سید حمید روحانی در گفت‌وگو با فارس نیوز:

مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله خامنه‌ای آگاهی به زمان است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران با بیان اینکه امام فرمودند اگر مجتهد مسلم آگاه به زمان نباشد آلت دست قرار می‌گیرد، گفت: اکنون مهم‌ترین ویژگی رهبری انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آگاهی به زمان است.
سید حمید روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرا رسیدن زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: خبرگان رهبری بهترین انتخاب را پس از رحلت حضرت امام انجام داد.
این شاگرد امام و همراه آن حضرت در تبعید تصریح کرد: افتخار شاگردی حضرت امام را داشتیم و چه بسا که شب‌ها و روزها که در خدمت آن حضرت بودیم و با خصوصیات و شخصیت ایشان در ابعاد مختلف آشنایی کامل داریم و می‌دانیم که نزدیک‌ترین شخص از نظر شباهت رفتاری و خصوصیات اخلاقی به آن حضرت، مقام معظم رهبری است.
روحانی در ادامه ابراز داشت: مقام معظم رهبری علاوه بر مقامات علمی والایی که دارند آگاه به زمان هستند و این آگاهی به زمان یکی از موضوعاتی بود که امام نسبت به آن بسیار حساس بودند.
این مورخ و استاد حوزه و دانشگاه با بیان سخنانی از امام در مورد لزوم مسلح بودن به سلاح کارآمد آگاهی به زمان افزود: امام فرمودند اگر مجتهد مسلم آگاه به زمان نباشد به درد جامعه نمی‌خورد و ممکن است برخی مجتهد مسلم باشند ولی اگر آگاهی به زمان نداشته باشند آلت دست قرار خواهند گرفت.
وی به نمونه‌ای از این افراد اشاره کرد و گفت: نمونه این افراد منتظری است که مجتهد مسلم بودند و سابقه مبارزاتی داشتند و زجر کشیده و زندان رفته بودند ولی چون آگاهی به زمانه نداشتند آلت دست قرار گرفتند.
وی در ادامه به سایر ویژگی‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هوشیاری، مقاومت، بیداری، بصیرت و شجاعت در کنار آگاهی به زمان و مدارج علمی از ایشان رهبری جامع‌الشرایط برای هدایت جامعه اسلامی ساخته است.

کلید واژه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

libero Phasellus suscipit et, neque. quis, eleifend venenatis id eget