روزشمار انقلاب اسلامی
 یکشنبه ۱بهمن ماه ۱۳۵۷
– فرماندار نظامی تهران تظاهرات صبح و بعد از ظهر این شهر را چنین گزارش داد: ساعت ۱۱ حدود ۱۲ هزار نفر از میدان محمدرضا شاه (میدان جمهوری اسلامی) به سوی میدان شهیاد (میدان آزادی)، ساعت ۱۱:۴۵ حدود ۶۰۰ نفر از میدان سپه (میدان امام خمینی) به سمت خیابان خیام، ساعت ۱۲:۱۵ حدود ۱۵۰۰ نفر از سلسبیل (خیابان رودکی) و آیزنهاور (خیابان آزادی) به سوی میدان شهیاد، ساعت ۱۲:۳۵ حدود ۴ هزار نفر در خیابان پهلوی (خیابان ولی‌عصر(عج)).
ـ روزنامه کیهان به نقل از خبری که رویتر از مبدأ پاریس فرستاده بود در صفحه اول خود این تیتر را درج کرد که «امام خمینی جمعه در تهران نماز می‌خواند».
ـ یگان انتظامی دژبان، شمار فراریان را ۱۰ نفر از افسران وظیفه، ۴ نفر درجه‌دار کادر، ۱۳ نفر درجه‌دار، ۲ نفر از کارمندان و ۴۱ نفر از سربازان گزارش داد.
ـ شماری از مردم شیروان به دلیل حمله به خانه یکی از مأموران ساواک، هدف تیراندازی مأموران قرار گرفتند. در نتیجه این تیراندازی، ۱۰ نفر مجروح شدند و یک نفر به شهادت رسید.
– بنابر گزارش روزنامه آیندگان «در پی اعلام ورود آیت‌الله العظمی خمینی به ایران در همه شهرها مردم به شادی و سرور پرداختند و در پاره‌ای از شهرها نیز چراغانی کردند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eleifend pulvinar Praesent dolor. venenatis Praesent at dapibus ut sed elit. venenatis,