مصاحبه گروه تاریخ بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر

با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حمید روحانی

«حماسه عاشورا در غزه»

… ملت‌های اسلامی باید بدانند که در راه آزادی فلسطین نخست باید اسرائیل را در کاخ‌های کشورهای عربی … نابود کرد تا بتوان این غده سرطانی را در سرزمین فلسطین از میان برد…

*  *  *

… امروز سرنوشت رژیم‌های سعودی در عربستان، حسنی مبارک در مصر، ملک عبدالله در اردن به سرنوشت رژیم صهیونیستی وابسته است… موجودیت این رژیم‌های پوسیده و پوشالی مرهون وجود رژیم صهیونیستی می‌باشد…

*  *  *

… ملت‌های آزاده و قهرمان‌پرور جهان اسلام نباید و نشاید تنها به تظاهرات و راه‌پیمایی بسنده کند، باید رسماً به صحنه بیاید و ستیز با صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین به سراسر جهان گسترش دهد، به منافع آمریکا و صهیونیست‌ها در کشورهای مختلف … حمله کند و ضربه بزند.

*  *  *

… باید جهان را برای نفتخواران تبهکار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و رژیم‌های دست‌نشانده آنها ناامن ساخت تا ملت‌های جهان به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه امنیت و آرامش یابند.

*  *  *

آتش و خون در شهر مقاوم غزه دل هر انسان را که از انسانیت تهی نگردیده باشد به درد می آورد و روح و روان انسان‌ها را به سختی می‌آزارد. اخبار خونبار و جانکاه حمله به غزه رسید و ما را بر آن داشت که به عنوان همدردی با آن عزیزانی که در زیر بمب و آتش و خاک و خون مقاومت می‌کنند، با حجت‌الاسلام دکتر سید حمید روحانی گفتگویی کوتاه و گذرا داشته باشیم و یاد شهیدان غزه و دیگر شهدای فلسطین، لبنان، عراق، عربستان، افغانستان و دیگر شهدای جهان اسلامی را گرامی بداریم.

گروه تاریخ بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر

سؤال: حمله صهیونیست‌ها به غزه را در این روزها چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پاسخ: 
فرارسیدن ماه عزیز محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و فاجعه خونین غزه را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، مقام معظم رهبری، ملت قهرمان پرور ایران و دیگر ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان، به ویژه ملت نستوه فلسطین تسلیت می‌گویم. اعظم الله اجورنا و اجورکم.
یورش وحشیانه و ددمنشانه صهیونیست‌های خونخوار به غزه نشان از وحشت،‌ ورشکستگی و نومیدی شدیدی دارد که از خروش و خیزش نیروهای انقلابی و حزب اللهی فلسطین و منطقه سراپای وجود صهیونیست‌ها و اربابانشان را فرا گرفته و ناقوس مرگ آنان را به صدا درآورده است. استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی به درستی دریافته‌اند که مردم بی‌پناه فلسطین و دیگر آزادیخواهان منطقه با الهام از انقلاب اسلامی ایران راه پیروزی را به دست آورده‌اند و با سلاح ایمان و ایثار و مقاومت در راه آزادی سرزمین‌های اشغالی و استعمارزده خود به پاخاسته‌اند و دیری نپاید که طومار جهنمی رژیم پوشالی و خون پایه صهیونیست‌ها در فلسطین و جهانخواران را در منطقه خاورمیانه در هم پیچند و سرزمین مقدس فلسطین را رهایی بخشند و استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ را از منطقه خاور میانه و دیگر مناطق جهان بیرون برانند، همانگونه که از ایران بیرون راندند. از این رو، امروز صهیونیست‌ها مانند غریقی می‌مانند که برای نجات خود به هر خار و خسی چنگ می‌زنند و دیوانه‌وار خون می‌ریزند و حمله می کنند، هرچند می‌دانند که این وحشیگری‌ها و خون‌ریزی‌ها در واقع حرکات مذبوحانه است و نمی‌تواند آنان را از نابودی حتمی نجات بخشد. این واقعیت را امام خمینی(س) سالیان درازی پیش از این نوید دادند:«…آری فلسطین راه گم کرده خود را از راه برائت ما یافت و دیدیم که در این مبارزه چطور حصارهای آهنین فرو ریخت و چگونه خون بر شمشیر و ایمان بر کفر و فریاد بر گلوله پیروز شد و چطور خواب بنی‌اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات آشفته گشت و دوباره کوکب دریه فلسطین از شجره مبارکه لاشرقیه و لاغربیه ما برافروخت…»

سؤال: امروز تکلیف ملت‌های مسلمان و امت اسلامی در برابر تجاوزات پیاپی صهیونیست‌ها به غزه و دیگر مناطق فلسطینی چه می‌باشد؟!
پاسخ: 
سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین وظیفه پیروان راستین اسلام را تا روز قیامت مشخص و معین کردند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» امروز سرزمین غزه نمایشگر عینی گوشه‌هایی از حماسه عاشورا است. اکنون فریاد «هل من ناصر ینصرنی» به گوش می‌رسد و عاشورائیان بایستی با همه قدرت و نیرو به پاخیزند و به ندای حسینی لبیک گویند. چنانکه مقام معظم رهبری در پیام تاریخی که در پی حمله صهیونیست‌ها به غزه صادر کردند صریحا اعلام فرمودند: «همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و احد در محضر رسول الله صلی‌الله علیه وآله محشور شود.»

