هوالعزیز

 سانحه ای جانسوز و سوء استفاده عناصر مرموز

سانحه دردناک هواپیمای اوکراینی و کشته شدن شماری از هموطنان عزیز ما و عده ای از تبعه برخی از دیگر کشورها را به مقام معظّم رهبری، ملّت قهرمان پرور ایران و به عموم بازماندگان تسلیت می گویم و برای جان باختگان این فاجعه آمرزش و برای بازماندگان آنان آرامش طلب می کنم.

اشتباه و خطا در اوضاع بحرانی اجتناب ناپذیر است. زدن نیروهای خودی به علت غفلت و اشتباه در تاریخ اسلام و در تاریخ جنگ ها در جهان فراوان روی داده است .

درجنگ اُحُد به علت یک خطا و غفلت پیروزی لشگر اسلام به شکست سنگین و جبران ناپذیر بدل شد. برخی از رزمندگان اسلام به گونه ای دچار آشفتگی و سردرگمی شدند که یکدیگر را کشتند .

بزرگ شخصیت اسلام، حضرت حمزه به شهادت رسید. دندان مبارک پیامبر اکرم (ص) شکست، مولا علی (ع) زخم های بی شماری برداشت.

درجنگ های کشورها با یکدیگر، تاریخ، گزارشات گوناگونی از ضربه خونین به پایگاه ها و نیروهای خودی، ثبت و ضبط کرده است، در جنگ ایران و عراق نیز از این گونه حوادث دردناک کم اتفاق نیفتاد، هواپیمای شهید بابایی که از مأموریت در آسمان عراق باز می گشت با پدافند خودی مورد هدف قرار گرفت و آن بزرگوار به شهادت رسید وآنچه برای هواپیمای اوکراینی پیش آمد نه نخستین حادثه دردناک در تاریخ و نه واپسین آن بود . لیکن چه توان کرد که معاندان و منافقان همیشه دنبال آنند که به ملّت ایران زجر دهند و زخم دل آمریکا را التیام بخشند. آری مگس همیشه روی زخم می نشیند .

بی تردید تقصیر و قصوری که منجر به این حادثه جانسوز شده است از سوی مقامات متعهد قضایی مورد بررسی دقیق و عمیق قرار می گیرد و در مرز عدالت جزای اعمال لحاظ می شود .

                                                                            سید حمید روحانی    ۹۸/۱۰/۲۱

                                                                                                           

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

diam ut non porta. Donec elit. id,