چرایی نوشتن نامه مذاکرات بدون قید وشرط در گفتگو با رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران؛ نامه ای که سند رسوایی و بی آبرویی کسانی است که قبله گاهشان کاخ سفید است/امضای این نامه نشان از بیگانگی با خط انقلاب و عاشورا بود حمید روحانی گفت: خط سرسپردگی علی رغم همه شکست ها وجود دارد و این افرادی که این نامه را امضا کرده اند، وفاداری خودشان به امریکا را نشان دادند و میخواهند بگویند نوکری و سرسپردگی ما به شیطان بزرگ ادامه داد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس جمعی از فعالین سیاسی که عمدتا از یک جریان خاص هستند به همراه چند تن از اعضای گروهک نهضت آزادی و برخی گروهک‌های برانداز مقیم خارج (نظیر فدائیان خلق و…) که وجه مشترکشان همکاری در فتنه سبز است،
نامه تسلیم‌طلبانه‌ای امضا کرده و خواستار مذاکره با دولت ترامپ شده‌اند. در میان آنها نام کرباسچی (رئیس‌حزب ‌اشرافی کارگزاران)، علی کشتگر و بهروز خلیق (دو تن از سران گروهک منحله فدائیان خلق) احمد منتظری، ابوالفضل بازرگان، رضا علیجانی و عیسی سحرخیز ، جلال جلالی‌زاده، جمیله کدیور و صدیقه وسمقی، حسین کروبی، حمید آصفی و… دیده می‌شود. به منظور آگاهی بیشتر نسبت به اهداف این افراد از امضای این نامه، در گفت وگویی با ئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران این موضوع را بررسی کرده ایم که مشروح این گفتگو در زیر آمده است:
حمید روحانی در ابتدای صحبت خود به صبح زاگرس گفت: قبل از این که اهداف نویسندگان این نامه را بررسی کنیم باید عرض کنم که این نامه که ۱۰۰ نفر آن را امضا کرده اند نشان دهنده اتحاد نامقدسی است که در سال ۸۸ از سوی مخالفین نظام جمهوری اسلامی، سلطنت طلب ها، منافین،تجزیه طلب ها، هم جنس بازها، بهایی ها و عناصری که در آن مقطع با یکدیگر هم دست شده بودند که نظام جمهوری اسلامی را به چالش بکشند،شکل گرفت و نشان می دهد هنوز ان اتحاد نامقدس و همرامی میان دشمنان نظام پابرجاست و توطئه همچنان ادامه دارد. وی در بخش دیگری از صحبت هایش به اهداف و اغراض امضاکنندگان این نامه پرداخت و گفت: آن ها احساس کردند با شکست برجام، خط سازش برای نخستین بار به شدت شکست خورد که در طول این چهل سال بی سابقه بود و این گونه وانمود کنند که تنها راه نجات کشور، سرسپردگی،همراهی و پیروی از امریکاست.
روحانی ادامه داد: با بیرون رفتن امریکا از برجام خط سازش کاملا زیر سوال رفت و برای ملت ایران مشخص شد که هر گونه مذاکره با امریکا جز سقوط و تباهی، چیزی برای ایران نخواهد داشت. رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران گفت: این افراد با امضای این نامه خواستند جسد متعفن خط سازش را از مرگ حتمی نجات دهند و به نحوی در اذهان عمومی بگنجانند که هنوز هم راه سازش باید ادامه پیدا کند که این کار یک حرکت مذبوحانه و دست و پازدن بیهوده ای است که می خواهند برای نجات خط سازش انجام دهند. روحانی دلیل دیگر نوشتن این نامه را اینگونه عنوان کرد: ان ها می خواهند به پیروان خط سازش و عاشقان یقه چاک امریکا به نحوی القا کنند که خیلی نامید و سرخورده نباشند و راهی برای ادامه مذاکرات همچنان وجود دارد و به نوعی به ان ها روحیه دهند. وی افزود: دلیل سوم اینکه وفاداری و سرسپردگی خودشان را به امریکا به اثبات برسانند و به امریکا بگویند اگر خط سازش این گونه زیرسوال رفت ، اینطور برداشت نشود که ما از وفاداری به امریکا سر باز بزنیم.
این استاد دانشگاه گریزی به حوادث سال ۱۳۲۸ زد و گفت: این مساله ما را به یاد ماجراهای بعد از کودتای ۲۸ مرداد می اندازد؛ وقتی این کودتا از سوی امریکا صورت گرفت، قاعدتا باید به وفاداران به امریکا به نوعی نهیبی باشد که این ها متوجه شوند که به امریکا نباید وفادار ماند، اما این افراد در عین شکست و سرخوردگی که برایشان به وجود آمده بود سعی کردند به امریکا وفادار بمانند و حتی وقتی آیزنهاور اطلاعیه ای فریب کارانه صادر کرد که مسائل حقوق بشر باید رعایت شود و کشورهای دیکتاتور نباید حق مردم را نادیده بگیرند، بلافاصله افرادی از داخل کشور بیانیه دادند و به ندای امریکا لبیک گفتند و وفاداری خودشان را ثابت کردند. روحانی ادامه داد: این مساله نشان می دهد خط سرسپردگی علی رغم همه شکست ها وجود دارد و این افرادی که این نامه را امضا کرده اند، وفاداری خودشان به امریکا را نشان دادند و میخواهند بگویند نوکری و سرسپردگی ما به شیطان بزرگ ادامه داد. رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران در ادامه بیان کرد: با این نامه ای که امضا کرده اند بیگانگی خودشان را از خط انقلاب و مقاومت و دوری گزینی از خط عاشورا و امام حسین (ع) نشان دادند که ما نمی خواهیم راه عاشورائیان و انقلاب را دنبال کنیم و ماهیت خودشان را نشان دادند که راه آن ها از راه ملت انقلابی جداست.
وی تاکید کرد: این نامه سند رسوایی و بی آبرویی کسانی است که سر در آخور بیگانگان دارند و قبله گاهشان کاخ سفید است. حمید روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این نامه چه تاثیری می تواند بر روی مذاکرات و موضوعاتی مانندFATF داشته باشد، اظهار کرد: دولت باید این ها را تحت تعقیب قرار دهد چرا که این خیانت به کشور و ملت است اما در برخی مواقع توجیه کرده اند و در جهت نجات خط سازش تلاش هایی صورت می گیرد. رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران در پایان گفت: شکستی که سازشکاران و تسلیم طلب ها در این مقطع برآن ها وارد شد در تاریخ انقلاب بی سابقه بود و این بزرگ ترین دستاورد برای نیروهای انقلابی بود که در خط امام و رهبری ایستاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Praesent dolor. in velit, commodo tristique venenatis, porta.