دکتر سید حمید روحانی در مراسم یادواره شهدای آزادشهر: ۱۷ سفارتخانه در فتنه ۸۸ دخالت داشتند/ بزرگترین خطر انقلاب ما برجامی ها هستند

رئیس بنیاد تاریخ نگاری و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: در فتنه ۸۸ تمام مزدورانی که از ایران فرار کرده بودند را بسیج کردند، برای اینکه بتوانند نیروهای داخلی خود را حمایت کنند و حدود ۷ الی ۸ اتاق فکر برای این فتنه تشکیل دادند. ۱۷ سفارتخانه را آماده کردند تا از لحاظ امکاناتی مزدوران انها را تقویت کنند (پول، تجهیزات و …) و اگر اغتشاشگران در سختی و فشار قرار گرفتند آنها را در سفارتخانها پناه دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، مراسم یادواره شهدای ۹ دی شهرستان آزادشهر شنبه شب گذشته با حضور پرشور مومنین آزادشهری و سخنرانی رئیس بنیاد تاریخ نگاری و دانشنامه انقلاب اسلامی در حسینیه اعظم این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ نگاری و دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای شهدای ۹ دی شهرستان آزادشهر، اظهار کرد: افتخار ملت عزیز و قهرمان پرور ایران اسلامی این است که در طول ۴۰ سال توانسته است تمامی توطئه‌های استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار را درهم بشکند و دماغ آمریکا را به خاک بمالد.

وی افزود: این اراده، بصیرت، آزادگی، مقاومت و وفاداری ملت به امام و رهبری بود که اجازه نداد هیچ یک از نقشه های دشمنان تحقق پیدا کند و همه‌ی نقشه های آنها را نقش برآب کرد.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: خطرناکترین و گسترده ترین توطئه‌ای آمریکا علیه کشور ما در پیش گرفت، جریان فتنه بود. توطئه ای که سالها روی آن کار و مطالعه کردند و دریافتند که با جنگ، تحریم اقتصادی و ترورهای مختلف نمی توان ملت ایران را از پا درآورد و به این نتیجه رسیدند که باید حرکت از درون و از آن کسانی باشد که در درون ایران و به ظاهر ایرانی و دنبال اصلاحات، عزت، توسعه و پیشرفت کشور هستند.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر ادامه داد: دشمنان روی این موضوع کار کرده و در گام نخست تلاش کردند کسانیکه مزدور، ضعیف النفس، بی اراده و دنبال منافع شخصی، شهوانی و حیوانی هستند را متحد و در یک جا جمع کنند. برای همین ، منافقین، سلطنت طلبان، تجزیه طلبان، کمونیستها، بهائیان و حتی هم جنس بازان و افرادی که فکرشان از پایین تنه بالاتر نیامده بود را به صحنه آوردند.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی بیان داشت: آنها سالها به وسیله فضای مجازی، روزنامه هایی که در درون داشتند و دستگاههای تبلیغاتیشان سعی کردند که روی ایدئولوژی مردم کار کنند، فساد را گسترش دهند و در مسائل انقلاب بگونه‌ای برخورد کنند که زمینه را برای دور شدن مردم از انقلاب و آرمانهای انقلاب فراهم سازند و خط امام را در هم بشکنند و رهبری را زیر سوال ببرند.

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی یادآور شد: ۴ سال قبل از اینکه فتنه ۸۸ به وقوع بپیوندد، یکی از سناتورهای آمریکا بنام مک کین در مصاحبه ای گفت، بزودی حرکت سبز در ایران آغاز می شود. وی در سال ۸۶ این سخن خود را در مصاحبه ای دیگر تکرار کرد.

وی اظهار کرد: تمام مزدورانی که از ایران فرار کرده بودند را بسیج کردند، برای اینکه بتوانند نیروهای داخلی خود را حمایت کنند و حدود ۷ الی ۸ اتاق فکر برای این فتنه تشکیل دادند. ۱۷ سفارتخانه را آماده کردند تا از لحاظ امکاناتی مزدوران انها را تقویت کنند (پول، تجهیزات و …) و اگر اغتشاشگران در سختی و فشار قرار گرفتند آنها را در سفارتخانها پناه دهند.

