روزشمار انقلاب اسلامی
 دوشنبه  ۴دی ماه ۱۳۵۷
– در ساعت ۹ تظاهراتی در سقز با شرکت جمعی حدود ۱۰ هزار نفر برپا شد. تظاهرکنندگان عکس‌های شاه را پاره کردند. روزنامه کیهان در گزارشی اعلام کرد در این تظاهرات در اثر حمله مسلحانه پلیس ۱۰ نفر مجروح شدند و ۲ نفر به اسامی نازدار سلیمی و سعید کریمی به شهادت رسیدند.
– از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ تظاهرات پراکنده‌ای در نقاط مختلف کرج برپا شد. در این تظاهرات پلیس به روی مردم آتش گشود و شماری مجروح و شهید بر جای گذاشت. ساواک در ابتدا شمار مجروحان را ۲ نفر و کشته‌شدگان را یک نفر گزارش داد اما در گزارش‌های روز بعد خود تصریح کرد در این حادثه ۸ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند. روزنامه کیهان نیز در گزارشی از این تظاهرات اعلام کرد که ۱۲ نفر جان باختند و عده زیادی مجروح شدند.
– بنابر گزارش روزنامه کیهان در پی تظاهرات صبح امروز در سقز و مجروح شدن شماری از تظاهرکنندگان، بعد از ظهر نیز مردم این شهر به منظور اهدای خون به مجروحان تظاهرات صبح به بیمارستان رفتند که بار دیگر مأموران مسلح رژیم به سوی آنها آتش گشودند. در نتیجه این تیراندازی، یکی از زنان به نام وجیهه طهماسب‌پور کارمند بیمارستان به شهادت رسید. پیکرهای شهیدان سقز عصر همین روز با شرکت جمعی حدود ۶۰ هزار نفر از مردم شهرهای سقز، مهاباد، بوکان، بانه، سردشت، سنندج و دیگر شهرهای مجاور تشییع شدند. در پی این حوادث، ‌اعلامیه‌ای با امضای آقای مفتی‌زاده منتشر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

amet, in libero facilisis leo ipsum Lorem Donec