برگزاری نماز جمعه در تهران

امروز سومین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد. پیش از خطبه ها حجت الاسلام مجتهد شبستری و مهندس بازرگان سخنرانی کردند. آیت الله طالقانی در خطبه های نماز درباره اثرات بازمانده از نظام طاغوت پهلوی در جامعه ایران و لزوم بازسازی جامعه از هر حیث سخن گفت. وی گفت هنوز سایه طاغوت و شرک و شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله در اکثر افکار باقی است.  باید یک نسلی، یک دوره ای و یک تحولاتی رخ دهد تا به تدریج این رسوبات برطرف شود… اگر اجتماعی می خواهد از ظلم و استعمار پاک شود تنها این نیست که همه زندگی شان از جهت مادی فراهم بشود این مقدمه است برای یک هدف نهایی و عالی و آن تعالی انسانها است. (اط۲۰/۵، ص ۱)

برگزاری اولین نماز جمعه تبریز

امروز در تبریز اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد. آیت الله سیداسدالله مدنی امامت نماز جمعه این شهر را بر عهده گرفت. در این مراسم استاندار تبریز و آیت الله سیدمحمد قاضی طباطبایی نماینده دیگر امام هم حضور داشتند. (کی۲۰/۵، ص۲)

ضبط زمین ها و مقبره شاه و خاندانش در استان فارس

دادستان انقلاب اسلامی شیراز در گزارشی از مصادره دهها هزار هکتار از باغ ها و زمین های متعلق به شاه، غلامرضا پهلوی و ارتشبد نصیری در استان فارس به نفع بنیاد مستضعفین خبر داد. ایرج کاتوزیان، که دستور مصادره را داده، اعلام کرده است که این زمین ها و باغ ها بر روی هم بیش از یکصد و هفتاد و هفت هزار هکتار است که سی و هفت هزار هکتار آن در روستای زرقان، هشتاد هزار هکتار در روستای زین آباد و پنجاه و چهار هزار هکتار در روستای بیضا واقع شده.

دادستان انقلاب اسلامی شیراز همچنین از ضبط قبر شاه با دو هکتار زیر بنا در اراضی پاسارگاد و مجاور آرامگاه کورش که با اختصاص چهار میلیارد تومان هزینه در دست ساختمان بود خبر داد. (خا ۲۰/۵، ش ۱۴۳، ص ۳ شهرستان، اط ۲۰/۵، ص۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

commodo sem, Donec id risus. ut