دکتر سید حمید روحانی

آن کسانی که اذعان دارند که از سال‌های دور مخالف شعار مقدس و سرنوشت‌ساز «مرگ بر امریکا» بوده و از امام می‌خواستند که ملت ایران را از این شعار باز دارند، مردمی نیستند، در صف ملت نایستاده‌اند و راهشان از مردم جداست.

***

آنهایی که زمزمه می‌کنند که «تا قیامت نمی‌توانیم با امریکا قهر باشیم»!! یا آن بی‌خبرانی که الفبای سیاست را بلد نیستند اظهار می‌دارند که «مرگ بر امریکا آیه قرآن نیست»! از قرآن بیگانه‌اند، راه قرآن را گم کرده‌اند از راه راستین ملت دورمانده‌اند.

***

ملت مقاوم و پایدار ایران تا با ظلم و تجاوز امریکا روبه‌رو است از مبارزه با امریکا باز نمی‌ماند و با ظلم سازش نمی‌کند و شعار «مرگ بر امریکا» نمادی از مبارزه اسلامی و خستگی‌ناپذیر ملت انقلابی ایران با شیطان بزرگ است و مبارزه با شیطان تا قیامت پایدار و استوار است و پایان نمی‌یابد.

***

این شرم‌آور است که قصاب آل سعود که امروز در عراق و سوریه و لبنان آزادیخواهان و راست‌قامتان را همراه با زنان و کودکان بی‌گناه با پول نفت عربستان و سلاح‌های شیمیایی و پرورش تروریست قتل‌عام می‌کند و کشورهای یاد شده را به حمام خون بدل کرده است از آنان به عنوان «برادر» یاد کند

***

برخی از نظریه‌پردازی‌ها و نوشته‌ها از روی توطئه شوم مثلث تسلیم‌طلبان، رفاه‌طلبان و لیبرالیست‌های وابسته به امریکا پرده برمی‌دارد

***

دریغ از چشم باز و قلبی بیدار تا از سرنوشت انگل‌های خائنی چون انورسادات و حسنی مبارک و… پند و عبرت بگیرد و بررسی کند آیا آنها با تسلیم و سازش در برابر شیطان بزرگ توانستند به چنین آرمان‌های رؤیایی دست یابند؟

***

ملت ایران افزون از الهام‌پذیری از مکتب تشیع و راه حسین‌بن علی (علیهما‌السلام) از رهبری حکیمانه و خردمندانه ولی فقیه‌ای فرزانه و بیدار و هوشیار برخوردارند که هر دست فریبکار و خیانت‌باری را که به حریم آرمان‌های ملت انقلابی و قهرمان‌پرور ایران دراز شود قطع می‌کند.

***

ملت ایران افزون از الهام‌پذیری از مکتب تشیع و راه حسین‌بن علی (علیهما‌السلام) از رهبری حکیمانه و خردمندانه ولی فقیه‌ای فرزانه و بیدار و هوشیار برخوردارند که هر دست فریبکار و خیانت‌باری را که به حریم آرمان‌های ملت انقلابی و قهرمان‌پرور ایران دراز شود قطع می‌کند.

***

تنگ‌نظران کوته‌فکری که به خود می‌بالند که «… هواپیما سوار شده، غذای خوب خورده‌اند» نمی‌توانند استقلال کشور و آرمان‌های ملت را پاس بدارند. این فرومایگان از دنیای سیاست جز شکم‌بارگی، رفاه‌طلبی و گردشگری چیزی در نیافته‌اند، آنها پس‌مانده‌های همان کسانی هستند که در ۲۸ مرداد/۳۲ با یک چلوکباب تسلیم شدند

***

این مردم پابرهنه و نادار اما شرافتمند و غیرتمند ایران بودند که با سلاح ایمان به جنگ استبداد و استعمار رفتند و نظام پوسیده دوهزاروپانصدساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ افکندند

***

آری دیپلماسی ایران در خیابان‌ها و در روز ۱۳ آبان، ۹ دی، ۲۲ بهمن، روز قدس،‌ ۱۵ خرداد و دیگر «ایام‌الله» با فریادهای کاخ‌برانداز «مرگ بر امریکا ـ مرگ بر اسرائیل» رقم می‌خورد، هرچند امریکا و امریکا‌زدگان را خوش نیاید،

راه ملت‌ها، راهی بی بن‌بست

ملت‌های باورمند و وارسته هماره راه خدا پویند و رضای خدا جویند، از این رو، راهشان راه خداست، راهی جاودانه، استوار، پایدار و بی‌بن‌بست است، گمراهی، سرگردانی و درماندگی به همراه ندارد. دشمنان خدا و خلق، هیچ‌گاه توان رویارویی با راه و خط ملت‌ها را ندارند، نمی‌توانند راه مردمی را بی‌رهرو سازند. چه بسا انبوهی از مردم وارسته و خداجو و رهبران آنان را سرکوب کنند، به زندان و تبعید بکشانند و به شهادت برسانند، اما راهشان را نمی‌توانند از میان ببرند.

