خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، آشتی ناپذیری با اسلام ستیزان و تبعیت از ولایت فقیه را مهم ترین ارکان ملت ایران و جامعه دینی بیان کرد که در حماسه نهم دی جلوه گری کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

آشتی ناپذیری با اسلام ستیزان و تبعیت از ولایت فقیه مهم ترین پیام حماسه ۹ دی است 

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، آشتی ناپذیری با اسلام ستیزان و تبعیت از ولایت فقیه را  مهم ترین ارکان ملت ایران و جامعه دینی بیان کرد که در حماسه نهم دی جلوه گری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام دکتر حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی که باحضور پرشور مردم در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزارشد، ضمن تبریک هفته وحدت و مصادف شدن آن با حماسه ۹ دی، اظهارداشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با رسالت خود، جهانی تاریک را روشنی بخشید و علم و دانش را در میان بشریت گسترش داد و بر جهالت چیره شد.

 وی با بیان اینکه عشق پیامبر به امت بی نظیر بود، تصریح کرد: آنهایی که راه پیامبر را شناخته و دنبال کردند توانستند دنیا و ملت ها را از ذلت و بدبختی نجات دهند و تحولی عظیم در جامعه به وجود آورند.

 دکتر سید حمید روحانی از امام خمینی(ره) به عنوان نمونه بارز کسانی یاد کرد که با الگو گیری از راه پیامبر و شناخت سیره آن بزرگوار، در راه خودسازی و تهذیب نفس تلاش کرده و ملت ایران را از ذلت و بدبختی نجات داده و با کشاندن آنها به صحنه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: امام خمینی (ره) می دانست که اگر می خواهیم اسلام و ایران از اضمحلال نجات یابد باید ملت بیدار و با بصیرت، آگاه و وظیفه شناس و پیرو رهبر داشته باشد و رشد سیاسی پیدا کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: با حضور مردم در صحنه بود که امام خمینی (ره) توانست حکومت تا بن دندان مسلح پهلوی را نابود و با درهم شکستن حکومت نظامی، انقلاب را به پیروزی برساند.

این محقق و مورخ کشورمان با اشاره به یوم الله ۹ دی گفت: حضور مردم در سال ۸۸ توطئه فتنه گران را که  با یک نقشه گسترده و ماهرانه تلاش می کردند تا انقلاب را درهم بشکنند، نابود کرد.

 وی افزود: فتنه ۸۸ توطئه بسیار عمیقی بود که با نقشه حساب شده دشمنان که حداقل ۲۰ سال روی آن کار شده بود کلید خورد.

مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی متذکر شد: دراین میان بین کسانی که عامل و برنامه ریز فتنه بودند و فریب خوردگانی که همانند عروسک کوکی آلت دست فتنه گران قرار گرفتند تفاوت وجود دارد چراکه مجریان فتنه کسانی بودند که از ۱۷ سفارت کارگردانی می کردند و توسط بیش از ۱۰۰ ماهواره این جریان را پوشش می دادند و نیز بودجه کلان آمریکا برای اجرای این توطئه مصرف می شد.

 حجت الاسلام روحانی به اهداف طراحی شده در این فتنه اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف از این اقدام تضعیف رهبری و کنار زدن این جایگاه و بازگرداندن آمریکا به ایران بود تا مردم آرمان های امام را فراموش کنند و راه امام را بی رهرو سازند و ملت را از صحنه بیرون برانند و به تاریکی دوران سیاه ستمشاهی برگردانند و اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در این میان دو شیوه سرنوشت ساز مبارزاتی امام یکی حضور مردم در صحنه و دومی اصل ولایت فقیه نقش مهمی را در نابودی فتنه گران ایفا کرد و تمامی نیرنگ ها و توطئه های ۲۰ ساله استکبار را یک روزه خنثی ساخت.

 این یار دیرین امام خمینی(ره) متذکر شد: ملت آگاه و بیدار ایران در ۹ دی به صحنه آمدند و مقام معظم رهبری نیز با هوشیاری و بصیرت خود همانند دیده بان همیشه بیدار راه درست را به مردم نشان دادند و توطئه ها را درهم شکستند.

 وی اظهارداشت: نتیجه پیروی از اصل ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه چنین حماسه ای را به دنبال داشت که تحولی شگرف را آفرید.

 رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، از بصیرت افزایی به عنوان دیگر پیام این حماسه یاد کرد و گفت: ملتی که بصیرت و آگاهی داشته باشد هرگز فریب نمی خورد خوار و ذلیل نمی شود و آلت دست دشمن قرار نمی گیرد.

 کسانی آلت دست دشمن قرار می‌گیرند، که بصیرت ندارند یا ساده اندیشند و یا قدرت طلبی و جاه طلبی دارند. نفوذ دشمنان نیز از این سه ضعف شکننده ای است که در اشخاص دیده می شود: ساده لوحی، ناآگاهی و جاه طلبی.

وی عظمت ۹ دی را پیروی از ولایت و ایستادگی در کنار رهبری دانست و گفت: بی شک کسانی که ولایت دارند، اسارت ندارند.

 این مورخ انقلاب اسلامی، آشتی ناپذیری با اسلام ستیزان و دشمنان را از دیگر پیام های ۹ دی برشمرد و اظهار داشت: هرگز میان آزادی خواهان و پیروان راستین اسلام با استکبار آشتی وجود ندارد و نمی توانند باهم سر یک میز بنشینند چراکه جنگ حق و باطل هرگز به صلح و صفا نمی انجامد. راه شیطان با رحمان هرگز باهم نمی تواند کنار بیاید.

 رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خط امام را خط مقاومت و پایداری دانست که با دشمن آشتی ناپذیر است و بیان داشت: نخستین پیام امام و اصل اصولی در آرمان های ایشان مقاومت و آشتی ناپذیری است.

 وی این کلام امام خمینی (ره) را که «اگر بند بند استخوان هایمان را جدا کنند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزند و هستی مان را در برابر چشمانمان به اسارت و غارت برند؛ هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم را نمونه بارز آشتی ناپذیری امام با دشمن دانست.(۱)

آقای روحانی، پیام دیگر امام را که از مقاومت ایستادگی و آشتی ناپذیری نشان دارد چنین بیان کرد:

اگر خمینی یک و تنها بماند، به راه خود که راه مبارزه با کفر و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و بیاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام این پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها خواب راحت از دیدگان جهان خواران و سرسپردگانی که بر ستم و ظلم خویش اصرار می نمایند طرد خواهد کرد.(۲)

موسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: در همین راستا پیام امام به مسئولان که حمایت از نیروهای انقلابی و حزب اللهی و جوانان جان بر کف را سفارش می کند، چنین قرائت کرد: و نیروهای انقلابی و جوانان جان برکف را یاری دهند و از آنها جدا نشوند.

 به تمام متصدیان امور و دست اندرکاران کشور هشدار می دهم که قدر این جوانان حزب اللهی را بدانند و از آنان قدردانی کنند. و آنانرا تشویق نمایند و در آغوش محبت خود حفظ کنند اینها ایران را نجات دادند و از این پس همین ها هستند که انقلاب را پاسداری می کنند، همین ها هستند که با صرف هزینه ای کم کارهای (بزرگ) و تعجب آوری نموده اند که (گمان) نمی شد در ایران بتوان انجام داد.(۳)

مسئولین نیروهای اینگونه را با چماق افراطی و …. صاحبان اهلی انقلاب را کنار نزنند تا بجای آنان وابستگان به رژیم گذشته بیایند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید براین که باید از متخصصان متعهد برای نظام استفاده شود، تصریح کرد: البته این امر نباید به قیمت کنار گذاشتن صاحبان اصلی انقلاب باشد بلکه باید چشم ها را باز کرد تا دشمنان از سادگی ما استفاده نکنند و مراکز حساس را کم کم به دست نگرفته و انقلاب را به سوی غرب یا شرق نغلتانند.

با اشاره به فرمایش امام که عبرت پذیری از تاریخ را توصیه می کنند یادآور شدند که این کلام امام برگرفته از قرآن است که اعلام میدارد: «… لقد کان فی قصصهم عبرتاً لاولی الباب…» بی تردید هرکسی نمی تواند از تاریخ عبرت بگیرد باید صاحب اندیشه و خردمندی باشد. دکتر روحانی دغدغه امام درباره انتخابات را یادآور شدند و رهنمود امام را درباره شرایط انتخاب شونده عیناً آوردند:

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند. و طعم تلخ فقر را چشیده و در قول و عمل مدافع پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین و… و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی (ص) باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام …. و در یک کلمه اسلام آمریکائی هستند را طرد نمایند.(۴) امام کسانی را که با اسلام و قانون اساسی و نظر شورای نگهبان مخالفت می کنند. مفسد فی الارض خواندند:

میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان که مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست… این میزان است. و همه ما باید بپذیریم، بعد از آنکه یک چیزی قانونی شد نق زدن در آن اگر بخواهد مردم را تحریک کند مفسد فی الارض است و باید دادگاه ها با او عمل مفسد فی الارض کنند.(۵)

کسانی که با قانون مجلس که مورد تأیید شورای نگهبان است دانسته یا ندانسته مخالفت می کنند، اینها با اسلام مخالفت می کنند.(۶)

امام شعار مرگ بر آمریکا را تا آن پایه مهم و ضروری می شمارند که در وصیت نامه سیاسی الهی خود به آن اشاره کرده چنین آورده اند: لازم است فجایع و ستمگیری های آینده در هر عصر یادآوری شود و در این عصر که عصر مظلومیت مستضعفین بدست آمریکا و شوروی و سایر وابستگان آنهاست بطور کوبنده لعن و نفرت شود، تنها یزید زمان امام حسین علیه اسلام را نفرین نکنند، یزید زمان خودتان را لعن و نفرین کنید.(۷)

امام هشدار می دهد که: دشمن، ذلت و بدبختی و فقر ملت ایران را می خواهد، دمشن دشمن است … می خواهد شما را نابود کند، دشمن را سست نپندارید دشمن را سست نگیرید، نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور شوید.

همیشه با بصیرت و چشمان باز به آنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرامشان بگذارید شما را آرام نمی گذارند.

 ———————————————–

۱_ صحیفه امام جلد ۲۱ – ص ۹۸

۲_ صحیفه امام جلد ۲۰ – ص ۳۱۸ – ۳۱۹

۳_ صحیفه امام جلد ۱۹ – ص ۱۵۱

۴_ صحیفه امام جلد ۲۱ – ص ۱۱

۵_ صحیفه امام جلد ۱۴ – ص ۳۷۷

۶_ صحیفه امام جلد ۱۴ – ص ۳۷۷

۷_ وصیت‌نامه سیاسی – ص ۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

tempus tristique elit. leo dictum odio id