حجت الاسلام سید حمید روحانی امروز در نشست «انتخابات و انتخاب اصلح از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری»، که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: طی چندین قرن افزون طلبان غرب مبارزاتی علیه مسلمانان داشتند که در آن با شکست مواجه شدند که بر آنها گران آمد.

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: هر کدام از ما در قبال رای خود مسئول هستیم، انتخاب اصلح از دید رهبر معظم انقلاب عدم گرایش به آمریکا، اعتقاد داشتن به آرمان‌های انقلاب و توانایی‌های ملت، بی‌تفاوت نبودن نسبت به مشکلات مردم، شجاعت و غیرت نسبت به کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، امروز در نشست «انتخابات و انتخاب اصلح از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری»، که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: طی چندین قرن افزون طلبان غرب مبارزاتی علیه مسلمانان داشتند که در آن با شکست مواجه شدند که بر آنها گران آمد.

وی افزود: در جنگ های صلیبی، جنگ ایران و روس، تشکیل سازمان فراماسونری و فرموشخانه، قرارداد رویتر، قرارداد رژی به قدرت رساندن رضا خان ، به خصوص زمان انقلاب و پس از آن شکست های سختی به دشمنان اسلام وارد شد و آنها به عمق عظمت اسلام در مقابله با تجاوزگران و فزون خواهان پی بردند و همه توان خود را به کار گرفتند تا ملت‌های مسلمان را از اسلام راستین بیگانه سازند و اندیشه‌های زهر آگین لیبرالیستی را در جامعه اسلامی رواج دهند و با شگردها و ترفندهایی توانستند نقش اسلام راستین را کمرنگ سازند و اسلام التقاطی و لیبرالیستی را جایگزین سازند.

حجت‌الاسلام روحانی، در ادامه اظهار داشت: سالها است که دشمن تلاش می‌کند اسلامی را به مسلمانان تحمیل کند که با فرهنگ غرب سازگاری داشته باشد و صرفا در مسائل عبادی خلاصه شود بنابراین مکاتب مختلف غربی و شرقی را به کشورهای اسلامی سرازیر کردند تا اسلام ناب محمدی را کم رنگ کرده و روحانیت را منزوی سازند.

وی بیان داشت: بعد از نهضت مشروطه و فتوای میرزای شیرازی دشمن که متوجه قدرت علمای اسلام شد تلاش کرد با نفوذ نامرئی در میان مردم و برخی از علما، اسلام را از صحنه بیرون رانده و مسلمانان را به این باور برساند که اسلام صرفا برای امور اخلاقی، عبادی و اخروی است و اگر مسلمانان بخواهند به آزادی و دموکراسی دست یابند باید به مکاتب شرق و غرب روی آورند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: امام با اعتقاد به قدرت ملتی آگاه و رشد یافته از سال ۴۱ قیام خود علیه دیکتاتوری را با تکیه به مردم آغاز کردند و از همه علما خواستند که مردم را نسبت به خطری که اسلام را تهدید می‌کند آگاه کنند.

 یکی از بزرگترین ویژگیهای امام دشمن شناسی بود، امام روزی شاه را به عنوان ام الفساد مورد حمله قرار داد و به جنگ او رفت که بسیاری از سیاستمداران و روحانیان شاه را عامل وحدت می پنداشتند و بر این باور بودند که اگر شاه برود ایران تجزیه می‌شود. امام روزی علیه امریکا غریو برکشید و آن دولت را دشمن ایران و اسلام خواند که بسیاری از سران احزاب، آمریکا را حامی ازادی و آزادیخواهان می دانستند و با چراغ سبز آمریکا حرکت می کردند. عوامل استمار و سازمان های جاسوسی بین المللی تلاش می کردند اسلام را دین خشونت و واپسگرایی بنمایانند از این رو از رژیمهای خونریز و وحشی مانند رژیم سعودی حمایت می کردند و هنوز هم می کنند تا اسلام را بدنام کنند و به مردم دنیا بباورانند که اسلام ازادی، مردم سالاری، حقوق بشر و … ندارد، بلکه اسلام دین تجاوز به حقوق انسان‌ها است !!

با پیروزی انقلاب اسلامی غرب در ادعای دموکراسی خود رسوا شد

وی افزود: در حالی که غربی‌ها با شعار دموکراسی برای رسیدن به قدرت دست به هرگونه توطئه‌ و خیانت نسبت به یکدیگر می‌زدند امام مردم کشور خود را در مقابل شاه دیکتاتور به صحنه آورد تا نشان دهد که اسلام دین تجاوز به حقوق بشر نیست که با پیروزی انقلاب اسلامی غرب در ادعای دموکراسی خود رسوا شد.

 استکبار جهانی در طول بیش از یک صد سال تبلیغ و ترویج کرده بودند که تنها مکتب هوادار مردم سالاری و انتخاب مردمی لیبرالیسم است، لیکن امام در انقلاب اسلامی نشان دادند که آزادی کامل و ریشه در اسلام دارد.

