تصویر روزنامه اطلاعات ۶ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 6 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۶ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 6 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۶ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 6 شهریور ۱۳۵۸

پیام مهم امام خمینی درباره اوضاع کردستان و حدود آزادی مطبوعات

امام خمینی امروز پیامی خطاب به نیروهای نظامی، انتظامی و پاسداران فرستادند و درباره برخی موضوعات از جمله برخورد با سران حزب منحله دمکرات و نیز حدود آزادی مطبوعات دستوراتی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بدین وسیله مطالب زیر اعلام می شود:

  1. هماهنگی در قوای انتظامی، ارتش، ژاندارمری و سپاه پاسداران به طور قاطع باید ادامه پیدا کند. متخلفین مجرم شناخته می شوند و مؤاخذه می گردند.

۲- با سران حزب منحله دمکرات و دیگر سران – که خائنان به ملت و کشور اسلامی هستند و قیام بر ضد حکومت مرکزی نمودند – با شدت عمل می شود و جوانان عزیز و برومند کرد آنان را گرفته، و تحویل نیروهای انتظامی دهند.

  1. علمای اعلام اهل سنت مکلفند شرعاً که با قوای انتظامی همکاری کنند و مخفیگاه خائنان را در صورتی که می دانند به آنان نشان دهند و با آنان معامله مرتد از اسلام نمایند تا نزد خدا مسئول نباشند.
  2. من مکرر اعلام کرده ام که در اسلام نژاد، زبان، قومیت و گروه و ناحیه مطرح نیست. تمام مسلمین – چه اهل سنت و چه شیعی – برادر و برابر و همه برخوردار از همه مزایا و حقوق اسلامی هستند. از جمله جنایت هایی که بدخواهان به اسلام مرتکب شده اند ایجاد اختلاف بین برادران سنی و شیعی است. من از همه برادران اهل سنت تقاضا دارم که این شایعات را محکوم و شایعه سازان را به جزای اعمالشان برسانند.
  3. هیچ کس به هیچ عنوان حق تجاوز به جان و مال و برادران کرد ما را ندارد. متجاوزین شدیداً به جزای اعمال خود می رسند.
  4. آن دسته از اعضای حزب منحله دمکرات و سایر برادران ما که به وسیله تبلیغات باطل سران جنایتکار این حزب اغفال شده اند در صورتی که به برادران مسلمان خود بپیوندند اسلحه را زمین گذاشته و تسلیم شوند، باز هم مورد عفو هستند و در امان حکومت جمهوری اسلامی می باشند.
  5. در عین حال که باید سلسله مراتب در قوای انتظامی دقیقاً مراعات شود و اطاعت از مافوق حتمی است، مافوق موظف است با زیردست رفتار اسلامی – انسانی داشته باشد.
  6. شایعه سازی های ضدانقلاب که از چپ و راست برخلاف مسیر ملت می شود و دولت را متهم به اختناق می کنند. جداً مردود است. ما در طول پیروزی انقلاب گوشزد کردیم که آزادی مطبوعات مورد نظر ماست لیکن از خیانت و توطئه به طور جدی و بدون اغماض جلوگیری می شود. مطبوعاتی که توطئه گر و مخالف مسیر ملت نباشند. پس از تحقیق، آزاد خواهند بود.
  7. دادستان های دادگاه ها موظفند که بار دیگر رسیدگی به مطبوعات و حال نویسندگان آنها را بر عهده گیرند و هر یک از مطبوعات را که توطئه گر و مخالف مصالح ملت و کشور ندانستند اجازه نشر دهند و از نشریات مخالف مصالح ملت و کشور جداً جلوگیری کنند.
  8. مردم به هیچ وجه حق ندارند به کتابفروشی ها تعرض نمایند. در صورتی که دادستان شهرستان ها نشریاتی را مضر انقلاب و مصلحت کشور تشخیص دادند موظف به جلوگیری هستند. اشخاص غیرمسئول از دخالت در این امر جداً خودداری کنند والا مؤاخذه می شوند.
  9. مطبوعات موظفند از تیترهایی که موجب تحریک و یا تضعیف مردم می شود و یا مخالف واقع است خودداری کنند و خود را با مسیر انقلاب تطبیق دهند؛ و نیز از درج مقالاتی که مضر به انقلاب و موجب تفرقه می شود خودداری کنند که این خود توطئه محسوب می شود. والسلام

روح الله الموسوی الخمینی» (صح ۶/۶)

دستگیری چهار جاسوس اسرائیلی در کردستان

خبرگزاری یونایتدپرس امروز به نقل از سخنگوی دولت موقت گزارش داد که در جریان درگیری کردستان چهار جاسوس اسرائیلی نیز دستگیر شده ند. صادق طباطبایی در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری درباره اوضاع کردستان گفت: چهار جاسوس اسرائیلی در برخوردهای ارتش جمهوری اسلامی و حزب منحله کردستان دستگیر شدند؛ این امر نشان می دهد صهیونیست ها قصد دارند یک اسرائیل تازه در منطقه به وجود بیاورند (اط ۷/۶، ص۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

vel, lectus dapibus facilisis Praesent velit, ipsum tristique risus mattis id