خبرگزاری مهر به نقل از دکتر سید حمید روحانی: روح الهی امام خمینی(ره) به حقیقت وارستگی آراسته بود. (۲۲/۳/۹۱)

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید حسینی روحانی در گرامیداشت بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزود: شناخت راه امام، دوری از لغزش ها را در پی دارد و قدم گذاشتن در این راه وارستگی را در افراد به دنبال خواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام بیداری و بصیرت را به مردم ایران ارزانی کرد و دست این ملت را گرفت و از نکبت و رخوت رهایی بخشید.
مسئول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به برخی از ابعاد ویژگی های خط و مسیر امام خمینی تصریح کرد: اولین ویژگی خط امام پیروی از خط رهبری است، چرا که امام خمینی از همان دوران طلبگی خود به اصل ولایت فقیه معتقد بودند.
دکتر روحانی دومین ویژگی امام (ره) را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت شرط اساسی برای قرار گرفتن در مسیر امام خمینی است واین بصیرت و آگاه به زمان بودن است که در برهه های مختلف افراد تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.
این نویسنده تاریخ معاصر گفت: کسی که مجتهد و عالم باشد ولی بصیرت و آگاه به زمان نباشد به درد جامعه نمی خورد.
وی سومین ویژگی بنیانگذار جمهوری اسلامی را دوری گزینی از باندبازی و قوم گرایی عنوان کرد و بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) با درایت و هوشمندی و رهبری خود توانست ملت ایران را به صورت یکپارچه زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران گرد هم جمع نماید.
حسینی روحانی یکی دیگر از ویژگیهای امام خمینی (ره) را آشتی ناپذیری با کفار عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام هیچ گاه با کافری که شمشیر را از رو بسته و کمر همت را برای نابودی اسلام بسته آشتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eget accumsan tempus velit, ut Phasellus facilisis lectus non leo elementum