حجت الاسلام روحانی افزود: آمریکایی ها نشستند و مطالعه کردند که در روزهای آخر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، مردم ایران چه راهی را در پیش می گرفتند، چه برنامه هایی را اجرا می کردند تا همانها را اجرا کنند.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر در خصوص اهداف فتنه گران گفت: اولین هدف آنها این بود که کاری بکنند تا زمینه رابطه با آمریکا فراهم شود. اگر ملت ایران، آمریکا را از در بیرون رانده، اینها کاری کنند که به تدریج بتوانند از پنجره آن را داخل کنند. زمینه برای مذاکره، سازش، برگشت آمریکا و تامین منافع آمریکا کاملا فراهم شود.

تاریخ نگار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هدف دوم آنها این بود که مردم رانسبت به انقلاب و آرمانهای انقلاب دلسرد کنند. القاء کنند که انقلاب باعث عقب ماندگی، سرگردانی، بیکاری، نداشتن زندگی مرفع و … است.

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ادامه داد: هدف سوم آنها این بود که بین مردم و رهبری فاصله بیندازند تا مردم نسبت به رهبری زاویه پیدا کنند. آنها تلاش داشتند تا نقش رهبری را در جامعه کم رنگ شود.

وی بیان داشت: هدف چهارم آنها این بود که بتوانند فرهنگ لیبرالی غرب را در جامعه گسترش دهند. آنها می خواستند اینگونه وانمود کنند که با فرهنگ غرب یا اندیشه های لیبرالی می تواند باعث ترقی و پیشرفت جامعه شود.

حجت الاسلام روحانی اعلام کرد: هدف پینجم آنها این بود که فساد را در جامعه گسترش دهند. یک زمانی نتانیاهو در کنگره امریکا گفته بود که بهترین راه مبارزه با ایران، گسترش فساد در این کشور است و آنها در پی تحقق این راهکار بودند.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر ادامه داد: هدف ششم آنها این بود که چهره های انقلابی را متهم کرده وزیر سوال ببرند و از آن سو روی کسانیکه در زمره نیروهای انقلابی به حساب می آیند و سابقه ممتدی در مبارزه و زندان رفتن دارند و برای انقلاب شکنجه شده اند کار کرده و آنها را شستشوی مغزی دهند.

تاریخ نگار انقلاب اسلامی یادآور شد: یکی از کسانیکه در این زمینه کاملا فریب خورد و تحت تاثیر قرار گرفت، آقای کروبی بود. بنده بیش از ۵۰ سال با آقای کروبی رابطه و رفت و آمد خانگی داشتم، در سالهای قبل از فتنه ۸۸ به تدریج دریافتم که فکر او عوض شده و حرفهایی میزند که بوی انحراف می دهد.

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی گفت: دشمنان آدمهایی اینچنینی را به صحنه آوردند. از یک طرف میرحسین موسوی که سابقه ۸ سال نخست وزیری ایران را داشت و از طرف دیگر آقای کروبی که احکام زیادی از حضرت امام دارد. اینجا بود که دشمنان فکر کردند الان برای انجام توطئه زمینه کاملا فراهم است و می توانند ضربه نهایی را وارد کنند.

وی اظهار کرد: فتنه خیلی شدید بود. همه‌ی دشمنان به صحنه آمده بودند. در مرحله اول بسیاری از مردم دچار تردید شده بودند که چه کسی راست می گوید. اما آن بصیرتی که امام خمینی به این مردم ارزانی داشته بود باعث شد که ملت زود راه را پیدا کند. خطر را احساس کرده، دشمن را بشناسند و جریانحای انحرافی را به درستی درک کنند و در نتیجه ۹ دی ماه سال ۸۸ ملت به صحنه امدند و تیر خلاص را به دشمن و توطئه گران غرب و شرق زدند و دلیل آن همه تاکیدات امام خمینی بر حضور مردم در صحنه مشخص شد.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر تصریح کرد: رئیس جمهور ما امروز اعتقاد دارد که باید با آمریکا کنار بیاییم . به اینکه ما بدون آمریکا نمی توانیم آب بخوریم باور دارد. به اینکه آمریکا کدخدای دنیاست باور دارد.