دولت‌ها اگر راه ملت‌ها را به درستی بشناسند و پی بگیرند، مردان آهنین (زبرالحدید) خواهند بود که هیچ نیرو و قدرتی مادی نمی‌تواند آنان را به زانو درآورد، فشارها، سختی‌ها و ناهنجاری‌ها نمی‌تواند آنان را به شکست بکشاند، ترفندها و توطئه‌های شیطانی مانند تهدید و تطمیع در برابر اراده پولادین آنان کارایی ندارد.

البته همه حاکمان و دولتمردان، خود را برگزیده ملت می‌نمایانند، حتی شاه که با توطئه امریکا بر گرده ملت ایران سوار شد خود را حاکم مردمی وانمود می‌کرد! لیکن باید دانست که حاکمان مردمی ویژگی‌هایی دارند. از ویژگی‌های برجسته یک دولت مردمی، همراهی و همصدایی با مردم است، یک دولت مردمی به مردم دروغ نمی‌گوید، دور از چشم مردم و رهبر با بیگانگان بند و بست نمی‌کند و حتی به گفتگو نمی‌نشیند و مک‌فارلین را به ایران فرانمی‌خواند. آن کسانی که اذعان دارند که از سال‌های دور مخالف شعار مقدس و سرنوشت‌ساز «مرگ بر امریکا» بوده و از امام می‌خواستند که ملت ایران را از این شعار باز دارند، مردمی نیستند، در صف ملت نایستاده‌اند و راهشان از مردم جداست.

شعار «مرگ بر امریکا» برگرفته از قرآن کریم است، ریشه قرآنی دارد، امام با الهام از احکام قرآن مرگ بر امریکا و مرگ بر شاه را عبادت می‌دانست. آنهایی که زمزمه می‌کنند که «تا قیامت نمی‌توانیم با امریکا قهر باشیم»!! یا آن بی‌خبرانی که الفبای سیاست را بلد نیستند اظهار می‌دارند که «مرگ بر امریکا آیه قرآن نیست»! از قرآن بیگانه‌اند، راه قرآن را گم کرده‌اند از راه راستین ملت دورمانده‌اند. قرآن کریم با صدای رسا اعلام می‌کند: «لایحب‌الله الجهر بالسوء من‌القول الا من ظلم» مردم ایران که از امریکا ظلم فراوان دیده و می‌بینند حق دارند با آن ابر جنایتکار مبارزه همه‌جانبه داشته باشند و و با هر راهی از آن اعلام انزجار کنند.

امریکا با کودتای ننگین ۲۸ مرداد، با غارت ایران به بیش از ربع قرن، با احیای کاپیتولاسیون و گرفتن حق توحش از مردم ایران، با مسلح کردن صدام به بمب‌های شیمیایی، با حمایت از تروریست‌های ایرانی، با تحریم اقتصادی و دیگر توطئه‌های شیطانی به ملت مظلوم ایران ظلم کرده و می‌کند و این حق مردم ایران است که در برابر ستمگری‌های مدام و مستمر امریکا طبق دستور قرآن با آن مبارزه کنند و فریاد «مرگ بر امریکا» سردهند. امام بزرگوار ما اعلام کرد تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» ملت مقاوم و پایدار ایران تا با ظلم و تجاوز امریکا روبه‌رو است از مبارزه با امریکا باز نمی‌ماند و با ظلم سازش نمی‌کند و شعار «مرگ بر امریکا» نمادی از مبارزه اسلامی و خستگی‌ناپذیر ملت انقلابی ایران با شیطان بزرگ است و مبارزه با شیطان تا قیامت پایدار و استوار است و پایان نمی‌یابد. این راه ملت و راه خداست، راه عزت و شرافت اسلامی است. اما آن خودباختگانی که هیچ‌گاه راه ملت را برنتافته و به آن باورمند نیستند، همواره دنبال آنند که با برقراری روابط با زورمداران و جهانخواران تکیه‌گاهی برای خود بیابند و در سایه عنایات ذلت‌بار و خوارکننده آنها بیارامند، امروز به خود می‌بالند که از ابرجنایت‌کارانی مانند اوباما لبخند تحقیرآمیز می‌گیرند و از ملک‌عبدالله جلاد، قاتل بیش از ۶۰۰ تن از زایران مظلوم ایرانی پیام برادرانه! دریافت می‌کنند. این عناصر ضعیف‌النفس و خودباخته اگر خوی و خصلت اسلامی و مردمی داشتند و با راه مردم آشنا بودند هیچ‌گاه به خود نمی‌بالیدند که ملک عبدالله قصاب از آنان به عنوان برادر یاد کرده است. این شرم‌آور است که قصاب آل سعود که امروز در عراق و سوریه و لبنان آزادیخواهان و راست‌قامتان را همراه با زنان و کودکان بی‌گناه با پول نفت عربستان و سلاح‌های شیمیایی و پرورش تروریست قتل‌عام می‌کند و کشورهای یاد شده را به حمام خون بدل کرده است از آنان به عنوان «برادر» یاد کند. آیا این شیفتگان قدرت هیچ اندیشیده‌اند که چه ضعف‌ها، کاستی‌ها و لغزش‌هایی در آنان نهفته است که قصاب آل سعود آنان را هم‌پیاله و همراز خود یافته است؟!

