سخنرانی دکتر سیدحمیدروحانی در جامعه اسلامی مهندسین: پلشت‌ترین و بی‌نزاکت‌ترین دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی. ۷ بهمن ۱۳۹۱

اسلام ایرانی بزرگترین خطر است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در خصوص وحدت اصولگرایان در انتخابات سال آینده گفت: بزرگترین عاملی که می تواند کسانی را که در خط امام و رهبری هستند از تشتت نجات دهد کنار گذاشتن نفسانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی شامگاه شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: قریب به ۳۴ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و باید دید که چه آسیب هایی بر ما وارد آمده است، چه خطرهایی ما را تهدید می کند و چه چهره هایی را از دست داه ایم.

وی افزود: در هر مرحله ای از انقلاب کسانی را از دست می دهیم اما از کنار آن می گذریم. این ریزشها چرا صورت گرفته است. چرا در نظام جمهوری اسلامی برخی از کسانی که در راس کار قرار می گیرند رفوزه می شوند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه چرا بنی صدرها ، منتظری ها ، کروبی ها و موسوی ها رفوزه شده‌اند ادامه داد: چرا احمدی نژاد در معرض چنین امتحان شدیدی قرار گرفته و در مرز سقوط است؟ اگر به فکر علاج نباشیم ممکن است خود ما نیز به سرنوشت کسانی که سقوط کرده اند مبتلا شویم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه منتظری به عنوان مظهر تقوا در حوزه های علمیه بود و امام آن را حاصل عمر خود می دانست گفت: چه کسی باور می کرد نامبرده به چنین ورطه‌ای سقوط کند و من نامه ای که به اتفاق کروبی در سال ۶۷ به منتظری نوشتیم روز دیگر چنین نامه ای را به کروبی بنویسم.

وی با تاکید بر اینکه در حکومتی که جاه طلبی حاکم باشد اسلام نیست یا اسلام آمریکایی است خاطرنشان کرد: جاه طلبی و مقام پرستی بزرگترین بیماری از آغاز اسلام بوده است و ضربه های جبران ناپذیری به اسلام زده است. کسانی که خودساخته و مهذب نباشند نمی‌توانند در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتشان را با عاقبت‌بخیری و آبرومندی به پایان ببرند و طبعا در میان راه ماهیت جاه‌طلبانه خود را آشکار می‌سازند و رسوا می‌شوند. عناصر جاه‌طلب و خودخواه روزی که در رأس قدرت قرار بگیرند و منافع آن‌ها اقتضا کند خود را پیرو ولایت و رهبری وانمود می‌کنند؛ اما روزی که قدرت از دست آن‌ها بیرون برود ادعا می‌کنند که در اسلام، فقیه ولایت ندارد. نهضت آزادی در دوران دولت موقت با تمسک به آیه شریفه «اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی‌الامر منکم» خود را پیرو ولایت فقیه و امام وانمود می‌کرد؛ لیکن آن روز که از قدرت کنار گذاشته شد ادعا کرد که اصولا در اسلام ولایت فقیه اعتبار ندارد. منتظری تا روزی که قائم مقام بود معتقد بود طبق موازین شرعی، رئیس جمهور از طریق ولی فقیه باید منصوب شود، اما زمانی که از قائم مقامی کنار گذاشته شد همه چیز را منکر شد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه کسانی که به مقام تکامل می رسند سه ویژگی دارند که آن را همیشه حفظ می کنند ادامه داد: اولین ویژگی این افراد آن است که از خود رسته‌اند. مقام معظم رهبری در تمام سالهای حکومتشان رفتار و کردارشان با گذشته تفاوتی نکرده و همان تعهد، متانت و وقار همیشگی را دارند. این اولین ویژگی مردان خداست.

وی دومین ویژگی مردان خدا را در کسانی دانست که حرف و عملشان یکی است و ادامه داد: عده ای یک روز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و روز دیگر دم از مذاکره با آمریکا می زنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی تصریح کرد: سومین ویژگی مردان خدا این است که حرفشان باعث تفرقه نمی شود. سخنانی مانند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم مطرح نمی‌کنند این‌گونه سخنان زهرآگین از افرادی است که خودخواه و خودپرست هستند و زمانی که سخن می گویند هزار مشکل برای مملکت بوجود می آورند.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه نتیجه بت پرستی آن می‌شود کسی مانند احمدی نژاد با آن موقعیت، اسیر دست مشایی شود افزود: نتیجه این بت پرستی آن می شود که در مسیر ولایت دچار تردید شده و شاهد پلشت‌ترین و بی‌قانون‌ترین دولت در نظام جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه کسانی که مسائلی مانند رمالی و جن گیری را مطرح می کنند اسیر فرد مرموزی مثل مشایی هستند افزود: احمدی نژاد خود را در معرض سقوط قرار داده؛ وی به رغم موقعیت و اعتباری که در میان مردم داشت قربانی غرور و خودپرستی و اطرافی‌پرستی شده است.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه اکنون وظیفه ما است که به فکر خودسازی باشیم گفت: باید ذره ذره هر چیز را که مربوط به نفسانیت است در خود از بین ببریم.