تاریخ نگار انقلاب اسلامی بیان داشت: آنچه که می بینیم و می فهمیم این است که ایشان همان اندیشه‌ای را دنبال می کند که نهضت آزادی و جبهه ملی دنبال می کرد. آقای روحانی همان مطالبی که فتنه گران دنبال می کردند را مطرح می کند.

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ادامه داد: وی اعلام کرد که نمی توانیم تا قیامت با آمریکا قهر باشیم. آمریکا کد خدای دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: دوم اینکه سعی کرد ملت را از صحنه سیاسی بیرون کند. اولین حرف مشاورش این بود که باید اندیشه های سیاسی را از خیابانها جمع کرد و به عرصه دیپلماسی آورد. یعنی مردم نقش نداشته باشند.

حجت الاسلام روحانی گفت: رئیس جمهور در هر مناسبتی سعی کرد به مردم اهانت کند. بی سواد، بی شناسنامه، عقب مانده، بروید به جهنم و … با این شیوه سعی کرد دولت و ملت را از هم جدا کند. در حالیکه یکی از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) یکی شدن دولت و ملت بود.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر اظهار کرد: ایراد دیگر رئیس جمهور انجام مذاکرات محرمانه است، مذاکراتی که هیچ کس مدرکی از آن نداشته باشد. رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی ، شرق و غرب از مذاکرات ایران با امریکا خبر داشتند اما مردم نباید از این مذاکرات خبردار می شدند. حتی زمانی که مقام معظم رهبری اعلام کرد که فک شیت ها را در اختیار مردم قرار دهید، ما از مردم چیز پنهانی نداریم، تا امروز می بینیم که کلمه‌ای از مذاکرات پشت پرده برای مردم بازگو نشد.

تاریخ نگار انقلاب اسلامی افزود: ایراد بعدی تضعیف و ندید گرفتن رهبری است. ابتدا سعی کرد مقام معظم رهبری را در مقابل وضعیتی قرار دهد تا ناگزیر به تسلیم شود. می گویند تاریخ تکرار می شود!

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سالها تبلیغ کردند که تمام گره ها و مشکلات از قبیل بیکاری ، تورم و … برای این است که با آمریکا ارتباط نداریم. خوب چه کسی مخالف مذاکره با آمریکاست!؟ رهبری . این را در جامعه جا انداختند و مقام معظم رهبری را ناگزیر به تن دادن به مذاکره کردند. رهبر انقلاب فرمودند، بفرمایید اگر فکر می کنید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل میشود بروید، من با مذاکره مخالف نیستم اما آن را بیهوده می دانم و آدم عالم کار بیهوده نمی کند.

وی بیان داشت: رفتند مذاکره کردند و نتیجه اش چی شد! حیثیت ما بر باد رفت. ملت ایران تحقیر شد. در دنیا سرشکسته شدیم. یکی از برادرانی که به کشورهای عربی سفر کرده بود می گفت، هرجا صحبت می شد، انسانهای آگاه کشورهای عربی می گویند شما که وا دادید و در مقابل آمریکا تسلیم شدید.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: آمریکا در بوغ و کرنا کرده که ایران نتوانست مقاومت کند و شکست خورد و آن آزادی خواهانی که از ایران الهام گرفته بودند مایوس و ناامید شدند و از این طریق بزرگترین ضربه را به استقلال و حیثیت و اقتدار ما زد.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر تصریح کرد: اینجا یک سوال مطرح می شود که چرا مقام معظم رهبری، کاری نمی کند؟! جواب، فرق سیاست اسلامی و سیاست بازی همین است. در سیاست اسلامی به افکار و خواسته های مردم احترام می گذارند اما در سیاست بازی تا وقتی به قدرت نرسیده اند زیاد از مردم دم میزنند، اما وقتی به قدرت رسیدند دیگر مردم به حساب نمی آیند و ارزشی ندارند.