استعمارگران تحمل مردم سالاری کشورهای اسلامی را ندارند

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: استعمارگران می‌خواهند بگویند مردم‌سالاری منحصر در ما است و نمی‌توانند تحمل کنند که نظام اسلامی و دینی با ارزش‌های والای خود بتواند مردم سالاری دینی را در کشوری نهادینه کند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه انتخابات برای استکبار جهانی دردناک است، بیان داشت: دشمنان نمی‌توانند تحمل کنند که ببینند ملتی مسلمان برای انتخاب سرنوشت کشور خود به صحنه آمده و با حضور در انتخابات نظام اسلامی را بیمه و استوار کنند، امروز کشورهای مظلوم با الگوگیری از انتخابات ملت ایران می‌آموزند که می‌توان بدون توجه به مکاتب غرب و شرق روی پای خود ایستاده و حقوق خود را به دست آورند.

بعد از پیروزی انقلاب دشمن همواره به دنبال تخریب وجهه انتخابات ایران است

وی افزود: با پیروزی انقلاب و برگزاری انتخابات دشمنان تبلیغات صد ساله خود علیه اسلام را از دست رفته دیدند بنابراین تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با انوع تبلیغات و جوسازی اجازه ندهند مردم به صحنه بیایند و یا اگر آمدند جار و جنجال راه اندازند که در انتخابات تقلب شده است.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: نمونه بارز این توطئه دشمن در سال ۸۸ اتفاق افتاد که رای ۴۰ میلیون ایرانی را زیر سوال بردند، اما وقتی دیدند که با این اقدامات کاری از پیش نمی‌برند امروز تلاش می‌کنند از طریق نفوذ وارد شوند.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا کسانی در دولت، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نفوذ کنند که به تعبیر آمریکا میانه رو و به تعبیر برخی مسئولان کشور معتدل باشند، گویا که در طول ۳۶ سال گذشته ما اعتدال نداشتیم.!!

اعتدال آمریکایی یعنی سازش و تسلیم در برابر دشمن

وی افزود: معتدل از نظر آنها یعنی سازشکاری و تسلیم شدن در برابر آمریکا است تا دشمن هر خیانت و جنایتی کرد فقط لبخند بزنند و سکوت اختیار کنند تا کشور ترقی کرده و به دروازه تمدن برسد!! این سیاستی است که متاسفانه از سوی عده ای دنبال می‌شود.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر ما به کسانی رای بدهیم که معتقدند دنیا مانند دهکده کوچک است و استقلال در آن بی معنی می‌باشد در آن صورت به مردم ظلم و خون شهدا را پایمال کردیم.

همه ما در قبال رای خود مسؤول هستیم

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: هر کس در انتخابات باید دقت لازم را داشته باشد که به چه کسی رای می‌دهد سوابق، نوشته‌ها و انقلابی بودن افراد کاندید باید بررسی شود سپس با شناخت کامل به او رای داده شود هر کدام از ما در قبال رایی که می‌دهیم مسئول هستیم.

انتخاب اصلح دشمن شناس است

وی با اشاره انتخاب اصلح، ابراز کرد: در انتخاب اصلح مساله مهم دشمن شناسی است، در حقیقت ما باید به کسی رای دهیم که با لبخند دشمن فریب نخورد و مملکت را تسلیم آنها نکند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمایشی از امام مبنی بر اینکه خدا نکند پیش از اینکه شما خود را اصلاح کنید جامعه به شما روی آورد که دچار مفسده می‌شوید، افزود: شرط دیگر انتخاب اصلح خودخواه و خودپرست نبودن است کسی که با پول رای می‌خرد هیچ گاه به فکر مردم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه گفت: شرط دیگر انتخاب اصلح این است که کاندیدای انتخابی ساده لوح نباشد ضمن اینکه باید غیرتمند، شجاع باشد و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت نباشد.

انتخاب اصلح به آمریکا گرایش ندارد

وی افزود: نخستین مساله در انتخاب اصلح از دید رهبری عدم گرایش به آمریکا است؛ اگر پیشنهاد دهندگان مومن و انقلابی هستند می‌توان به لیست آنها اعتماد کرد اما اگر به انقلاب اهمیت نداده و دل آنها دنبال آمریکا بود قابل اعتماد نیستند، دیگر اینکه مردم کسی را ترجیح دهند که نسبت به انقلاب غیرت داشته و دنبال عزت مردم ایران باشند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: در انتخاب اصلح مساله مهم دیگر اعتقاد کاندیداها به توانایی‌های ملی است که شعار امام  مبنی بر اینکه ما می‌توانیم را فراموش نکند، امام فرمود انتخاب اصلح باید به آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته باشد آرمان‌های انقلاب باید به وسیله مسئولان و منتخبان روز به روز زنده شود کسانی که با این آرمان‌ها مخالفند دشمن ملت هستند و نباید در مراکز تصمیم‌گیری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان، با اشاره به پیام امام درباره انتخابات، خاطرنشان کرد: امام فرمودند: مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند زیرا کسانی می‌توانند تا آخر با ما باشند که طعم تلخ فقر را درک کنند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان باشند، و مدافع اسلام ناب محمدی باشند افرادی را که طرفدار اسلام مستکبران و مرفهان بی‌درد و راحت‌طلبان و فرصت‌طلبان و در یک کلمه اسلام امریکایی هستند را ترد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

odio ipsum non neque. dictum tristique libero. ut Aenean dolor. sem,