این عناصر کژاندیش اگر کوچک‌ترین ویژگی انقلابی و مردمی داشتند و از راه و خط امام بیگانه نبودند رژیم آل سعود، این زاییده پلید استعمار انگلیس و هم‌پیاله صهیونیست‌ها، آیا جرات می‌کرد آنان را «برادران» خود بخواند؟!

اگر گفتگوی تلفنی با «اوباما» ـ بنابر پندار برخی از عناصر ضعیف‌النفس ـ «عنایت خداوندی» و مایه بالندگی است، باید بدانند که پهلوی دوم از این‌گونه افتخارها و عنایت‌ها فراوان برخوردار بود و امروز نیز پس‌مانده‌های آن بی‌وطن تاجدار معدوم از این تازه به دوران رسیده‌ها از چنین «عنایت خداوندی» بیشتر برخوردارند!! که البته این «عنایت» از سوی خداوند دلار است که برای شیفتگان قدرت و مقام، مایه بالندگی و سرافرازی است! نه خداوند حکیم دانا و توانا که گرایش به ستمکاران و کرنش در برابر زورمداران و نوکری و سرسپردگی برای آنها را نهی و نکوهش کرده است: «ولاترکنوا الی‌الذین ظلموا فتمسکم‌النار» قرآن به آن قشری‌های نادانی که بر این گمانند که با زورمداران می‌توانند تعامل و تفاهم داشته باشند هشدار داده است: «ودوالو تدهن فیدهنون» آنها در صورتی به شما نرمش نشان می‌دهند که شما چاپلوسی پیشه کنید. نیز قرآن از روی نیرنگ زورمداران چنین پرده برمی‌دارد «ودالذین کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم فمیلون علیکم میله واحده» لیکن شهوت جاه و مقام به جاه‌طلبان و بیگانه‌زدگان مجال نمی‌دهد که درست اندیشه کنند، پیام‌های هشداردهنده قرآن را بشنوند، خط امام و راه مردم را بشناسند و سر در راه امام و امت گذارند.

این روزها زمزمه‌های مشکوک و مرموزی به گوش می‌رسد که از توطئه گسترده و خطرناک نشان دارد. برخی از نظریه‌پردازی‌ها و نوشته‌ها از روی توطئه شوم مثلث تسلیم‌طلبان، رفاه‌طلبان و لیبرالیست‌های وابسته به امریکا پرده برمی‌دارد و این واقعیت را به درستی آشکار می‌سازد که نقشه‌ها و نیرنگ‌هایی بیش از گذشته در راه کمرنگ کردن و به زیر سئوال بردن خط و راه امام در دست اقدام قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این مثلت شوم سازشکار و تسلیم‌طلب با یک سلسله جست‌و خیزها و جاروجنجال‌های تبلیغاتی که در زیر پوشش تعامل با دنیا (بخوانید با امریکا) به راه انداخته‌اند که بوق‌های استعماری (بی‌بی‌سی، صدای امریکا و رادیو رژیم صهیونیستی و دیگر رسانه‌های استعماری) نیز با همه توان آن را پوشش می‌دهند، قلب تپنده انقلاب اسلامی و مرکز مقاومت و پایداری ملت‌های انقلابی، یعنی رهبر عظیم‌الشان و نستوه امت را نشانه رفته‌اند تا همانند امام ناگزیر سازند که جام زهر بنوشد و در راه بازگشت شیطان بزرگ به عرصه سیاسی، اقتصادی و دیگر شئون این کشور، العیاذ بالله قربانی شود تا به گمان این بزدلان، ارزانی، فراوانی، کسب و کار و درآمد و رفاه و آسایش و ناز و نعمت ایران را به بهشت برین بدل سازد!!

