تصویر روزنامه اطلاعات دوم اسفند ۱۳۵۷: اسرار توطئه کودتای سپهبد رحیمی فاش شد

اطلاعات 2 اسفند 1357

 

تصرف یکی از مراکز فراماسونری در تهران توسط پاسداران کمیته انقلاب اسلامی

به گزارش خبر امشب تلویزیون، یکی از ساختمانهای متعلق به فراماسونری واقع در سه راه ژاله به تصرف پاسداران کمیته انقلاب اسلامی درآمد. این ساختمان متعلق به سه لژ «کسری» «گراندلژ» و «هخامنش» بود. (اط۳/۱۲ ص۲)

تصویر روزنامه کیهان ۲ اسفند ۱۳۵۷: توطئه نظامی کارتر علیه انقلاب ایران

کیهان 2 اسفند 1357

انتشار بخش اول مصاحبه مطبوعات با آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از اعضای شورای عضو موسس حزب جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان

«ما وارث ویرانه‌ای هستیم به نام ایران نظام شاهنشاهی، در واقع از همه نهادهای اساسی، اثری باقی نگذاشته است. سازندگی ملت و جامعه ما، براساس آرمان‌های و مقاصد پذیرفته شده، ضرورت فعالیت تشکیلاتی را ایجاب می‌کند. این محتوای حزب ما است. میتوانیم نتیجه گیری کنیم که حزب جمهوری اسلامی، در نظر دارد به معنای واقعی کلمه، ایران این جامعه نابود شده را، با محتوای سیاسی، اجتماعی، انسانی و به طور کلی معنوی که در اسلام وجود دارد و در آن پیش بینی شده است، سامان دهی کند …. هجوم و استقبال مردم نشان می‌دهد که تأسیس این حزب، ضرورت و نیازی اصل بود. همین دو روز پیش، ظرف هشت ساعت، در حدود ۱۰ هزار داوطلب تقاضای عضویت کرده‌اند.»
«اگر روزنامه‌ای بلندگوی تفکرات مارکسیست باشد یا بلندگوی حزب توده وابسته به روس‌ها، نتیجه و معنایش این نیست که ما به آن لشکرکشی کنیم و مدعی باشیم که چرا بلندگوی آنها شده‌اید. کمونیست‌ها حق دارند و بیشتر هم حق خواهند داشت که تفکراتشان را بیان کنند. روزی هم که ما سازندگی‌ها را پیش ببریم، آزادی آنها را از این هم بیشتر خواهد شد. منتهی در برابر ارایه یک فکر، یک فکر دیگر هم وجود خواهد داشت. ما از موضع ضعیف ایدئولوژی حرف نمی‌زنیم که از ایدئولوژی دیگری هراس داشته باشیم. آنها عقایدشان را بیان می کنند. ما هم در محیط آزاد و شرایط برابر عقیده‌مان را بیان می کنیم. بنا بر تفکر اسلام و تلقی‌ای که اسلام از انسان دارد. اصولاً انسان جز در یک محیط آزاد نمی‌تواند رشد کند. در هیچگونه اختناقی از هر نوع که باشد آن رشد و تکامل واقعی که اسلام برای انسان سراغ دارد، مقدور نخواهد بود. تاریخ نشان می‌دهد که در صدر اسلام، داشتن تفکر غیراسلامی و حتی ضد اسلامی، به هیچ وجه ممنوع نبود. حتی در خانه خدا از مادی‌گری بحث می‌کردند، بی‌آنکه با زور با آنها برخورد شود. امروزه، اگر اختناقی در زمینه‌های فکری سراغ داشته باشید، فقط در نقطه بلوک بندیست. منظور اینست که چنین اختناقی، در کشورهای کمونیستی وجود دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ipsum eleifend vel, consequat. ut dapibus neque.