تصویر روزنامه اطلاعات ۱۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 11 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 11 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 11 مرداد ۱۳۵۸

خلع لباس امام جمعه سابق شهرضا

دادگاه ویژه معممین اصفهان، پس از رسیدگی به اتهامات امام جمعه سابق شهرضا وی را به خلع لباس روحانیت و استرداد وجوهی که از اوقاف دریافت کرده بود محکوم کرد. وی متهم به نوکری برای شاه و دولت وی، همکاری با اوقاف و دریافت مستمری از این سازمان، شرکت و سخنرانی در مجالس دعا و نیایش برای خاندان پهلوی، نوشتن نامه تملق آمیز برای ساواک منحله، تشرف به مکه به نیابت از رضاخان و سرودن اشعار تملق آمیز برای خاندان پهلوی بود. (کی ۱۱/۵، ص ۷)

گزارش رادیو کلن از برنامه ایران برای نگهداری تجهیزات هسته ای

رادیو کلن در گزارشی از تمایل ایران برای حفظ دو نیروگاه اتمی که تا به حال دو سوم کارهای ساختمانی آن توسط شرکت آلمانی کرافت ورک یونیون در نزدیکی بوشهر به پایان رسیده و تکمیل آن توسط خود خبر داد. این موضوع را فریدون سحابی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان پس از لغو قرارداد مربوط به احداث دو نیروگاه اتمی در روز سه شنبه توسط شرکت آلمانی کرافت ورک یونیون بیان داشت. وی گفت که قرارداد تجدید نخواهد شد ولی ایران مایل است با این شرکت در خصوص استخدام حدود ۱۰۰ نفر کارشناس آلمانی برای نگاهداری رآکتورها در آینده پیمانی منعقد سازد. (کی ۱۱/۵، ص ۸)

اظهارات وزارت خارجه آمریکا در خصوص بازخرید هواپیماهای جنگنده از ایران

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا می کوشد هواپیماهای جنگنده  اف – ۱۴ را که به ایران فروخته است بازخرید کند. یکی از علل بازخرید این جت های ساخت آمریکا که هنوز جزء اسرار نظامی این کشور به شمار می رود ترس از این است که مبادا این هواپیماهای به دست شوروی افتد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: «ما با دولت ایران در حال مذاکره ایم تا امکان بازخرید ۷۸  اف – ۱۴ را که به این کشور فروخته ایم فراهم کنیم. اما هنوز هیچ تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.»

ارزش هر یک از این هواپیماها ۲۵ میلیون دلار است اما آمریکا به دولت ایران اعلام کرده است که مبلغی بیش از بهای مستعمل آنها نخواهد پرداخت.

دولت آمریکا همچنین در مورد نحوه پرداخت مبلغی بازخرید مطالعه می کند و در نظر دارد که به جای پول نقد، وسایل یدکی هواپیماهای غیرنظامی و نیز وسایل یدکی هواپیماهای اف ۴ (فانتوم) آمریکایی را که ایران قصد دارد از آنها استفاده کند تأمین کند. (اط۱۱/۵، ص ۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

leo. elit. ut felis adipiscing Sed ut