دیدار نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان قانون اساسی با امام خمینی

سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان قانون اساسی با امام خمینی دیدار کرد. وی در این دیدار در خصوص مالکیت صنایع با امام خمینی گفتگو کرد. امام در این باره فرمودند: «ملک شرعی احترامش محفوظ می باشد.» (محضر نور، ج۱)

انتقاد نخست وزیر از مخالفان و معترضان دولت

مهندس بازرگان، نخست وزیر، امشب در یک گفتگوی تلویزیونی از کسانی که دولت را انقلابی نمی دانند انتقاد کرد. بازرگان در سخنانی گفت: روزی که به من بگویند دیگر نخست وزیر نیستی برو خانه ات بنشین عروسی دوم من است. وی گفت که داوطلب مقام نخست وزیری نیست و ریاستی که مرئوس آن از بالاتر دستور بگیرد برایش شیرینی ندارد. مهندس بازرگان ادامه داد: ملی کردن بانک ها، تصویب لایحه حفاظت و توسعه صنایع کار انقلابی نبود؟  اگر به نظر بعضی ها کار انقلابی زدن و کشتن و خراب کردن است بله ما انقلابی نیستیم . نخست وزیر در مورد استعفای خویش هم گفت: من استعفای خود را کتبی نوشته ام و خدمت امام داده ام اما آنکه می گویند دولت قاطع نیست. همه کارهای نادرست را به دولت و کارهایی که خوب است را به هزار نفر نسبت می دهند.

مهندس بازرگان اضافه کرد: وظیفه من به عنوان رئیس دولت راه انداختن کارها، شروع کار ادارات و وزارتخانه ها، مدارس و دانشگاه ها بود. (اط ۱۰/۶، ص۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

libero. elit. id ipsum mattis massa vulputate, porta. non Donec id