ظرف سه ماه گذشته در صحنه فلسطین و رژیم صهیونیستی دو رویداد قابل توجه به وقوع پیوست:

۱. هفدهمین دوره از کنفرانس هرتزلیا با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های اسراییل در آستانه هفتاد سالگی» به مدت سه روز از ۳۰ خرداد تا اول تیرماه (۲۰ تا ۲۲ ژوئن ۲۰۱۷) با حضور ۱۸۰ شخصیت سیاسی، بدون حضور بنیامین نتانیاهو در اسراییل برپا گردید.

قدس

محوریت اصلی در جهت‌گیری و سخنرانی‌ها و مقالات کنفرانس مذکور به عنوان یکی از مهم‌ترین نشست‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی که ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی را متوجه خود می‌کند در این سال «ایران» بوده است.

مهم‌ترین عنوان بخش جنبی «خطر ایران و نفوذ محور رادیکالی» شامل دیدگاه‌های مطرح در این عرصه و پیشنهادات مطرح در برخورد با این تهدید بود.

افرادی که در این کنفرانس از مقامات نظامی و امنیتی سخن گفتند، عبارت‌اند از:

۱. هرتسی‌ هالوی، رئیس سرویس اطلاعات ارتش اسراییل- امان
۲. عاموس گلعاد، رئیس مرکز IPS و مدیر کنفرانس هرتزلیا
۳. گادی ایزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسراییل
۴. موشه بعلون، وزیر دفاع سابق اسراییل
۵. حجای تسورئیل، رئیس سابق مرکز بررسی و پژوهش‌های موساد
۶. یسرائل کاتس، وزیر حمل و نقل و اطلاعات اسراییل
۷. افرایم سنه، معاون سابق وزارت دفاع اسراییل

پیرامون تهدید اصلی ایران برای رژیم صهیونیستی، مقامات فوق به عنوان اشخاص حقوقی فعال در عرصه نظامی امنیتی به مواردی اشاره کردند که برخی از آنها برای اولین‌بار مطرح می‌شد. از جمله اینکه شخص رهبر معظم انقلاب به عنوان یک تهدید، دیده شده است که احتمالاً در پی اظهارات ایشان مبنی بر نابودی اسراییل با ذکر زمان آن تا ۲۵ سال آینده است. و شاید بی‌دلیل نبوده است که نتانیاهو نیز در نطق سازمان ملل خود از کتاب مقام معظم رهبری پیرامون قضیه فلسطین در برابر هیئت‌های دیپلماتیک پرده‌برداری می‌کند و آن را الهام‌بخش نابودی اسراییل می‌نامد.

قدرت موشکی نظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سال‌های اخیر از جهات مختلف در رصد دید و بررسی و تحقیق غرب و صهیونیسم قرار داشت. ولی اوج‌گیری توان موشکی جمهوری اسلامی در برد و دقت، قبل از اینکه در دیرالزور با هدف قرار دادن پایگاه داعش به رخ جهانیان کشیده شود، در کنفرانس هرتزلیا پیش‌بینی شده بود. به همین دلیل توان نقطه‌زنی به ثبوت رسیده موشک‌های ایرانی در دیرالزور، از سوی بسیاری از آگاهان عرصه امنیتی و نظامی منطقه، نظم موجود را به نفع ایران تغییر داده و اولین متضرر در این تغییر نظم، رژیم صهیونیستی است…

نسخه کامل PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eget massa dictum elementum consequat. quis neque. dolor Praesent nec