دکتر سیدحمید روحانی در سخنرانی خود در جمع معلمان، فرهیختگان و نیروهای سپاهی و بسیجی و شماری از روحانیان اسلامشهر از ضرب و شتم دانشجویان در شیراز و اهانت به آنان اظهار تأسف کرد

دکتر سیدحمید روحانی در سخنرانی خود در جمع معلمان، فرهیختگان و نیروهای سپاهی و بسیجی و شماری از روحانیان اسلامشهر از ضرب و شتم دانشجویان در شیراز و اهانت به آنان اظهار تأسف کرد. او در این سخنرانی اظهار کرد، دانشجویانی که مورد تعرض قرار گرفتند و به زندان گسیل شدند مگر چه جرمی داشتند جز این بود که اجرای فرمان رهبری را دربارۀ انتشار فکت شیت ایران، خواستار شده بودند؟ این رفتار با دانشجویان ما را به یاد میرغضب‌های دوران بنی صدر می‌اندازد که جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. این گونه برخوردهای فاشیستی با نیروهای اصیل و انقلابی راه به جایی نمی‌برد.

   دکتر سیدحمید روحانی در این سخنرانی اظهار کرد امروز مقام معظم رهبری، سخت مورد ظلم قرار گرفته‌اند نه تنها از سوی معاندین، منافقین، رفاه طلبان، تسلیم‌طلبان و عاشقان یقه چاک شیطان بزرگ بلکه حتی از سوی جمعی از خودی‌ها نیز مظلوم واقع شده‌اند. البته رهبران و پیشوایان الهی همیشه در درازای تاریخ با این چنین ظلم‌ها و ناروایی‌ها از سوی خودی‌ها مواجه بوده‌اند. مولایمان حضرت‌ علی(ع) چقدر از دست اصحاب و یاران خویش خون جگر خوردند فرمان آن بزرگوار در حرکت به سوی جبهه‌های جنگ با معاویه به بهانه اینکه فعلا هوا گرم یا سرد است نادیده گرفته می‌شد. دستور حضرت را در بی اعتنایی به ترفند عمروعاص و معاویه نپذیرفتند و صلح نکبت باری را بر آن حضرت تحمیل کردند ابوموسی اشعری را برخلاف نظر حضرت علی به داوری برگزیدند و سرانجام آن امام همام را به کفر متهم کردند و به توبه فراخواندند و عاقبت هم آن حضرت را به شهادت رساندند. دربارۀ حضرت امام مجتبی نیز می‌بینیم همین مصیبت تکرار شد. آن روز که حضرت لشکر اسلام را برای جنگ با معاویه بسیج کردند برخی از فرماندهان با معاویه بند و بست کردند و به آن بزرگوار از پشت خنجر زدند و لشکر اسلام را در مصاف با لشکر معاویه به شکست کشاندند و آن روز که حضرت امام مجتبی ناگزیر شدند با معاویه قرارداد صلح امضا کنند، بر آن حضرت شوریدند، ایشان را مذل المؤمنین خواندند و به ایشان اهانت کردند.

دکتر سید حمید روحانی در ادامه اظهار کرد، امام عزیز ما نیز گرفتار کسانی بودند که به نام یاران و… به امام فراوان خون جگر دادند خط امام را بر نمی‌تافتند، به اهداف و آرمان‌های امام، پای‌بند نبودند، روحیۀ انقلابی نداشتند، انقلابی عمل نکردند. امام پیام دادند شیخ حسینعلی منتظری (حشره الله مع نیته) را به قائم مقامی تعیین نکنید، گوش ندادند. پس از فتح خرمشهر رهنمود دادند که اگر صدام از دیگر سرزمین‌هایمان بیرون می‌روند جنگ را در همین مرحله پایان دهید و وارد خاک عراق نشوید، گوش فرا ندادند. امام دستور دادند نخستین ناو جنگی امریکا که وارد خلیج شد بزنید به آن عمل نکردند و به اجرا نگذاشتند و سرانجام به آن مرد مظلوم الهی جام زهر نوشانیدند که به عروج ملکوتی ایشان کشیده شد و جهان اسلام را عزادار ساخت.

دکتر سید حمید روحانی ادامه داد: حضرت امام در حیات پر افتخار خویش مظلوم بود، امروز نیز مظلوم است، امروز نیز می بینیم که یاران نا یار ایشان تلاش می‌کنند با نسبت‌های ناروا به امام، ایشان را به زیر سؤال ببرند و تاریخ را تحریف کنند، به دروغ ادعا می کنند که امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بوده‌اند، به دروغ اعلام می‌کنند که امام از مذاکره پشت پرده با شیطان بزرگ که به آمدن مک فارلن به ایران منجر شد اطلاع و موافقت داشته‌اند، به دروغ ادعا می‌کنند که امام پس از پذیرش آتش بس و نوشیدن جام زهر، گفته‌اند که این آتش بس برای من شیرین شد تا نقش غیرمستقیم خود را در رحلت امام پنهان و پوشیده دارند.

