روزشمار انقلاب اسلامی
 یکشنبه ۱۵بهمن ماه ۱۳۵۷
ـ امام در حکمی به مهندس بازرگان، او را مأمور تشکیل دولت موقت کردند و در آن از بازرگان خواستند با رجوع به آرای عمومی درباره تغییر نظام سیاسی کشور به جمهوری اسلامی و تشکیل مجلس مؤسسان (خبرگان بعدی) برای تصویب قانون اساسی نظام جدید و برپایی انتخابات مجلس نمایندگان مردم اقدام کند.
ـ بنابر گزارش بولتن محرمانه خبرگزاری پارس، استاتفیلد ترنر رئیس سازمان سیا در امریکا اعتراف کرد که این سازمان «از قدرت جنبش مخالف در ایران که ماه گذشته شاه را با تحت فشار قرار دادن به تبعید فرستاد شگفت‌زده گردیده است.» و در جایی دیگر افزود آن چه که ما پیش‌بینی نکردیم وجود مردی با ۷۸ سال سن بود که ۱۴ سال را در تبعید گذرانده و این که روزی به عنوان یک سازمان‌دهنده یک تشکیلات سیاسی ظهور نماید و آن نیروها را گرد هم آورده و به صورت یک آتش‌فشان عظیم یک انقلاب ملی واقعی به راه اندازد.
ـ بنابر گزارش روزنامه اطلاعات شاپور بختیار در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: «جمهوری اسلامی برای من به تمام معنا مجهول است.» او با ابراز ناخرسندی از واکنش‌های امام نسبت به تقاضای دیدار و یا نامه‌ای که خطاب به امام نوشت و بی‌پاسخ ماند اعلام کرد که سابقه مبارزاتی‌اش بیشتر از امام است و در نهایت افزود رژیم من نه دیکتاتوری شاه است و نه جمهوری لیبی و پاکستان. (بختیار در این مصاحبه اعلام نکرد که حکومت او از چه نوع نظام حکومتی دفاع می‌کند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

elit. id adipiscing ipsum fringilla commodo libero Curabitur felis venenatis consectetur nec