تصویر روزنامه اطلاعات ۱۹ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۱9 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۹ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱9 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۹ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱9 شهریور ۱۳۵۸

پیام امام خمینی به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی

امام خمینی امروز به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

۱۹ شهریور ۵۸-۱۸ شوال ۹۹

فمنهم من قضی نحبه و منهم من یتنظر. عمر طولانی این عیب را دارد که هر روز عزیزی را ازدست می دهد و به سوگ شخصیتی می نشیند و در غم برادری فرو می رود. مجاهد عظیم الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای طالقانی ازبین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملا اعلی با اجداد گرامی اش محشور شد. برای آن بزرگوار، سعادت و راحت و برای ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.

آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت. من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پرارج خودم را یکی پس از دیگری ازدست بدهم. او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ برنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بوده و عمر او با برکت. رحمت خداوند  بر پدر بزرگوار او که در رأس پرهیزکاران بود، و بر روان خودش که بازوی توانای اسلام. من به امت اسلام و ملت ایران و عائله ارجمند و بازماندگان او این ضایعه بزرگ را تسلیت می دهم. رحمت بر او و بر همه مجاهدان راه حق. والسلام علی عبادالله الصالحین.

روح الله الموسوی الخمینی» (صح ۱۹/۶)

تعیین آیت الله حسینعلی منتظری به عنوان امام جمعه تهران از سوی امام خمینی

دفتر امام خمینی امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد آیت الله حسینعلی منتظری از طرف امام خمینی به عنوان امام جمعه تهران تعیین شد. متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسمه تعالی. بنابه امر حضرت آیت الله العظمی امام خمینی، مجاهد بزرگ حضرت حجت الاسلام و المسلمین آیت الله جناب آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری به امامت جمعه در دانشگاه تهران انتخاب گردید. قم – دفتر امام خمینی – ۱۹ شهریور ۵۸» (کی ۱۹/۶، ص۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

consectetur at porta. ut felis risus eleifend