشحال بشوند، مردم گرفتاری دارند، قیمت ها و ارزاق ۱۰۰/درصد، ۵۰/درصد  بالا رفته است، مردم حتی قدرت خرید گوشت و میوه هم ندارند کمر مردم زیر بار گرانی خم شده است اینها چطور می توانند دلشان شاد باشد، آیا این نشان دهنده این نیست که شما از دل مردم خبر ندارید؟
روحانی بیان داشت: امام در وصیت نامه خود اعلام کرد «تداوم انقلاب با همان عواملی خواهد بود که انقلاب را به پیروزی رسانید » حال آیا رئیس جمهور امروز در جهت تداوم انقلاب حرکت می کند یا در مسیر کنارزدن انقلاب؟ مگر تداوم انقلاب با سازش وکرنش می شود؟ همانطور که امام فرمودند راه تداوم انقلاب عوامل پیروزی آن است، یعنی مقاومت، خودباوری، سازش ناپذیری، ابتکار، اختراع، اکتشافات، اتحاد و انسجام. آیا راه مذاکرات در همین راستا است؟
وی افزود: آنهایی که در ۱۵خرداد ۴۲ به شهادت رسیدند پیامشان پیروی از ولایت بود، حرکت و نهضت برای نان و شغل نبود، برای دفاع از اسلام و مرجعیت بود. در مقابل، برای این بود که دشمنان تسلیم نشویم .
سخن مقام معظم رهبری نصیحت نبود، فرمان بود!
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سوال بعدی خود خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: رئیس جمهور درهمین سخنرانی ۹خرداداشاره کرده است که « وقتی مقام معظم رهبری ما را نصیحت می کند چرا عده ای راه می افتند و آنها هم ما را نصیحت کنند» خیلی عجیبه! صحبت مقام معظم رهبری نصیحت نبود بلکه یک امر و فرمان بود، وقتی ایشان دستوری می دهند بر همه انسان ها وظیفه است که این امر را اعلام کنند. آیا این راه یک نوع فرار نیست که نظر رهبر را کنار بزنید و بگویید یک نصیحت است؟
روحانی ادامه داد: ما امروز متاسفیم، رنج های زیادی برای ملت ما بوجود آمده، تحقیر و تهدید می شوند، دشمنان به ملت ما دهن کجی می کنند. در کشورهای مختلف ایرانیان را انگشت نگاری می کنند، در عربستان و خانه خدا به زائران ما هتک حرمت می کنند. آیا نتیجه مذاکره این بود؟ چه زیبا امام فرموده اند: « نباید براى رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهار نظرها و ابراز عقیده‏‌ها به گونه‏‌اى غلط عمل کنیم که حزب اللَّه عزیز احساس کند جمهورى اسلامى دارد از مواضع اصول‏ی‌اش عدول مى‏کند».
با اندیشه های لیبرالیستی نمی توان عزت و استقلال این کشور را حفظ کرد
سید حمید روحانی در ادامه گفت: اگر امروز عده ای در مقابل رهبر و امام ایستاده اند، این افراد اندیشه ای لیبرالیستی دارند. خدا نکند این اندیشه در دولت ما حاکم باشد چرا که با اندیشه های لیبرالیستی نمی توان عزت و استقلال این کشور را حفظ کرد.
وی افزود: آقای رییس جمهور، هر چند که ما می بینیم مشاورانتان در کتاب ها می نویسند استقلال پوچه و ما اگر بخواهیم جهانی باشیم نباید اسلام را در همه ابعاد پیاده کنیم! لیکن آنچه وظیفه ما این است که در مقابل این جریانات با بصیرت، آگاهی، احترام و دقت سوال کنیم و رئیس جمهور جواب بدهد. نباید در مقابل این مسائل دم فرو بندیم و راه را باز بگذاریم بلکه باید در صحنه حضور داشته باشیم و با طومار و نامه از دولت محترم توضیح بخواهیم و اجازه ندهیم خون شهیدان اسلام و شهدای ۱۵خرداد خدای ناخواسته پامال شود. و کشور در اختیار رفاه طلبان و عاشقان یقه چاک آمریکا قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Praesent ut id vulputate, eget Donec