حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگو با فارس:

موسوی، کروبی یا احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: افرادی مثل هاشمی نه‌تنها انحرافی در دولت را پیش‌بینی نمی‌کردند بلکه به‌خاطر کنار زده شدن از قدرت کارشکنی هم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص اظهارات برخی افراد فتنه‌گر و یا سکوت کننده در برابر فتنه مبنی بر پیش‌بینی انحراف در دولت دهم، بیان داشت: آقایانی که در دوران فتنه و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نقد و نظری داشتند، در بیانیه‌ها، اظهارات و مصاحبه‌های خود هرگز سخنی از انحرافی که در بدنه دولت ایجاد شده، نداشته و این امر را پیش‌بینی نکرده بودند.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین عامل انحرافی که در حال حاضر در بدنه برخی نهادها و دولت‌مردان ایجاد شده است، نادیده گرفتن فرامین و دستورات مقام معظم رهبری است از این‌رو خود این آقایان نیز در زمان انتخابات با نامه سرگشاده و دادن اولتیماتوم کذایی به مقام معظم رهبری همان‌طور عمل کردند.

نامه سرگشاده به رهبری جرقه انحراف و فتنه بود
حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه آن نامه سرگشاده به رهبری جرقه انحراف و فتنه بود، گفت: بنابراین کسی که امروز مدعی است که انحراف را پیش‌بینی می‌کردیم، دقیقاً باید بگوید چه‌چیزی را پیش‌بینی می‌کرده است.
وی ادامه داد: اگر آنها پیش‌بینی می‌کردند که برخی دولت‌مردان امروز مقابل مقام معظم رهبری می‌ایستند خودشان در آن زمان مقابل ایشان ایستاده بودند، اما اگر حرف آنها سوءاستفاده‌های مالی و مسائل اقتصادی است، باز هم خود این افراد در زمان دولت‌شان مسائل بدتری داشتند.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: این افراد چه در زمینه انحرافی که در حال حاضر از مسیر رهبری در برخی دولت‌مردان ایجاد شده و چه از لحاظ مسائل اقتصادی، خود گرفتار این مشکلات بوده‌اند و نمی‌توانستند چنین امری را در دولت فعلی پیش‌بینی ‌کنند.

ادعای پیش‌بینی انحرافات دولت توسط هاشمی به‌خاطر کنار زده شدن از قدرت است
وی به سوءاستفاده‌های مالی فراوان بین عوامل و ایادی دولت‌مردانی که امروز ادعای پیش‌بینی انحراف دارند اشاره کرد و گفت: افرادی مثل هاشمی نه‌تنها انحرافی در دولت را پیش‌بینی نمی‌کردند بلکه به خاطر کنار زده شدن از قدرت، کارشکنی هم می‌کردند.
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: حرف آنها در همان زمان نیز این بود که چرا احزابی همچون کارگزاران در قدرت سهیم نبوده و شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانند در دولت نقشی داشته باشند لذا مشکل این افراد جنگ قدرت بود نه موضوع‌ دیگری.
وی با بیان اینکه: “هرچه این افراد اظهاراتی را ببافند بیشتر خود را رسوا می‌کنند چرا که مردم نسبت به وقایع گذشته و نظرات آنها و اعتراض‌شان آگاهی دارند “، اظهار داشت: مردم به خوبی می‌دانند که مشکل و مسئله این آقایان چه‌چیزی بوده است، بنابراین قطعاً مشکل آنها با دولت، پایبند نبودن به مسیر رهبری یا سوءاستفاده‌های اقتصادی نیست.

 انحراف امروز دولت دهم را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد
حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه مسائل امروز دولت دهم را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد، یادآور شد: همان‌طور که حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم از طلحه و زبیر آن‌گونه حمایت کردند و این دو را سیف الاسلام نامیدند اما بعدها آنها به انحراف کشیده شدند بنابراین ممکن است فردی مدعی شود که ما در زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم طلحه و زبیر را بهتر از ایشان می‌شناختیم در حالی که چنین حرفی پوچ و بی‌پایه است.
وی بر همین اساس عنوان کرد: ممکن است برخی عناصر مغرض از روی غرض‌ورزی خود چنین اظهاراتی انجام دهند اما عملکرد و رفتار آنها نشان می‌دهد که مشکل آنها این مسائل نیست و فقط در رأس قدرت و شریک نبودن در آن مشکل اصلی این اشخاص است.

 سهیم نبودن در قدرت دولت علت اصلی این ادعاهاست
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرد: در زمینه مخالفت این افراد با دولت تغییری حاصل نشده چرا که تا دیروز آنها مخالف دولت احمدی‌نژاد بودند که چرا در قدرت وی سهیم نیستند و امروز نیز همین مسئله را دارند اما در گذشته با بهانه دیگری با دولت وی درافتادند و در حال حاضر دستاویز دیگری پیدا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ملت و رهبری با بصیرت و آگاهی خود، دست رد بر سینه قدرت‌طلبان زده و آنها را از صحنه بیرون راندند، افزود: این قدرت طلبان از این مسئله سخت رنجیدند و با کارشکنی به فتنه دامن زدند و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهند داد.

عناصر قدرت‌طلب در صورت نرسیدن به اهداف خود به کارشکنی ادامه می‌دهند
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه عناصر قدرت‌طلب باید به خواسته‌های شیطانی و نفسانی خود دست پیدا کنند تا آرام گیرند وگرنه به کارشکنی ادامه می‌دهند، تصریح کرد: آنها به نام ملت، اسلام، امام(ره) و منافع مردم به کارشکنی می‌پر‌دازند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی نیز با ایران بر سر قدرت و منافع استعماری خود مشکل دارد و هرروز به بهانه‌های حقوق بشر، سلاح اتمی و موشک‌های دوربرد به عرصه می‌آید اما اصل قضیه این است که چون دست آنها از سرنوشت ملت ایران کوتاه شده است، ناراحت هستند.

احمد‌ی‌ن‍ژاد همیشه بر عروسک‌های کوکی آقایان مقدم است
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در خاتمه افزود: اگر در حال حاضر امر دایر شود که بین احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی انتخابی صورت گیرد، ملت ایران به رغم خطاها، لغزشها و بیراهه پویی‌ها به احمدی‌نژاد رأی خواهد داد و بین عروسک‌های کوکی آقایان، چهره‌های مرموز، وابسته و خودباخته مسلماً احمدی‌نژاد مقدم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

odio mi, tristique ipsum accumsan ipsum amet,