روزشمار انقلاب اسلامی
 پنجشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۵۷
ـ بنابر گزارش بولتن خبرگزاری پارس صبح امروز حدود ۱۰ هزار نفر از مردم سنندج به پشتیبانی از قانون اساسی دست به تظاهرات زدند و شعار «جاویدشاه» سردادند. این گروه که به شدت از طرف مأموران انتظامی حمایت می‌شدند، هدف پرتاب سنگ گروه مخالفان رژیم قرار گرفتند. مأموران نیز با تیراندازی به سوی مخالفان یک سرباز وظیفه به نام ابراهیم وکیلی که لباس شخصی بر تن داشت را شهید و ۲ نفر را مجروح کردند. روزنامه اطلاعات چند روز بعد تعداد شهدای سنندج را در روزهای ۵ و۶دی، ۸ نفر اعلام کرد.
– ستاد بزرگ ارتشتاران تظاهرات صبح امروز تهران که در حمایت از رژیم برپا شد را چنین گزارش داد: ساعت ۸:۱۰ حدود ۲۵۰ نفر در خیابان‌ کوروش‌کبیر (خیابان دکتر علی شریعتی) و میدان محمدرضا شاه (میدان جمهوری اسلامی)، ساعت ۸:۴۵ در میدان باغ شاه (میدان حر)، ساعت ۹ حدود ۲ هزار نفر در امجدیه و ۲۰ هزار نفر در میدان ۲۵شهریور (میدان هفت‌تیر)، ساعت ۹:۴۵ حدود ۵۰ هزار نفر در خیابان‌های خورشید و سرچشمه، ساعت ۹:۵۵ حدود ۴۰ هزار نفر در میدان بهارستان.
ـ امام در پیامی خطاب به ملت ایران از اقداماتی که برای استقبال از ایشان صورت می‌گرفت،‌ قدردانی کردند و فرمودند «از این که ایادی اجانب، فرودگاه‌های سراسر ایران را به روی من بسته‌اند به ناچار تصمیم گرفتیم که روز یکشنبه ۲۹صفر (۸/۱۱/۵۷) به کشور برگشته و چون سربازی در کنار شما به مبارزه علیه استعمار و استبداد تا پیروزی نهایی ادامه دهم.»
– کمیته برگزاری استقبال از امام در تماس با خبرگزاری پارس اعلام کرد به علت بسته بودن فرودگاه‌های کشور برنامه استقبال لغو می‌شود. این کمیته از مردم خواسته بود که به منظور شنیدن سخنان امام، در ساعت ۵ صبح ۶/۱۱/۵۷ در بهشت‌زهرا تجمع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

commodo velit, Curabitur Praesent leo risus. suscipit