روزشمار انقلاب اسلامی
یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۵۷
– فرماندار نظامی تهران و حومه تظاهرات صبح و بعد از ظهر این شهر را چنین گزارش داد: ساعت ۱۰ حدود ۷ هزار نفر در کاخ دادگستری، ۷ هزار نفر در میدان ارک (میدان پانزده‌خرداد)، ۲۰۰ نفر در خیابان شهباز (خیابان هفده‌شهریور)، ۱۰۰ نفر در خیابان شاهرضا (خیابان انقلاب اسلامی)، ۱۰۰ نفر در خیابان ناصرخسرو، ۳۰۰ نفر در شاه‌آباد، ۵۰۰ نفر در میدان شاه (میدان قیام) و ۵ هزار نفر در دانشگاه تهران، ساعت ۱۱:۱۰ حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر در دانشگاه، ساعت ۱۱:۲۵ حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در خیابان نواب، ساعت ۱۱:۳۰ حدود ۱۵۰۰ نفر در میدان فردوسی، ۲ الی ۲۵۰۰ نفر در پل حافظ، ۳۰۰ نفر در سپه و باغشاه و ۴ هزار نفر در مقابل دادگستری، ساعت ۱۴ حدود ۲ هزار نفر در میدان ژاله (میدان شهدا) و ۱۵۰۰ نفر در خیابان شهناز (خیابان هفده‌شهریور) و ۵۰۰ نفر در امیر‌آباد (خیابان کارگر)، ساعت ۲۰:۴۵ حدود ۲ هزار نفر در خیابان دزاشیب، ساعت ۲۱ در میدان تسلیحات وحیدیه و خیابان تیرانداز تهرانپارس، ساعت ۲۱:۴۵ حدود ۵ هزار نفر بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس.
– رئیس پلیس تهران تظاهرات این شهر را چنین گزارش داد: ساعت ۱۰ حدود ۳۰۰ نفر در خیابان شاه‌آباد، ساعت ۱۰:۱۵ حدود ۳۰۰ نفر در خیابان شاهرضا (خیابان انقلاب اسلامی)، ساعت ۱۰:۳۰ حدود هزار نفر در خیابان فرهنگ، ساعت ۱۰:۴۰ در خیابان گرگان (خیابان شهید سرتیپ نامجو)، ساعت ۱۳:۳۰ حدود ۲ هزار نفر در مقابل هتل تهران‌پالاس، ساعت ۱۵:۳۰ حدود ۱۰ هزار نفر از مردم کرج در مسجد جامع، ساعت ۲۰:۳۰ حدود ۵۰۰ نفر در دزاشیب.
– بنابر گزارش روزنامه کیهان از تهران، شماری از اجتماع‌کنندگان دانشگاه تهران پس از پایان مراسم در خیابان‌ها به حرکت درآمدند. این عده با سردادن شعارهای «به دستور خمینی، ارتش برادر ماست»‌ و «برادر ارتشی بیا که دشمن کشیم» سربازان را روی دوش خود می‌گرفتند و به بعضی از آنها گل اهدا می‌کردند.
– امام در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه لیبرال چاپ توکیو و اوزاکا، در پاسخ به سؤال در مورد نوع حکومت اسلامی فرمودند که حکومت اسلامی حکومتی است که صددرصد متکی به آرای ملت باشد و چون اکثریت قاطع این ملت مسلمان‌اند بدیهی است که باید موازین و قواعد اسلامی در همه زمینه‌ها رعایت شود.
– بنابر گزارش روزنامه اطلاعات در پی تظاهراتی که در مسجد‌سلیمان برپا گردید، یک نفر به شهادت رسید و ۸ نفر مجروح شدند.
– بنابر گزارش روزنامه اطلاعات، بر اثر تیراندازی مأموران به سوی مردم بندرعباس، ۴ نفر مجروح شدند. روزنامه کیهان نیز در گزارش خود نوشت که بندرعباسی‌ها به استقبال یکی از زندانیان سیاسی آزاد شده رفتند؛ نام این زندانی عبدالرضا جوادی و حکم او حبس ابد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Curabitur eleifend diam id consectetur Aliquam sit