روایت خبرگزاری دانشجو از سخنرانی دکتر سید حمید روحانی بمناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) در یاسوج: پیروی از ولایت مهم‌ترین درسی بود که امام خمینی(ره) به مردم آموخت. (۲۳/۳/۹۱)

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: جوانان ایرانی را در هیچی، پوچی و بی ارادگی قرار دادند،‌ کرامت و هویت انسانی را از ملت ما گرفتند و به همه باوراندند که ایرانی بی عرضه است و از ایرانی چیزی بر نمی آید و باید از فرق سر تا نوک انگشتان به غربی ها شبیه شویم.

روحانی نهضت امام خمینی را دارای تفاوت های فاحشی با سایر نهضت ها دانست و گفت: امام برای نان و نام و شهرت و مقام قیام نکرد بلکه آنچه امام می خواست، عزت، بیداری، بصیرت،‌ استقلال، آزادی و سربلندی بود.

وی افزود: امام دست ملت را گرفت و از دوران ذلت بار و نکبت بار به حرکت در آورد و اولین برنامه ایشان آگاه کردن توده ها و بیداری ملت ها بود که با بهترین شیوه این هدف را به پیش برد و ملت را به آگاهی و پیشرفت و بلوغ سیاسی رساند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر به گروه های سیاسی و نقش آنها در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در شرایط کاپیتولاسیون که یک بحث ملی بود و نه اسلامی، هیچ کدام از گروه های سیاسی واکنش نشان نداده و نفس نکشیدند.

روحانی افزود: نهضت آزادی هر گونه اعتراض به کاپیتولاسیون را اعتراض به آمریکا می دانست و به همین خاطر هیچ گونه واکنشی از خود نشان ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

risus massa ut dapibus ultricies ut sem, commodo ut