دریغ از چشم باز و قلبی بیدار تا از سرنوشت انگل‌های خائنی چون انورسادات و حسنی مبارک و… پند و عبرت بگیرد و بررسی کند آیا آنها با تسلیم و سازش در برابر شیطان بزرگ توانستند به چنین آرمان‌های رؤیایی دست یابند؟ آیا پس از پایان بخشیدن به دوران مقاومت نسبی جمال عبدالناصر که اکنون درست نیم قرن از آن می‌گذرد و بازگشت امریکا و دیگر جهانخواران به مصر، جز ذلت و خواری و سرشکستگی چیزی به ملت مصر رسید؟ مردم بی‌پناه و ستمدیده مصر امروز با فقر و گرسنگی و بیکاری توانفرسایی دست به گریبانند، بسیاری از مردم به علت نداشتن سرپناه در مقبره‌ها و غرفه‌های گورستان می‌گذرانند و بسیاری کارتن‌خواب‌اند و کم نیستند دختران و پسران جوان مصری که از شدت فقر و گرسنگی به خودفروشی کشیده می‌شوند.

اسکتبار جهانی و شیطان بزرگ و عوامل درون‌مرزی و برون‌مرزی آنها باید بدانند که ایران اسلامی و انقلابی با کشور مصر تفاوت کلی دارد. ملت ایران افزون از الهام‌پذیری از مکتب تشیع و راه حسین‌بن علی (علیهما‌السلام) از رهبری حکیمانه و خردمندانه ولی فقیه‌ای فرزانه و بیدار و هوشیار برخوردارند که هر دست فریبکار و خیانت‌باری را که به حریم آرمان‌های ملت انقلابی و قهرمان‌پرور ایران دراز شود قطع می‌کند.

عاشقان یقه‌چاک امریکا که آرزوی «جمع کردن سیاست خارجی از خیابان‌ها» را دارند باید بدانند که سیاست اصولی و ریشه‌ای کشور در خیابان‌ها رقم می‌خورد نه در مجامع بین‌المللی و محافل سیاسی استعماری. تنگ‌نظران کوته‌فکری که به خود می‌بالند که «… هواپیما سوار شده، غذای خوب خورده‌اند» نمی‌توانند استقلال کشور و آرمان‌های ملت را پاس بدارند. این فرومایگان از دنیای سیاست جز شکم‌بارگی، رفاه‌طلبی و گردشگری چیزی در نیافته‌اند، آنها پس‌مانده‌های همان کسانی هستند که در ۲۸ مرداد/۳۲ با یک چلوکباب تسلیم شدند و ایران را دو دستی برای بیش از یک ربع قرن به امریکا تحویل دادند. این مردم پابرهنه و نادار اما شرافتمند و غیرتمند ایران بودند که با سلاح ایمان به جنگ استبداد و استعمار رفتند و نظام پوسیده دوهزاروپانصدساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ افکندند و امروز و فردا نیز این مردم مستضعف و پابرهنه‌اند که انقلاب، استقلال،‌‌ آزادی و آرمان‌های اسلامی امام و مقام معظم رهبری را با جان و جوان و همه هستی خویش پاس می‌دارند و به آن رفاه‌طلبان بی‌دردی که دلخوش‌اند که در «هواپیما سوار شده، غذای خوب خورده‌اند» پوزخند می‌زنند و هیچ‌گاه به آنان رخصت نمی‌دهند که امریکا را که ملت ایران با خون عزیزان خود از ایران بیرون رانده‌اند از پنجره به درون بکشانند. آری دیپلماسی ایران در خیابان‌ها و در روز ۱۳ آبان، ۹ دی، ۲۲ بهمن، روز قدس،‌ ۱۵ خرداد و دیگر «ایام‌الله» با فریادهای کاخ‌برانداز «مرگ بر امریکا ـ مرگ بر اسرائیل» رقم می‌خورد، هرچند امریکا و امریکا‌زدگان را خوش نیاید، سلام خدا بر امام عزیز امت اسلامی که اندیشمندانه و حکیمانه هشدار داد.

آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند، فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.(صحیفه امام ـ ج ۲۱ ـ ص ۸۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

dictum commodo quis felis accumsan Sed