روزشمار انقلاب اسلامی
چهارشنبه ۴بهمن ماه ۱۳۵۷
– بنابر گزارش روزنامه اطلاعات بامداد امروز گروه کثیری از مردم تهران به دعوت کمیته هماهنگی هواپیمایی ملی و سازمان هواپیمایی کشوری و به‌رغم اعلامیه فرمانداری نظامی تهران مبنی بر جلوگیری از ورود امام به محوطه فرودگاه مهرآباد، به سمت فرودگاه حرکت کردند. در ساعت ۱۰ آقای طالقانی به جمع مردم پیوست و پس از آن که می‌خواست درباره مراسم بازگشایی پرواز انقلاب جهت بازگشت امام به ایران سخنرانی کند، نظامیان از این اقدام وی ممانعت به عمل آوردند.
– در ساعت ۶ فرودگاه مهرآباد توسط مأموران فرمانداری نظامی بسته شد و در پی آن از ورود و خروج افراد و مسافران به فرودگاه ممانعت گردید.
ـ صبح امروز حدود ۲۰ هزار نفر از مردم تهران، در اطراف فرودگاه مهرآباد گرد هم آمدند و با فریادهای «زنده‌باد خمینی»، به حضور نظامیان که فرودگاه را اشغال کرده بودند، اعتراض کردند. در میان این جمعیت شماری از پرسنل نیروی هوایی نیز حضور داشتند. بنابر گزارش روزنامه کیهان، این عده در نهایت بر اثر تیراندازی هوایی سربازان پراکنده شدند و در نتیجه این پاشیدگی، چند زن و کودک به روی هم افتادند و مجروح شدند.
ـ امام در محل اقامت خود در حومه پاریس در دیدار با کارکنان و حاضران آن اقامتگاه سخنانی ایراد کردند و از آنجا که تصمیم داشتند روز جمعه ۶/۱۱/۵۷ راهی ایران شوند از آنان تشکر کردند. امام از حاضران خواستند به جهت احتمال خطر پیش رو، ایشان را همراهی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

suscipit mattis Aliquam eleifend Donec ut sem,