تصویر روزنامه اطلاعات ۹ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 9 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۹ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 9 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۹ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 9 مرداد ۱۳۵۸

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله دکتر سیدمحمد بهشتی و دکتر عباس شیبانی در خصوص انتخابات خبرگان قانون اساسی

امروز آیت الله دکتر سیدمحمد بهشتی و دکتر عباس شیبانی در یک مصاحبه مطبوعاتی نظرات خود را در مورد مسائل گوناگون از جمله قانون اساسی و انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی اعلام کردند. دکتر بهشتی و دکتر شیبانی درباره جایگزینی مجلس خبرگان به جای مجلس موسسان پاسخ دادند که تعداد نمایندگان مجلس خبرگان هرچه که باشد چون با انتخاب مردم به این مجلس می آیند بنابراین برگزیده آراء عمومند و این نظر که این مجلس نمی تواند دربرگیرنده آراء عموم باشد منطقی به نظر نمی رسد. دکتر شیبانی گفت عده ای از عوامل ساواک و وابستگان رژیم گذشته با تحریک مردم به نام اسلام دست به اقدامات خلاف قانون می زنند. دکتر بهشتی نیز اضافه کرد پیام اسلام به این گروه ها این است که بگذارید آنها (گروه های مخالف) عکس ها و پیام های خود را نصب کنند و اگر می دانید گروه هایی در جهت مخالف اسلام هستند در مورد طرز عمل آنها به افشاگری بپردازید. (اط ۱۰/۵، ص ۲)

اطلاعیه آیت الله العظمی سیدعبدالله شیرازی و آیت الله سیدحسن طباطبایی قمی در خصوص انتخابات

آیت الله العظمی سیدعبدالله شیرازی و آیت الله سیدحسن طباطبایی قمی طی اطلاعیه ای ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات قانون اساسی نامزدهای مورد نظر خود را برای این مجلس معرفی کردند. اسامی افراد معرفی شده از این قرار است: ۱- آقای میرزا جواد آقا تهرانی. ۲- آقای میرزاعلی آقا فلسفی. ۳- شیخ ابوالحسن شیرازی. ۴- آقای شیخ مهدی نوغانی. ۵- آقای شیخ محمود حلبی. ۶- آقای شیخ عباسعلی اسلامی. ۷- آقای دکتر محمود روحانی. (خن۹/۵، ص ۸)

لغو قرارداد تأسیس نیروگاه اتمی بوشهر از سوی شرکت کرافت ورک یونیون

به گزارش آسوشیتدپرس شرکت کرافت ورک یونیون، وابسته به مجتمع صنعتی زیمنس آلمان غربی، امروز قرارداد هشت میلیارد مارکی (۴/۴ میلیارد دلاری) خود را با سازمان انرژی اتمی ایران در مورد ایجاد دو نیروگاه اتمی در بندر بوشهر واقع در ساحل خلیج فارس لغو کرد.

در اطلاعیه این شرکت گفته شده است: «شرکت یک دفتر رابط موقت در محل احداث نیروگاه با حدود ۲۰ کارمند را برای مراقبت از دارائی خود تعیین و معرفی کرده است ولی بقیه اعضای آلمان این شرکت که حدود ۱۵۰ تن می شوند و به آلمان بازگردانده خواهند شد.»

شرکت کرافت ورک یونیون که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کار خود را به انجام رسانده اعلام کرده اگر دولت ایران تصمیم بگیرد آماده تکمیل نیروگاه های مذکور است. به گفته این شرکت تصمیم به توقف کار در پی بی نتیجه ماندن مصالحه با سازمان انرژی اتمی ایران گرفته شد. دولت ایران به علت داشتن منابع متعدد تولید نیرو و سوخت کافی اصولاً نظر موافقی با نیروگاه اتمی ندارد و عموماً مایل نیست کارهای خود را به شرکت های خارجی و حتی مختلط بسپارد. (اط۱۰/۵، ص ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Nullam efficitur. Sed sed Phasellus elit. non dolor lectus tempus