تصویر روزنامه اطلاعات ۲۸ بهمن ۱۳۵۷: امشب ۲۲ خائن دیگر اعدام یا مجازات میشوند

اطلاعات 28 بهمن 57

تصویر روزنامه کیهان ۲۸ بهمن ۱۳۵۷: ۲۱ جنایتکار دیگر به اعدام محکوم شدند

کیهان 28 بهمن 57

پشتیبانی ایل ریگی خطاب به امام خمینی

بسم الله الرحمن الرحیم قائد اعظم امام خمینی دامت برکاته، محترما در پناه خداوند بزرگ و قرآن مجید موفقیت و پیروزی ملت نجیب و شریف ایران را که به رهبری آن رهبر بزرگ اسلامی با موفقیت روبرو گردیده و پرچم سفید الله برافراشته شد، تبریک و تهنیت عرض نموده و بدین وسیله پیوستگی و پشتیبانی خود و تمام سران طایفهریگی را اعلام می داریم.
با احترام مهرالله_ریگی(خا ۲۸/۱۱ش ۳۱۹ ص ۲۷)

طایفه ریگی در منطقه وسیعی در سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان پراکنده اند. جمعیت ایل طایفه ریگی بالای ۳۰۰۰۰۰ نفر برآورد ه شده است.
مرکز اصلی طایفه ریگی منطقه لادیز و اطراف آن است و قدیمی ترین آثار زندگی انسان ها در ایران که بیش از یکصد هزار سال قدمت دارد و مربوط به عصر یخبندان و دوران نوسنگی است، در این منطقه کشف شده است. مهمترین علت انتساب نام ریگی به این طایفه به قرار گرفتن منطقه جنوب شرق و شرق ایران بر روی کمربند بیابانی دنیا که شن زارها و ریگستان‌های متعددی را در بر می گیرد و به همین دلیل ریگی یعنی کسی که در ریگستان و صحرا زندگی می کند.

اقدامات عیدوخان_ریگی در ایجاد نظم و امنیت در دوره پهلوی بسیار موثر بود و وی به علت مخالفت با سیاست های دولت پهلوی به شیراز تبعید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

massa Donec consectetur venenatis, venenatis ut leo tempus sed libero