تصویر روزنامه اطلاعات ۱ اسفند ۱۳۵۷: تیرباران چهار ژنرال دیگر به اتهام کشتار مردم بیگناه

اطلاعات 1 اسفند 1357

تصویر روزنامه کیهان ۱ اسفند ۱۳۵۷: ۴ فرمانده ارتش تیرباران شدند

کیهان 1 اسفند 1357

تشکیل «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

دفتر تبلیغات امام خمینی امشب با انتشار بیانیه‌ای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کرد. متن کامل این بیانیه چنین است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
به منظور عمیق‌تر ساختن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری زعیم عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی که با خون شهدا آبیاری شده و سازمان دادن به فعالیت نیروهای رزمنده انقلاب اسلامی و فراهم نمودن زمینه برای عملی ساختن مصوبات دولت موقت به نخست‌وزیری آقای مهندس مهدی بازرگان، به فرمان شورای انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (پاسا) به طور رسمی تشکیل و اعلام می‌گردد.
این سازمان که با هدف پاسداران دستاوردهای گرانقدر نهضت انقلابی ملت ایران تأسیس و شروع به کار نموده است، ضروری میداند موارد زیر را به آگاهی عمومی اعلام دارد:
۱- باتوجه به اهداف عالیه سپاه، از عموم برادران و خواهران انتظار دارد کلیه دستورات صادره از ستاد مرکزی سپاه را لازم الاجرا بدانند.
۲- ستاد مرکزی سپاه از تاریخ ۱۳۵۷/۱۲/۱تأسیس و شروع به کار نموده و با صدور اعلامیه، پیامهای مربوط را از طریقی که مقتضی بداند اعلام می‌دارد.
۳- نمایندگان و مأمورین ستاد با در دست داشتن کارت مخصوص با کلیه مساجد، کمیته‌ها، موسسات واحدهای پاسداران و غیره تماس برقرار خواهند نمود؛ از کلیه برادران و خواهران خواهشمند است با نمایندگان و مأمورین اعزامی ستاد همکاری صمیمانه مبذول دارند.
۴- برای قبول عضویت و همکاری کلیه نیروهای رزمنده و فعال انقلاب اسلامی، شرایط در نظر گرفته شده که به زودی اعلام خواهد شد.
ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (پاسا)
(خا۲/۱۲ ش ۱۳۲۳ ص ۱۱و۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

venenatis, quis massa risus. ut eget elementum et, luctus