سؤال: به طور مشخص چه راه‌هایی برای همدردی ملت‌ها با فلسطینی‌ها می‌توان ارائه داد و اصولا برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین چه راه‌کارهایی به نظرتان می‌رسد؟
پاسخ: 
ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان نخستین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که به خیابان‌ها بریزند، به تظاهرات و راهپیمایی دست بزنند فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر سازشکار در سراسر جهان طنین‌انداز شود و این دستوری است که قرآن به ما می‌دهد.

لایحب‌الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

خداوند دوست ندارد که کسی صدا به ناسزاگویی بلند کند و فریاد بکشد مگر آنکه مورد ستم قرار گرفته است.

تظاهرات خیابانی و راهپیمایی‌های همبستگی می‌تواند استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و رژیم‌های شرف‌فروخته و سرسپرده برخی از کشورهای عربی و اسلامی را بیمناک سازد و به عقب‌نشینی وادارد.
دوم این که ملت‌های آزاده و قهرمان‌پرور جهان اسلام نباید و نشاید تنها به تظاهرات و راهپیمایی بسنده کند، باید رسما به صحنه بیاید و ستیز با صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین به سراسر جهان گسترش دهد، به منافع آمریکا و صهیونیست‌ها در کشورهای مختلف و در هر جا که امکان داشته باشد حمله کند و ضربه بزند، به سفارت‌خانه‌ها و مراکز اقتصادی و نظامی دشمن در هر فرصتی آسیب برساند. در مقابل گروهک‌های تروریستی که شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها در عراق و افغانستان و در برخی از کشورهای دیگر پرورش داده‌اند،‌ مانند طالبان، القاعده و… باید جوخه های آتش ضد تروریستی تشکیل داد و آن رژیم‌های تروریست‌پرور و تروریست‌های مزدور و اربابانشان را درسهای فراموش‌نشدنی داد. این نیز فرمانی است که قرآن به ما می دهد:

اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر
به کسانی که مورد ستم قرار گرفتند رخصت پیکار داده شد و خداوند بر یاری آنان تواناست.

این پذیرفتنی نیست که با طرح‌های شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و با پول رژیم پلید سعودی تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا هر روز در عراق و لبنان و پاکستان و افغانستان خون بریزند، ناامنی به وجود بیاورند و زندگی را برای مردم مظلوم منطقه و زنان و کودکان بی‌پناه خاورمیانه ناامن کنند لیکن برای سرجوخه‌‌های عربده‌کش آمریکایی و صهیونیستی امنیت و آرامش بسازند. باید جهان را برای نفت‌خواران تبهکار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و رژیم‌های دست‌نشانده آنها ناامن ساخت تا ملت‌های جهان به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه امنیت و آرامش یابند.
سوم اینکه ملت‌های اسلامی باید بدانند که در راه آزادی فلسطین نخست باید اسرائیل را در کاخ‌های کشور‌های عربی مانند عربستان، مصر و اردن نابود کرد تا بتوان این غده سرطانی را در سرزمین فلسطین از میان برد.
استعمار انگلیس در جنگ اول جهانی مزدوران شرف‌فروخته‌ای مانند خاندان بیابان‌گرد و شرف‌فروخته سعودی را در عربستان به کار گماشت و مهره‌های دیگری مانند ملک عبدالله و ملک فیصل را در اردن و عراق بر تخت سلطنت نشانید و با همدستی این دست نشاندگان توانست «اسرائیل» را پدید آورد.
امروز سرنوشت رژیم‌های سعودی در عربستان، حسنی مبارک در مصر، ملک عبدالله در اردن به سرنوشت رژیم صهیونیستی وابسته است و حرکت‌های رهایی‌بخش گروه‌های حزب‌اللهی در لبنان و فلسطین و عراق و ایران نه تنها زنگ خطر را در گوش صهیونیست‌ها به صدا در می‌آورد، بلکه ناقوس مرگ رژیم‌های مرتجع و دست نشانده کشورهای عربی را نیز در گوش آنان می‌نوازد. از این رو می‌بینیم که رژیم صهیونیستی سعودی با همدستی اشغالگران فلسطین و چراغ سبز شیطان بزرگ آمریکا بودجه کلانی را در راه مبارزه با حزب‌الله لبنان و شعله‌ور ساختن آتش جنگ داخلی در آن کشور اختصاص می‌دهد و در برابر حمام خونی که در غزه به راه افتاده سکوت می‌کند و رژیم ننگین حسنی مبارک با بستن گذرگاه رفح در قتل عام فلسطینی‌ها شریک می‌شود چون موجودیت این رژیم‌های پوسیده و پوشالی مرهون وجود رژیم صهیونیستی می‌باشد. بنابراین تا صهیونیسم در کاخ‌های کشورهای عربی حاکم است نابودی آن در سرزمین فلسطین شدنی نباشد. به امید آن روز که ملت‌های مسلمان ـ همانند ملت ایران ـ بر کاخ‌نشینان بشورند و منطقه را از لوث وجود مزدوران بی‌اراده و خودفروخته استکبار جهانی پاک کنند و آن روز می‌توان اشغالگران فلسطین این دزدان گردنکش و قداره‌بند را با یک خیزش عمومی و خروش همگانی از سرزمین فلسطین بیرون ریخت و به گفته برادر عزیزم سیدحسن نصرالله «رژیم اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر و پوشالی‌تر است» و بی‌تردید در فلسطین اشغالی نیز خون بر شمشیر پیروز می‌گردد و پیروزی نهایی از آن فلسطین است؛ آن روز دیر نیست. الیس‌الصبح بقریب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

vel, consequat. ipsum tempus Praesent ut