تصویر روزنامه اطلاعات ۳۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 30 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۳۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 30 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۳۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 30 مرداد ۱۳۵۸

درخواست وزارت ارشاد ملی از دادستان کل کشور برای توقیف ۴۱ مجله و روزنامه

وزارت ارشاد ملی در اجرای قانون مطبوعات از دادستان شهرستان و دادستان کل کشور و درخواست تعطیل ۴۱ روزنامه و مجله را در سطح کشور کرد. استناد وزارت ارشاد ملی به تبصره ماده ۲ و تبصره یک ماده و یازده قانون جدید مطبوعات (مصوب ۲۰ مرداد جاری) است.

وزارت ارشاد ملی دو فهرست به دادستان شهرستان و یک فهرست به دادستان کل کشور داده است. در دو فهرستی که وزارت ارشاد ملی به دادستان شهرستان تهران تسلیم کرد نام چند نشریه در هر دو آمده است و این بدان علت است که این نشریات هم مشمول مفاد تبصره ماده ۲ و هم مشمول تبصره یک ماده یازده قانون مطبوعات شناخته شده اند.

نام نشریاتی که مشمول تبصره ماده ۲ قانون شناخته شده اند به این شرح اعلام شده است:

گزارش روز، فرمان، آسیای جوان، امید ایران، پیغام امروز، شهاب، دیپلمات، مهر ایران، مرد مبارز، فردوسی، تهران مصور، رویداد.

نشریات مشروحه زیر نیز مشمول تبصره یک ماده ۱۱ قانون مطبوعات شناخته شده اند:

آژنگ، ابتکار، فرمان، اتحادیه، جوانمردان، دنیای جدید، دیپلمات، ناهید، تهران مصور، سپید و سیاه فردوسی، و کوشش.

نام نشریات شهرستانی که تعطیلی آنها از دادستان کل کشور خواسته شد به شرح زیر است:

نورایران، ندای خراسان، هیرمند (مشهد)؛ ندای ملت و فریاد خوزستان (خوزستان)؛ سرچشمه (قم)؛ صدای قزوین (قزوین)؛ روئین، سایه بان، طالب حق (رشت)؛ پیک خجسته (شیراز)؛ خاک خسرو، شاهد غرب (کرمان)؛ فاتح (کرمان) مجاهد (اصفهان)؛ ندای میهن (همدان)؛ ندای لرستان (بروجرد)؛ شفق (کاشان) (اط ۳۰/۵،ص ۱و ۳)

اطلاعیه گروه فرقان درباره علت ترور احمد لاجوردی

در پی ترور احمد لاجوردی گروه فرقان نامه ای در ارتباط با این ترور برای روزنامه بامداد فرستاد. در این اطلاعیه آمده است: خانواده لاجوردی و در رأس آنها احمد لاجوردی از عناصر موصوف در آیات و یکی از همان هزار فامیلی است که رکن اصلی رژیم طاغوت قبلی را تشکیل می دادند و با انحصار سرمایه و اختصاص دسترنج کارگران زحمتکش به خود و مکیدن خون آنان و زد و بند با محافل غارتگر بین المللی پاسدار رژیم و نگهبان آن به شمار می رفت. در این اطلاعیه از قول روزنامه کیهان ۳ اردیبهشت و آیندگان ۱۹ تیر آمده است که خاندان لاجوردی ۶۱ کارخانه و مؤسسه در اختیار دارند که مهم ترین آن عبارت بود از : بانک ایران و ژاپن، بانک توسعه و سرمایه گذاری ایران، شرکت قطعات پیش ساخته آکام – مخمل کاشان – بلنداکس مقدم – روغن بهار – صابون گلنار – شرکت تعاونی نانوایان تهران – پنکه مارشال – کشتیرانی پرس تانکر – پنبه پاک کنی گرگان – گروه صنعتی بهشهر – پیچ و مهره شهریار – پنبه پاک کنی نکا – شرکت نخ کار – پودر برف – روغن نباتی شاه پسند – ساختمان های فولادی ایران، صادرات عروس – صابون سازی شیرین و چرخ خیاطی مارشال (بام ۳۰/۵، ص ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

libero Aenean venenatis, ipsum vulputate, ut luctus risus velit, mattis Donec efficitur.