به دروغ ادعا می‌کنند که امام انقلاب اسلامی را به جناب هاشمی رفسنجانی سپرده بودند! اولا امام در سخنرانی‌های متعددی اعلام کردند که “انقلاب به کسی و مقامی وابسته نیست” انقلاب اسلامی یک استخر راکد نیست که نیاز باشد کسی در آن آب بریزد و یا آن را پاک سازی کند، انقلاب اسلامی رود خروشانی است که به دریای بیکران الهی و امت اسلامی متصل است و دائما در حال پیشرفت است و هر خس و خاشاکی را از جلوی راه خود بر می‌دارد و پیش می‌تازد امام که معیار و معمار انقلاب بودند  از میان ما رفتند لیکن انقلاب پا برجا و استوار ماند چون به فردی وابسته نیست. ثانیا جناب هاشمی رفسنجانی از انقلاب اسلامی چه می‌داند که بخواهد حافظ آن باشد. اگر او از انقلاب اسلامی و در واقع از اسلام درک و دریافتی داشت برخلاف دستور صریح قرآن و سیره و شیوه امامان معصوم (علیهم السلام) و پیروان مکتب تشیع پیشنهاد حذف لعن بر آمریکا را نمی‌داد.

اگر او انقلاب اسلامی را بر تافته بود در راه سازش با کافر حربی و دشمن سوگند خوردۀ اسلام (آمریکا) تلاش شبانه‌روزی نمی‌کرد و آمریکا را با روسیه و چین و… مقایسه نمی‌کرد، اگر او انقلاب اسلامی و خط امام را قبول داشت سر بر دربار کثیف آل سعود نمی‌سایید و با سعودی‌های بدتر از صهیونیست‌ها ارتباط حسنه برقرار نمی‌کرد آقای هاشمی متأسفانه انقلاب را، آزادی را و قانون را در چارچوب منافع خانوادگی خود می‌بیند و می‌سنجد و مظلومیت امام همین بس که کسانی مانند هاشمی رفسنجانی در اطراف او پرسه می‌زدند امروز نیز مقام معظم رهبری با چوب لای چرخ‌گذاری‌ها و کارشکنی‌ها و فتنه‌گری‌های هاشمی رفسنجانی و نوچه‌ها و دست نشانده‌های او مواجه هستند و از دست او و بانداو خون جگر می‌خورند.

دکتر سید حمید روحانی اعلام کرد: من متأسفم که باید اذعان کنم که امروز همۀ ما در مظلومیت مقام رهبری، ناخودآگاه نقش داریم، امروز خودی‌ها چه روحانیان، چه بسیجیان و دیگر نیروهای حزب اللهی و انقلابی نسبت به اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری باید اهتمام بیشتری بورزند و در تبیین و تشریح رهنمودها و راهنمایی‌های ایشان آن‌گونه که شایسته است بکوشند. مقام معظم رهبری دیر زمانی است روی اجتناب از خرید و فروش کالاهای خارجی و به جای آن استفاده از البسه و اجناس وطنی تأکید دارند. در این باره باید دید روحانیان، وعاظ، خطبا، ائمه جمعه، صدا و سیما و دیگر کسانی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند، چه اقدام مستمر، دامنه‌دار و موج آفرینی انجام دادند. بسیجیان و دیگر نیروهای حزب اللهی و انقلابی در این زمینه چه اقدامی کردند؟

مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی دستوری مؤکد داده و روی آن پافشاری دارند لیکن از سوی کسانی که پیرامون تشریح و تبیین این فرمان و فراخوانی توده‌های به اجرای آن، مسئولیت دارند آن‌گونه که باید و شاید در این باره واکنشی از خود نشان نداده‌اند. این خود،نوعی ظلم به رهبری است.

دکتر سید حمید روحانی یادآور شدند که چون مقام معظم رهبری این سال را سال هم زبانی و همدلی میان ملت و دولت نام نهاده‌اند، ناگزیرم فعلا دم فرو بسته و از اظهارنظر خودداری کنم لیکن عموم ما، عموم ملت زنده و آگاه ایران وظیفه دارند از دولتمردان دربارۀ برخوردشان با فرامین، رهنمودها و راهنمایی‌های حکیمانه مقام معظم رهبری توضیح بخواهند و اجازه ندهند که برخی از مقامات دولتی با خیره سری و گستاخی فرمان واجب الاطاعه رهبر معظم را نادیده بگیرند و از کنار آن بی تفاوت بگذرند…

دکتر سید حمید روحانی در پایان خطاب به عناصر تسلیم طلب و سازشکار هشدار داد که خیال نکنند آمریکا می‌خواهد آنها را در ایران به قدرت برساند و زمینه را برای جاه و مقام و منصب و قدرت و عیش و نوش آنها هموار سازد آمریکا بر آن است در ایران و دیگر کشورهای اسلامی جنگ داخلی، کشت و کشتار و خون‌ریزی، ناامنی و هرج و مرج به راه بیندازد تا روحیه‌ آزادیخواهی، جوانمردی، حق‌طلبی و هویت و شخصیت انسانی در امت اسلامی در هم شکسته شود و ملت‌های مسلمان آن چنان گرفتار ناامنی، برادرکشی و از هم گسیختگی شوند که بصیرت و بیداری اسلامی را از یاد ببرند تا رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بتوانند در کشورهای اسلامی به تاخت و تاز ادامه دهند و منابع سرشار منطقه را ببلعند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ut elit. vulputate, Praesent dapibus lectus risus non mattis