 تاریخ نگار انقلاب اسلامی ادامه داد: بنی صدر در خاطراتش نوشته است « وقتی رفتم در جماران به خمینی گفتم که می خواهم در ریاست جمهوری کاندید شوم، گفت تو صلاحیت نداری.» بنی صدر کاندید شد و رای آورد، امام به رای مردم احترام گذاشت. آرای مردم را تنفیذ کرد. در شب تنفیذ یک جمله فرمود که اهل نظر دریافتند امام نسبت به بنی صدر نظر منفی دارد. فرمودند، آقای بنی صدر بداند حب دنیا راس همه‌ی خطاهاست.

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام به رای مردم احترام گذاشت، ۱۱ میلیون نفر به بنی صدر رای داده بودند، اگر امام پا روی رای مردم می گذاشت آنوقت این احترام به مردم، ولی نعمت بودن مردم چه معنا پیدا می کرد.

وی افزود: تا روزی که مردم رای خود را از بنی صدر پس نگرفتند، امام از انتخاب مردم حمایت کرد. بله باید ماهیت افراد برملا شود.

حجت الاسلام روحانی در ادامه در رابطه با آمریکا ستیزی این روزهای رئیس جمهور بیان داشت: آن روزیکه می خواست به برجام برسد و فعالیتهای هسته ای ما را پایان دهد، آنجور حرف می زد که آمریکا کدخدای دنیاست. امروز که برجام رسوایی اش برملا شده و به عنوان یک ننگ مطرح است، برای اینکه ازش نپرسند ، می آید و شروع می کند علیه آمریکا گرد و خاک کردن که بله ما باید متحد باشیم و … .

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر تصریح کرد: امروز خطری که کشور ما را تهدید می کند آمریکا و اسرائیل نیست بلکه برجامی ها هستند. برجام است که دارد ما را به استیصال می کشاند. به شیوه های مختلف می خواهند ما را از اشتباهها و ضربه هایی که زدند گمراه کنند، برای اینکه زمینه را برای مذاکرات بعدی فراهم کنند دم از وحت می زنند.

تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: گاهی به بنده می فرمایند، مگر مقام معظم رهبری نفرمود که وحدت را حفظ کنیم! این سخنان شما برخلاف وحدت است. در جواب می گویم، در زمان حضرت علی (ع)، آن حضرت برای حفظ وحدت اسلامی از حق خودش گذشت و در مقابل آن ظلمی که به ایشان شد سکوت کرد. اما ابوذر چه کرد؟ آیا اگر شما در ان زمان بودید به ابوذر می گفتید که برخلاف امامت عمل می کنی!

رئیس بنیاد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دلش خون است وقتی که می گوید، این عمار، اما کسی این را نمی فهمد.

وی بیان داشت: ما باید بدانیم که امروز بزرگترین خطر انقلاب ما برجامی ها هستند و به موقع عمل نکردن بزرگترین مصیبت است. اگر توابین به موقع عمل می کردند، شاید سرنوشت دیگری رقم می خورد. آن روزی که امام حسین فریاد یاری زد، آنها نشستند و روزی به میدان آمدند که دیر شده بود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: من نمی گویم که آشوب و شلوغ کنیم، حفظ امنیت مهم است، اما می توانیم طومار جمع کنیم و در سخنرانی‌ها مسائل را بگوییم. اگر صد نامه از استانهای مختلف به سمت ریاست جمهوری برود، و در آنها اعتراض و انتقاد شود، موثر است.

سخنران مراسم شهدای ۹ دی آزادشهر در پایان اعلام کرد: اگر کوتاهی کنیم پیش خدا مسئول هستیم. تفکری سعی داشت نشان دهد که تنها راه نجات سازش است، اما رسوا شدند. خط سازشی که از سال ۴۱ در مقابل اندیشه امام شروع به فعالیت کرده بود، امروز به طور کلی شکست خورده است.

تاریخ انتشار :  دوشنبه   10 دی ۱۳۹۷    ساعت:۱۲:۳۲        شناسه خبر: ۵۹۹۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

non fringilla dolor. neque. sed velit, leo. dolor sem, Praesent