تصویر روزنامه اطلاعات ۶ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 6 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۶ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 6 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی  6 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی  6 مرداد ۱۳۵۸

معرفی نامزدهای جامعه پزشکان دانشگاه شیراز برای مجلس خبرگان قانون اساسی

جامعه پزشکان دانشگاه شیراز امروز اسامی نامزدهای خود را برای شرکت در مجلس خبرگان قانون اساسی به این شرح اعلام کرد:

آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب، آیت الله شیخ عبدالرحیم ربانی شیرازی، سیدحسین آیت اللهی. (جم۷/۵، ص ۳)

اطلاعیه شورای انقلاب اسلامی مریوان برای بازگشت مردم به شهر

امروز درباره شروط بازگشت مردم مریوان به شهر از طرف شورای انقلاب اسلامی مریوان اطلاعیه ای صادر شد. متن اطلاعیه به قرار زیر است:

«به طوری که همگان استحضار دارند مردم مریوان به عنوان اعتراض به استقرار به اصطلاح مجاهدین در پادگان مریوان و دخالت ارتش در امور شهر مدت پنج روز است که شهر را ترک کرده و در اردوگاه آواره هستند. در مقابل درخواست مکرر شورای انقلاب اسلامی مریوان هیأتی روز دوشنبه به منظور بررسی مسائل به محل تشریف فرما شدند. پس از انجام مذاکرات در شهر و اردوگاه پیشنهادات و خواسته های مردم مریوان دایر بر موارد زیر اعلام شد:

۱- عودت مجاهدین اعزامی به محل.

۲- واگذاری کنترل موقت و حفظ انتظامات شهر به نیروهای مشترک ژاندارمری و مردم مریوان.

۳- تشکیل دادگاه انقلاب اسلامی.

۴- عدم مداخله ارتش در امور شهر.

۵- آزادی اسیرانی که به مردم آواره مریوان کمک می رساندند.

متأسفانه موارد خواسته شده مخصوصاً مورد عدم دخالت ارتش، از طرف هیأت اعزامی رد گردید. هیأت اعزامی در اردوگاه آوارگان حضور یافتند و از مردم خواستند که به شهر برگردند اما مردم منطقه گفتند مادامی که خواسته های مشروع ما برآورده نشود در کوه و جنگل خواهیم ماند و به عکس هیأت بر استقرار مجاهدین در شهر و یا مداخله ارتش در امور شهر تأکید و پافشاری نمود که این هر دو مورد اعتراض قاطبه مردم مریوان می باشد. با توضیحاتی که عرض شد استدعای رسیدگی اعزام هیأت حسن نیت از طرف حضرت امام و دولت موقت آقای بازرگان با شرکت رهبران ذیصلاح کردستان را داریم. مردم مریوان خواهان این هستند که از طریق مذاکرات سیاسی مسائل شهر حل شود زیرا به خوبی می دانیم که توسل به طریق نظامی عواقبی به بار خواهد آورد که از هر لحاظ جبران ناپذیر خواهد بود.

با تقدیم احترام – شورای انقلاب اسلامی اردوی مریوان از طرف حبیب الله مرادی» (بام ۷/۵، ص ۲)

دستگیری سیزده نفر از عوامل گروه چهارشنبه سیاه در خرمشهر

سیزده نفر از عوامل ضدانقلابی معروف به گروه چهارشنبه سیاه امروز به وسیله سپاه پاسداران انقلاب در قریه شلمچه خرمشهر دستگیر شدند. گروه چهارشنبه سیاه پس از درگیری های خرمشهر طی اطلاعیه ای اعلام موجودیت کرد و در اعلامیه هایی که بعداً به امضاء گروه چهارشنبه سیاه منتشر شد مسئولیت خرابکاری ها در شهر و حومه خرمشهر را به عهده گرفت. از جمله فعالیت های این گروه به آتش کشیدن انبار مخابرات، انبار برق، انفجار لوله نفت آبادان ماهشهر، انفجار خط آهن خرمشهر – اهواز و مین گذاری منجر به زخمی شدن دو تن پاسدار اعلام شده است (انق ۷/۵، ص ۱)

مصادره اموال منصور نورائی و رسیدگی به اتهامات وی در همدان

امشب دادگاه انقلاب اسلامی همدان به طور فوق العاده و بر حسب تقاضای دادستان انقلاب برای رسیدگی غیابی به پرونده منصور نورائی متهم به داشتن رابطه با عوامل صهیونیسم بین المللی در همدان که فعلاً در خارج از کشور به سر می برد تشکیل شد اتهامات نامبرده که امروز در دادگاه قرائت شده به ترتیب زیر است:

۱- جمع آوری اعانه از یهودیان همدان و دادن کمک های مالی به اسرائیل برای کوبیدن خلق قهرمان فلسطین ۲- حفظ نمایندگی تام الاختیار صهیونیسم بین المللی در همدان و انجام کارهای محوله از جانب اسرائیل. ۳- همکاری ساواک و دارا بودن عنوان پزشک مخصوص ساواک و زندان در شهربانی. ۴- رابطه بین صهیونیسم و ضد انقلابیون. ۵- اختلاس در اموال دولتی به این ترتیب که با تهیه نسخه های ساختگی جهت بیماران زندانی داروهای نسخه های مزبور را در خارج از بهداری به فروش می رسانده و از این طریق منافع سرشاری عایدش شده است. ۶- میزبانی نماینده حزب کارگر اسرائیل در زمانی که شخص مذکور برای تبادل نظر به همدان آمده بود. ۷ – گرفتن خون شکنجه شده های زندانی و ارسال آن به اسرائیل.» ضمناً قرار بر این شد که طی ده روز از تاریخ تشکیل دادگاه در یکی از روزنامه های کشور به نامبرده اخطار شود که خود را معرفی کند در غیر این صورت حکم غیابی صادر خواهد شد. (خا۸/۵، ش ۱۳۱، ص ۱ شهرستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

tempus Donec risus libero. Nullam porta. velit,