هدف از خیزش قهرآمیز
گروه محمد بخارایی با دست زدن به مبارزه قهرآمیز و اعدام انقلابی منصور، فصل نوینی در تاریخ مبارزات ایران گشود، امید تازه و زندگی‌بخشی به توده‌های مبارز و مسلمان ایران داد،‌ روح انقلابی، فداکاری و پایداری بیشتر در کالبد مبارزان ایرانی دمید، لرزه شدید و ویران کننده‌ای بر کاخسند ترور حسنعلی منصور ظلم و استبداد شاهنشاهی افکند و ضربه توانفرسا و محکمی بر پیکر پوسیده سلطه حاکم و باند ارتجاع فرود آورد و راه را برای حرکت توده‌ها به سوی انقلاب مسلحانه هموار کرد.
گروه محمد بخارایی با الهام از ایدئولوژی اسلامی، با آگاهی و شناخت کامل و با داشتن هدف‌های مشخص ومعینی در راه مبارزه قهرآمیز و مسلحانه گام نهاد. هدف‌ها و شعارهای اسلامی «گروه محمد بخارایی» و بیانیه‌ها و اعلامیه‌های آنان که علت و یا علل دست زدن به انقلاب قهرآمیز را بیان می‌کرد، پیش از آنکه پخش شود به چنگ پلیس افتاد و هدف و انگیزه آنان از اعدام منصور برای بسیاری از مردم که این گروه را از نزدیک نمی‌شناختند و به هدف،‌ آرمان، روحیه و شیوه و اندیشه آنان آشنایی نداشتند، پوشیده ماند.
سندی که با نام و امضای محمد بخارایی، رضا هرندی و مرتضی نیک‌نژاد در پی می‌آید، تا پایه‌ای گویای هدف‌های مقدسی است که آن دلاوران دنبال می‌کردند. این نامه یا قطعنامه بنابر اعتراف شهید بخارایی در دادگاه به خط خود او می‌باشد. آنچه را که هویدا در سخنرانی خودبازگو می‌کند که: «… نامه فتوکپی شده که ممضی به امضای محمد بخارایی، رضا صفارهرندی و مرتضی نیک‌نژاد است متضمن نظریات آنان…» اشاره به این سند است که اکنون پیش روی شما قرار دارد:
ایران ـ تهران
محرک و هدف ما در شروع مبارزات مثبت
۱- باید با تمام قوا هر استعمارگری را به خارج از مرز ایران بیرون راند.
۲- باید حکومت فردی شاه، عامل منفور استعمارگران محو گردد.
۳- این هیأت کثیف حاکمه است که ننگ استمار را به ملت مسلمان ایران تحمیل نموده است، نه آنکه ملت خود پذیرفته باشد.
۴- پدید آمدن حکومتی مستقل و ملی بر پایه‌های عدالت اجتماعی اسلام.
۵- برای ایجاد یک حکومت ملی و اسلامی، تا مرز خون به پیش.
۶- این دستگاه ضدملی و ضداسلامی را به رسمیت نمی‌شناسیم و به آنان هیچ گونه محاکمه‌ای پس نخواهیم داد و نشر هر خبری به عنوان محاکمه ما کذب محض است و این حقایقی است که بر ملت ایران و جهانیان عرضه داشتیم.
              محمد بخارایی                     رضا هرندی                      مرتضی نیک‌نژاد
از این برگ نسخه‌هایی چند، قبلا جهت اطلاع عموم در اختیار ملت ایران و مقامات صلاحیت‌دار داخلی و خارجی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

risus. risus quis sit ut accumsan ut nec efficitur. dolor. felis leo