تصویر روزنامه اطلاعات ۷ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 7 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۷ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 7 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی  7 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی  7 مرداد ۱۳۵۸

انتشار فهرست نامزدهای جامعه روحانیت مبارز تهران برای مجلس خبرگان قانون اساسی

در شماره امروز در روزنامه آیندگان اسامی نامزدهای جامعه روحانیت مبارز تهران برای مجلس خبرگان قانون اساسی منتشر شد. اسامی این افراد به این شرح است: آیت الله حاج شیخ حسینعلی منتظری، آیت الله حاج سید محمود طالقانی، حجت الاسلام دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، حجت الاسلام آقای سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، حجت الاسلام دکتر محمد مفتح، حجت الاسلام آقای دکتر علی غفوری، آقای دکتر ابوالحسن بنی صدر، آقای دکتر عباس شیبانی، آقای محمد عرب، خانم منیره گرجی. (آی ۷/۵، ص۲)

مخالفت چند حزب و گروه سیاسی با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی

محسن پزشکپور، دبیرکل حزب پان ایرانیست، طی یک گفتگوی مطبوعاتی نقطه نظرهای این حزب را درباره مجلس خبرگان قانون اساسی و مسائل اجتماعی و سیاسی تشریح کرد و اعلام کرد این حزب در انتخابات این مجلس شرکت نخواهد کرد. علاوه بر این حزب جمهوری خواه، جبهه دمکراتیک ملی، حزب آزادگان و اتحاد چپ از شرکت در انتخابات امتناع کرده اند. گروه اشرف دهقانی، انشعابی از چریک های فدایی خلق نیز اعلام کرده که در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، شرکت نمی کند. (اط ۷/۵، ص۱۴)

گفتگوی روزنامه کیهان با آیت الله مهدی حائری یزدی

در شماره امروز کیهان مصاحبه ای با آیت الله مهدی حائری منتشر شد. در این گفتگو آیت الله مهدی حائری نظرات خود را درباره مجلس خبرگان قانون اساسی، مدیریت رادیو و تلویزیون، جایز بودن یا جایز نبودن موسیقی و… بیان کرده است. (کی ۷/۵، ص ۱۰)

اعجاب منابع خبری جهان از عذرخواهی رهبر چین از امام خمینی به خاطر دیدار سال گذشته با شاه

اطلاعات امروز گزارش داد پس از تسلیم پیام عذرخواهی هواکوفنگ به دلیل سفر به ایران به هنگام کشتار مردم در شهریور ۱۳۵۷ توسط مشاور رئیس جمهور پاکستان به امام خمینی در روز گذشته رسانه های جهان از این اقدام رهبر چین ابراز تعجب کردند. منابع خبری جهان اشاره کرده اند مردی که بر یک میلیارد نفر ملت چین فرماندهی دارد و از انتقاد مستقیم و بی پرده از روش رهبری شوروی به عنوان قدرت اول نظامی جهان بیمی به خود راه نمی دهد و در برابر این کشور صف آرایی نظامی کرده و آن را به هراس افکنده است این چنین فروتنانه از طریق وزیر خارجه پاکستان از رهبر ایران و پیشوای شیعیان به خاطر دیدارش با شاه پوزش می طلبد. (اط ۷/۵، ص ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sem, sed ut Nullam elementum diam dapibus