وی با بیان اینکه فرد خودسر نمی تواند خود را اصلاح کند گفت: اشخاص خودسر نمی توانند خود را اصلاح کنند چرا که ممکن است به گمراهی کشیده شوند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی این ملت پیروی از خط ولایت فقیه است ادامه داد: اگر می خواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید پیروی ویژه ای به ولایت فقیه داشته باشیم تا بتوانیم از این گمراهی ها نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش اتحاد ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد کسانی که خود را نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می دانستند این انقلاب را بوجود آوردند گفت: دشمن می خواهد با ایجاد واژه های وارداتی وحدت ما را از بین ببرد. امام بسیار تاکید داشت که از این واژه ها استفاده نشود و این واژه ها مصیبت هایی را برای ما بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هر دولتی که نمی تواند قدمی بردارد می گوید نگذاشتند، اضافه کرد: اینها همه شعار است چرا که این دولت ها طرح و برنامه ندارند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی سومین ویژگی ملت ایران را در پیروزی انقلاب در خلوص و خداخواهی دانست و گفت: این افراد دنبال مقام نبودند و مردم نیز می خواستند از اسلام دفاع کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره مواضع اخیر عسگراولادی تصریح کرد: من شخصا ندیده ام ایشان چه گفته است اگر به این شکل عنوان کرده که موسوی و کروبی عامل فتنه نبودند درست است چرا که روی این حادثه از ۲۰ سال پیش کار شده بود و استکبار جهانی نقش‌آفرینی در فتنه را بر عهده داشت.

وی با تاکید بر اینکه موسوی و کروبی ناچیزتر از آنند که بتوانند آفریننده این فتنه باشند افزود: اینها آلت دست بودند. باید کسانی که آلت دست بودند را با کسانی که آفریننده آن بودند از هم جدا کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مصیبت هایی که بر مملکت ما وارد شده نقش اطرافیان در حکومت بوده است گفت: دشمن اگر نتوانست شخصیتی را تحت تاثیر قرار دهد سعی کرده افرادی را در کنار آنها بگمارد تا بتواند اهداف خود را پیاده کند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: هیچ کس روز اول منافق زاییده نشده و این اطرافیان هستند که می توانند چهره ها را تخریب کنند. یکی از کسانی که احمدی نژاد را به روز سیاه نشاند مشایی بود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد سید حسن خمینی و موسسه تنظیم نشر آثار امام پاسخ داد: حسن خمینی مسئولیت و رسالتش را به عنوان نوه امام به خوبی انجام نداد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با تاکید بر اینکه انحرافاتی در نشر آثار امام بوجود آمده است افزود: امیدوارم که خدا ایشان را متنبه کرده و در خدمت ولایت فقیه باشند.

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سئوالی پیرامون موضوع انتخابات آزاد و اظهارات هاشمی رفسنجانی بیان کرد: آقای هاشمی مشکل دیگری دارد. مشکل ایشان این است که خود را وارث انقلاب می‌پندارد و گمان می‌کند ایشان باید انقلاب را کارگردانی کند. از الطاف الهی بود که به نحوی کنار زده شد و سمتی در این خصوص به دست نیاورد

ایشان بنابر آن‌چه در خاطراتش آورده است از سال ۶۴ بدنبال این بود که شعار مرگ بر آمریکا سر داده نشود و بدنبال ارتباط با آمریکا بوده است. اکنون نیز با زمزمه اعتدال و دوری‌گزینی از تنش، دنبال کمرنگ کردن آرمان‌های امام و انقلاب است.

حجت الاسلام روحانی در خصوص وحدت خط امامی‌ها در انتخابات سال آینده گفت: بزرگترین عاملی که می تواند کسانی را که در خط امام و رهبری هستند از تشتت نجات دهد کنار گذاشتن نفسانیت است.

وی افزود: افراد معتقد به نظام باید گذشت کرده و کوتاه آمده و یک نفر را از میان خود برگزینند تا از این تشتت و پراکندگی نجات پیدا کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشایی خود را ولایتی‌ترین فرد می داند و آیا حضور ایشان باعث مشارکت بیشتر می شود تصریح کرد: در مورد مشایی حقیقت آن است که شعارهای وی مانند دوستی با ملت اسرائیل دنباله شعارهای فتنه گران بود.

وی افزود: مکتب ایرانی به دشمنان اسلام خدمت کرد. سالهای بسیاری رژیم آل سعود در پی آن بود که اسلام ایران را اسلام یهودی نشان دهد. زمانی که مکتب ایرانی مطرح شد دشمنان از این حربه استفاده کرده و تبلیغات بسیاری علیه امام و نظام جمهوری اسلامی کردند.

حجت الاسلام روحانی افزود: زمانی که رهبری فرمودند مشایی صلاحیت ندارد و باید کنار گذاشته شود ایشان اگر پیرو ولایت بود باید خداحافظی می کرد نه اینکه پست بالاتری می گرفت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین خطر، جریان انحرافی افرادی جاه طلب و خودخواه هستند که زیر اسلام ایرانی و مکتب ایرانی مطرح می‌شود اما ملت ایران عاقل تر از آن است که فریب این توطئه‌ها را بخورد. کسانی که دم از اسلام ایرانی می‌زنند می‌خواهند حکومت مادام العمر و امپراطوری را برای خود تشکیل دهند لیکن عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

elementum risus. leo. eget dictum odio