مصاحبه خبرگزاری ایسنا با دکتر سید حمید روحانی ـ ۶ دی‌ماه ۱۳۹۰

ملت ایران باید هوشیار باشد که عناصر مرموز نتوانند با فریب کاری در مراکز کلیدی جاخوش کنند و نظام را به چالش بکشند.

* * *

بخشی از گفتار دکتر روحانی که در این گفتو سانسور شده است :
… کسانی که از «ملت ایران و اسرائیل» و «اسلام ایرانی» دم می‌زنند با مطرح کردن رمال‌بازی، جن‌گیری و… خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند این‌ها در خط امام و رهبری نیستند و ملت ایران باید هوشیار باشد که این عناصر مرموز نتوانند با فریب‌کاری در مراکز کلیدی جاخوش کنند و نظام را به چالش بکشند.

* * *

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم ایران با سلاح ایمان در جنگ نرم مقابل همه توطئه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی غرب به پیروزی رسیدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که ۹ دی ماه روز پیروزی ملت ایران بر فتنه‌گران و استکبارگران بود، گفت: در واقع این روز روزی است که ملت ایران با حضور به موقع و حماسی خود در صحنه بار دیگر به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و پیروی خود را از ولایت استواری بخشیدند و نشان دادند که ملت ایران بیدار و هوشیار است.
وی با بیان این‌که حضور میلیونی مردم در حماسه ۹ دی دشمنان را ناخرسند و باعث ناامیدی آنها و شکست توطئه‌هایشان شد، گفت: این حماسه نشان داد که مردم به انقلاب و آرمان‌های آن معتقد هستند و توطئه‌های استکبارگران نمی‌تواند، ملت ایران را از آرمان‌هایی که دنبال می‌کنند، منحرف کند.
وی با بیان این‌که حماسه ۹ دی باعث فرقان و جدایی خالص از ناخالص شد، گفت: در واقع در این حماسه کسانی که به انقلاب و آرمان‌های آن اعتقاد جدی نداشتند، از پایبندان واقعی به انقلاب و آرمان‌های آن جدا شدند و ماهیت کسانی که از مسیر امام و انقلاب دور شده بودند، کاملا برملا شد. وی خاطرنشان کرد: در جریان حماسه ۹ دی عناصری که می‌خواستند زیر ماسک پیروی از امام(ره) و وفاداری به خط امام(ره) هدف‌های خود را به پیش ببرند و در بین ملت ایران جایگاهی پیدا کنند، رسوا شدند.
این مورخ انقلاب با بیان این‌که حماسه ۹ دی پیوند ملت ایران با رهبر خود را مستحکم کرد و نشان داد که این ملت شکست‌ناپذیر و پیرو ولایت است، گفت: این حماسه، حماسه پیروزی ملت ایران است.
وی افزود: مقام معظم رهبری با یک هوشیاری و درایت وبه صدا درآوردن زنگ خطر ملت ایران را به صحنه آوردند و توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند.
این محقق همچنین تاکید کرد که حماسه ۹ دی به ما درس داد که با هوشیاری عمل کنیم و فریب کسانی که با فریب‌کاری می‌خواهند وارد صحنه شوند، را نخوریم و آنها را بشناسیم تا برای نظام چالشی ایجاد نشود.
روحانی افزود: افرادی که در زمان فتنه سکوت کردند و حاضر نبودند که از مقام معظم رهبری و آرمان‌های ایشان حمایت کنند و دست رد بر سینه نامحرمان بزنند، را نمی‌توان خط امامی دانست. ملت ما شعاری که در روزهای اوج انقلاب سر می‌دادند، را فراموش نکرده، “سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن” و کسانی که در برابر فتنه ۸۸ سکوت کردند، در واقع به انقلاب، قرآن و ایران خیانت کردند، بنابراین باید آنها را شناخت و برای آینده مراقب باشیم که آنها نتوانند به صحنه وارد شوند و ملت ایران را فریب دهند.
وی با بیان این‌که ملت ایران باید فریب کسانی که از اسلام آمریکایی پیروی می‌کنند، را نخورند و مواظب چنین افرادی باشند، گفت: کسانی که حاضر نیستند در برابر توطئه‌ها و در راس آنها توطئه‌های آمریکا حرفی بزنند و یا موضع‌گیری کنند به این بهانه که هر سخن ما علیه آمریکا باعث منزوی شدن ملت ایران می‌شود، این افراد در خط امام و رهبری نیستند و در واقع این حماسه باعث جدایی آنها شد و باید مراقب باشیم که آنها بار دیگر به صحنه نیایند.
این مورخ انقلاب با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب دو حادثه بسیار مهم و خطرناک رخ داد که در دو حادثه ملت ایران با هوشیاری و درایت سربلند از آن بیرون آمد، حادثه اول را جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: در این جنگ شرق و غرب به یاری صدام آمدند و تمام نیروها را علیه ملت ایران به کار بردند، ولی نتوانستند این ملت را به زانو در بیاورند و به نظر من این جنگ، جنگ ایران و عراق نبود، بلکه جنگ جهانی سوم بود که ملت ایران از آن سرافراز بیرون آمد.
وی افزود: حادثه دومی که از جهاتی از جنگ تحمیلی نیز خطرناک‌تر بود و البته مشابهت‌های زیادی نیز با جنگ تحمیلی داشت، حوادث پس از انتخابات و جنگ نرمی بود که دشمن علیه ملت ایران آغاز کرد و ۹ ماه به طول کشید. در این جنگ عوامل داخلی همراه با استکبار به صحنه آمدند و در واقع جنگ احزاب بود، تمام فتنه‌گران، منافقین،‌ سلطنت‌طلبان، بهایی‌ها، تجزیه‌طلبان در کنار دیگر دشمنان در برابر نظام ایستادند، ولی ملت ایران همانطور که در جنگ سخت و در جنگ تحمیلی دست خالی و با سلاح ایمان و شعار الله اکبر پیروز شد، در این جنگ نیز با سلاح ایمان در برابر تمام این توطئه‌ها و تبلیغات به پیروزی رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

non elit. ante. consectetur libero accumsan sem, justo felis dolor