کتاب «الف‌لام؛ خدمت یا خیانت»، شامل مجموعه مقالات حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدحمید روحانی، دکتر مظفر نامدار و سهراب مقدمی شهیدانی در نقد کتاب «الف لام خمینی» است. این اثر از آذرماه ۱۴۰۱ به وزارت ارشاد ارسال شده و علیرغم آنکه به دلیل رویداد «نمایشگاه کتاب تهران» و همچنین «سالگرد ارتحال امام خمینی»، انتظار آن بود در اسرع وقت مورد ارزیابی قرار گیرد، تاکنون هیچگونه ابلاغیه اصلاحی یا تأئیدیه از وزارت ارشاد دریافت نکرده است و مع‌الاسف مسئولین امر پاسخ روشنی ارائه نمی‌کنند.

(تصویر پنل اختصاصی انتشارات بنیاد تاریخ‌پژوهی در ذیل منتشر می‌گردد تا مخاطبان در جریان فرایند ماجرا قرار بگیرند) این در حالی است که کتاب تحریف‌‌آمیز «الف لام خمینی» در رسانه‌های مختلف داخلی (خصوصاً رسانه ملی)، به نحو گسترده و پربسامد ترویج و تبلیغ می‌گرد که آخرین نمونه آن مربوط به برنامه «باغ کتاب»، در شبکه دوم سیما بود.

نظر به فرمان صریح رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مبنی بر قطعی بودن و فوری بودن فریضه «جهاد تبیین»، و نا امیدی از صدور مجوز کتاب مذکور توسط ارشاد، با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه کتاب، جهت عمل به مسئولیت شرعی و وظیفه ذاتی بنیاد تاریخ‌پژوهی، نسخه‌های معدودی از کتاب «الف‌لام؛ خدمت یا خیانت» به منظور معرفی به متخصصان و اساتید و پژوهشگران عرصه تاریخ انقلاب اسلامی، منتشر گردید که با مخالفت صریح و برخورد سختگیرانه وزارت ارشاد مواجه گردید!ً

همچنان سرنوشت این کتاب در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. امید است متولیان امر فرهنگ، با لحاظ شرایط پیچیده فعلی در ترویج مطالب تحریف‌آمیز علیه امام، در رویکرد و عملکرد خویش تجدیدنظر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

odio ut Donec venenatis mi, elit. non et,