موضوع: حضور فعال در انتخابات

مناسبت: رفراندوم جمهوری اسلامی

مخاطب: ملت ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت عموم ملت مبارز و شجاع ایران ایدهم الله تعالی

در این موقع بسیار حساس که سرنوشت کشور و اسلام عزیز تعیین می کردد، هموطنان عزیز با شوری بیشتر از گذشته در رفراندوم شرکت نمایند. امروز اهمال در شرکت در رفراندوم و سردی و سستی در این امر حیاتی، موجب هدر رفتن خون شهیدان و به تباهی کشیدن کشور و اسلام عزیز است. دوستان آگاه من! روز رفراندوم موقع نتیجه گرفتن از زحمات چندین ساله است.

آنچه لازم است تذکر دهم شرکت زنان مبارز و شجاع سراسر ایران در رفراندوم است. زنانی که در کنار مردان بلکه جلوتر از آنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته اند، توجه داشته باشند که با شرکت فعالانه خود، پیروزی ملت ایران را هرچه بیشتر تضمین کنند. شرکت در این امر برای مرد و زن از وظایف ملی و اسلامی است.

شما هم آزادانه به هر چه می خواهید رأی بدهید. من خودم به «جمهوری اسلامی» رأی می دهم و تقاضای برادرانه از شما دارم که به من در این امر اسلامی کمک کنید. و لازم است جوانان غیور از توطئه و خیانت در آرای مردم جلوگیری کنند و از صندوقهای آرا با امانت حفاظت کنند. از خداوند تعالی پیروزی اسلام و صیانت کشور اسلامی را خواستارم. والسلام علیکم.

روح الله الموسوی الخمینی – ۴ فروردین ۱۳۵۸

پیام [به مسلمانان جهان به مناسبت صلح مصر و اسرائیل]

زمان: ۵ فروردین ۱۳۵۸ / ۲۶ ربیع الثانی ۱۳۹۹

مکان: قم

موضوع: صلح مصر و اسرائیل (کمپ دیوید) «۱»

مخاطب: مسلمانان جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

این جانب بیش از پانزده سال است که خطر اسرائیل غاصب را گوشزد کرده ام و به دول و ملل عرب این حقیقت را اعلام نموده ام. اکنون با طرح استعماری صلح مصر و اسرائیل این خطر بیشتر و نزدیکترین و جدیتر شده است. سادات با قبول این صلح، وابستگی خود را به دولت استعمارگر آمریکا آشکارتر نمود. از دوست شاه سابق ایران بیش از این نمی توان انتظار داشت. ایران خود را همگام با برادران مسلمانان کشورهای عربی دانسته و خود را در تصمیم گیریهای آنان شریک میداند. ایران صلح سادات و اسرائیل را خیانت به اسلام و مسلمین و برادران عرب می داند و موضعهای سیاسی کشورهای مخالف این پیمان را تأیید می کند. «۲» والسلام علیکم و رحمه الله.

روح الله الموسوی الخمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

vel, Donec tristique justo eget Sed consequat. nunc